• 0

Curator laat niets van zich horen.

Hierbij een verhaal van de andere kant. Geregeld gaan bedrijven failliet. En hoor je allemaal tragische verhalen en vooral ook slechte ervaringen met curatoren, banken, schuldeisers enz. Ook hier op Higherlevel worden vaak deze treurige zaken besproken.

Hier wil ik graag aandacht voor een ander feit. Zelf wil ik al maanden lang de failliette boedel van een ander bedrijf overnemen, resp een doorstart bewerkstelligen. Maar de curator doet letterlijk niets. Bellen, emailen haalt niets uit. Emails worden gewoon niet beantwoord en als je belt "belooft" de secretaresse dat ik zeker zal worden terug gebeld.

Het is gewoon van de zotte. De schuldeisers en de failliette ondernemer zouden (een deel van) hun geld terug zien, maar de curator doet niets. Wat raden jullie aan om te doen? Zelf ben ik het zo beu dat ik al contact heb met een andere buitenlands bedrijf , dat iets soortgelijks kan leveren. Als dat werkt, houdt de hele zaak hierop en kunnen ze de curator bedanken voor het niet verrichten van werk.

Zo'n curator is volgens één van de betrokkenen, die ik heb gesproken, alleen maar op uit om de fiscus haar geld te laten terug krijgen, maar hij krijgt toch ook betaald ( 10.000 euro) om de overige schuldeisers te helpen?? Op internet las ik dat het Nederlandse faillissementsrecht ( 1893) voor een deel sterk verouderd is. Ze zijn al jaren bezig met een nieuwe insolventiewet, maar tot nu toe zonder veel resultaat.

Graag hoor ik jullie meningen, en hoe ik moet handelen en of dit vaker voorkomt.

Paul

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33310-curator-laat-niets-van-zich-horen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar