VES

Senior
  • Aantal berichten

    57
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  1. Het betreft rechtspersonen. De facturen horen te worden geboekt in de administratie van het bedrijf waaraan ze gericht zijn. Zou jij de factuur van je buurman betalen?
  2. heb je uberhaubt naar SnelStart gekeken. Alles wat je beschrijft kan het pakket gebruikelijke administratie: inkoopfacturen, btw, etc - Verkoop: offertes, bestellingen, orderbevestigingen, pakbonnen, verkoopfacturen, deelleveringen etc - Internationaal: In- en verkoop buiten nederland en buiten Europa. Dit ivm ICP aangifte, maar ook bijv. pakbonnen en offertes in engels - Voorraadbeheer: Artikel database met prijzen - Zaken die bepaalde pakketten bijzonder vinden: prijsafspraken, kortingen, staffelkortingen, waarbij het belangrijk is dat er nooit een staffelkorting zo met een prijsafspraak gecombineerd wordt dat de marge te laag wordt.
  3. Het resultaat in 2010 is inderdaad minder negatief, door de boeking van een positief bedrag aan vennootschapsbelasting. Daarna heb je op 1 januari 2011 heb je een vordering op de belastingdienst van 320 in de loop van 2011 heb je dus dat werkelijk het geld gekregen en boekje de ontvangst tegen op de vordering. Ultimo 2011 heb je dan geen vordering op de belastingdienst meerstaan (over 2010)
  4. 3000 Vennootschapsbelasting (balans) Debet 320 (1600*20%) 9000 Vennootschapsbelasting (V&W) Credit 320 2000 Algemene reserve Debet 1280 9999 Resultaatrekening Credit 1280 (1600-320)
  5. Wie van jullie heeft ervaringen met het overzetten van PDF (facturen) naar UBL2.0 dit ivm het inlezen van de facturen in SnelStart. Er zijn een aantal scan en herken mogelijkheden voor Twinfield en Exact. Snelstart zit daar niet direct bij. Maar ik hik nog steeds tegen ongeveer 0,30 cent per scan aan. Wellicht is er software welke op eigen server geinstalleerd kan worden, waarbij de kosten bij goede overzet mogelijkheden van pdf naar ubl zeker nog naar beneden kunnen.
  6. In Roemenie is een netwerk erg belangrijk. Dat netwerk ontstaat door er veel te zijn en de juiste mensen te treffen, en moeite te doen de taal te leren. Daarna is er veel mogelijk. (kortom het hangt er allemaal vanaf hoeveel moeite je doet en hoevaak je er per jaar bent) Het eenvoudigst is een S.R.L. op te laten richten, via een advocaat / notaris, dit is het equivalent van de nederlandse BV. De titel administrator is erg belangrijk, dit wordt in de diverse registers ingeschreven. onderneem je met meerdere mensen dan moet je goed na denken over wie handelingsbevoegd moeten zijn. Daarnaast moet je iemand zoeken die thuis is in de afhandeling van de administratie (accountant of iemand met een machtiging, administratiekantoor) i.v.m. de omgang met de Roemense fiscus. Hier zijn de Roemenen Panisch voor. Let op dit is zeer belangrijk dit kun je niet vergelijken met Nederland. Roemenie is sinds 2007 bij de europese unie, maar daarvoor sinds 1989 zonder communisme. Nog niet alle banden met het verleden zijn doorgesneden, dat zit nog deels in de cultuur. Ze zijn gek op stempels, zonder stempels geen handel. Let verder op hoe je de constructie in Nederland inricht met in het achter hoofd Roemenie. Verder is het een erg mooi land met vriendelijke mensen.
  7. als je het bedrag in de journaalpost van 2010 veranderd in 1096 bij btw prive gebruik. Dan zijn beide boekingen goed. Die van 2010 is wat uitgebreider, dat is alles.
  8. Volgens mij heeft Kans8 de theorie van dividend uitkeringen wel gekregen. Maar de daadwerkelijke beslissing om dividend uit te keren zal toch echt door Kans8 gemaakt moeten worden. Aangezien Kans8 het hele plaatje kan overzien.
  9. http://classic.snelstart.nl/KB/a162/hoe-werkt-de-margeregeling-in-snelstart.aspx
  10. Een herwaarderingsreserve is ook een wettelijke reserve, deze is daarmee naast de reserve deelnemingen niet uitkeerbaar.
  11. De wettelijke reserve zou zo groot moeten zijn als alle resultaten van de werkmij bij elkaar opgegeld minus de door de werkmij uitgekeerde dividenden. Bij jou is deze splitsing nooit gemaakt. Je kunt overwegen deze splitsing alsnog op te nemen door het verleden te reconstrueren. Maar zou het uitmaken. Als je zo wie zo al een negatief vermogen op de balans hebt staan. Je hebt dus nu, ak 18000 en een overige reserve van - 32000. Op basis van de statuten kun je dus nu geen dividend uitkeren.
  12. vaak staat in de statuten dat de winst ter vrij beschikking van de ava staat. (dat ben je zelf in dit geval), daarnaast wordt vaak iets genoemd dat je slechts uitkeringen kunt doen voorzover het eigen vermogen groter is dan het gestorte en opgevraagde deel van het kapitaal vermeerderd met de reserves die krachtens de wet moeten worden aangehouden. In jou geval heb je te maken met 15% van de aandelen in een werkmij. In je holding heb je dan te maken met een wettelijkereserve voor de deelneming (deze staan je namelijk niet vrij ter beschikking) (je hebt namelijk de andere aandeelhouders nodig dividenden uit te keren uit de werkmij). Daarnaast heb je nog overige reserves welke gevormd wordt door het resultaat van je holding. Is deze overige reserve positief dan kun je hier uit dividend uitkeringen doen.
  13. die pakt de statuten er bij. Maar ik denk dat je die zelf ook wel hebt, lees de paragraaf over dividend en je hebt antwoord op je vraag.
  14. artikel 3.45 uitgesloten bedrijfsmiddelen voor investeringsaftrek klopt wat je zegt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.