• 0

Schuldsanering en aangifte inkomstenbelasting doen

Hallo,

 

Ik ben hier nieuw en weet niet of ik dit op de goede plaats post.

 

Een kennis zit in de schuldsanering en komt er helemaal niet meer uit.

Ze hadden hiervoor een onderneming die liep tot ergens in 2010, waarna zei zijn gestopt en in de schuldsanering kwamen.

Nu moesten zij aangifte doen over 2010, maar daar zit ook nog een gedeelte van het bedrijf in. Aangiften IB 2008, 2009 zijn geschat want van die jaren zijn ook nog cijfers.

De boekhouder mogen zij niet betalen, en de bewindvoerder vertelde mij dat ze iemand moesten zoeken die dat voor niks kan doen. Ze had het over een rechtsbijstand verzekering, dat ze daar kunnen helpen en/of de belastingdienst.

Die laatste zal dan wel een jaarrekening moet hebben of in ieder geval cijfers.

Weet iemand hoe ik deze mensen het best kan helpen.

 

Groeten Stefan

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

 

Een kennis zit in de schuldsanering en komt er helemaal niet meer uit.

Ze hadden hiervoor een onderneming die liep tot ergens in 2010, waarna zei zijn gestopt en in de schuldsanering kwamen.

Nu moesten zij aangifte doen over 2010, maar daar zit ook nog een gedeelte van het bedrijf in. Aangiften IB 2008, 2009 zijn geschat want van die jaren zijn ook nog cijfers.

 

 

Ze zijn dus toegelaten tot de WSNP terwijl er nog onzekerheden zijn qua aangiftes en boekhouding???

 

 

De boekhouder mogen zij niet betalen, en de bewindvoerder vertelde mij dat ze iemand moesten zoeken die dat voor niks kan doen. Ze had het over een rechtsbijstand verzekering, dat ze daar kunnen helpen en/of de belastingdienst.

 

 

Zou niet weten wat de rechtsbijstand of de belastingdienst haar aan zou kunnen bij dragen.

 

Is de boekhouding op orde?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ja zij zijn inderdaad toegelaten tot de WSNP. Ja tot 2007 is alles definitief. De aangiften 2008 en 2009 IB zijn geschat. En 2010 was uitstel tot 1 augustus 2011. Er is nu een herrinering dat ze die moeten aangeven voor 8 september, morgen dus.

 

De boekhouding is totaal niet op orde. Administratie is geboekt, alleen stukken liggen overal en nergens.

 

Stefan.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Dan hebben ze echt mazzel gehad. Blijft wel vreemd aangezien ze in 36 maanden tijd een bedrag sparen wat wordt uitgekeerd aan schuldeisers. Dit gebeurd evenredig onder iedereen met de kanttekening dat de preferente schuldeisers een dubbel percentage krijgen. Voor de berekeningen voor de verdeling moet het dus bekend zijn hoeveel schuld er is. Aangezien het dus een vraagteken is hoeveel schuld er nog uit de belasting komt vind ik het een beetje vreemd.

 

Maar uiteraard top voor hun dat ze zijn toegelaten. De administratie is geboekt zeg je? Dan hoeft dat toch niet veel tijd te kosten om de aangiftes te gaan doen?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Dan is het enige wat je kan doen contact zoeken met een professional die dit uit kan gaan zoeken, in overleg gaat voor wederom een uitstel en op die manier proberen tijd te winnen. Een professional zal het niet voor niets doen waarschijnlijk dus dat is goed zoeken en zorg dat er geen dubieuze partij bij betrokken wordt.

 

Afgezien natuurlijk van het feit dat het verzamelen e.d. grotendeels zelf gedaan kan worden. Dat scheelt al heel veel.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wat ik me net bedenk. Er zijn gemeentes waar wij voor werken waar dit ook speelt. Er zijn soms mogelijkheden om een boekhouder vergoed te krijgen vanuit Bijzondere Bijstand. Vraag daar is naar bij de gemeente.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Klopt kan inderdaad niet veel werk zijn alleen het probleem is dat de bewindvoerder zegt dat dit niks mag kosten. Dat is dan wel een probleem, ik kan het voor de famillie wel in orde maken maar de aangifte zal toch iemand anders moeten doen. En alle formaliteiten eromheen ook.

 

Ik had eigenlijk gehoopt dat de bewindvoerder mij meer kon vertellen, maar die bemoeide zich niet met belastingen.

 

Stefan.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Om in de WSNP te mogen komen dient er over alle jaren aangifte gedaan te zijn. De belastingdienst zal in het minnelijk traject nooit akkoord gaan met een aanbod indien er geen aangifte gedaan is en meestal is dit één van de hoogste schuldeiser.

 

Vind het eerlijk gezegd een vreemd verhaal maar in ieder geval succes.

 

P.S.

 

Mocht je geen boekhouding meer hebben, controleer dan al je inkomsten op je rekening over de jaren waarin je aangifte moet doen en maak daar een berekening mee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.