• 0

Import vanuit VS

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Sarah,

 

Weet niet hoe beginnend je bent, maar misschien vind je dit handig: Stappenplan producten importeren

 

Helaas heb ik geen verstand van de kosten, andere HL'ers zullen hier vast iets over kunnen zeggen.

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Sarah,

 

Dat is heel afhankelijk van je situatie:

 

- Heb je hier kennis van?

- Zo niet heb je tijd om hier kennis van te nemen, zonder dat het de rest van de bedrijfsvoering in de weg zit?

- Wat ga je importeren (m3 / kg per zending)

 

Wat verder wellicht nog interessant kan zijn is kan ik besparen wanneer ik het zelf doe, of ben ik duurder uit omdat ik het transport en afhandeling klein inkoop?

 

Let wel op het is mijn beroep dus wellicht ben ik een beetje minder onafhankelijk!!!!

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Sarah,

 

Dat is heel afhankelijk van je situatie:

 

- Heb je hier kennis van?

- Zo niet heb je tijd om hier kennis van te nemen, zonder dat het de rest van de bedrijfsvoering in de weg zit?

- Wat ga je importeren (m3 / kg per zending)

 

Wat verder wellicht nog interessant kan zijn is kan ik besparen wanneer ik het zelf doe, of ben ik duurder uit omdat ik het transport en afhandeling klein inkoop?

 

Let wel op het is mijn beroep dus wellicht ben ik een beetje minder onafhankelijk!!!!

 

Groeten,

 

Roy

 

Dank voor je reactie Roy. Moest een beetje lachen om je laatste zin (misschien kan ik nu het beste vragen hoeveel je gaat kosten ;D) Maar dat doe ik zeker niet.

 

- geen kennis

- wel beetje tijd (niet veel) en ook niet veel geduld wil het liefst snel weten hoe en wat

- Wat ik ga importeren; hetgeen het meeste m3 in beslag neemt is vrij licht. Maar ook met die producten ben ik niet zeker of ik wel aan een FCL kom

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Helemaal zonder zal niet gaan want je hebt altijd zo iest als een inklaring (douane) en wanneer je een LCL zending hebt ben je zo ie zo aangewezen op een expediteur (in de VS of in NL). Wanneer je dan moet kiezen zou ik je willen adviseren zoek een expediteur in je eigen land. Dit heeft namelijk het voordeel dat je elkaar beter begrijpt. Je hebt normaal gezien meer grip omdat het allemaal dichterbij is (en geen tijd verschil).

 

Om het goed te doen zou ik je willen adviseren steek een beetje tijd in het zoeken van een goede expediteur die je helpt met de eerste stappen en dat betaal zich terug in begrip/ grip en in geld ook want fouten kunnen duur zijn. Verder is vooraf weten op de hoogte zijn altijd beter dan achteraf.

 

Het vervoeren via een expediteur is ook niet altijd duurder hoor (beetje reclame voor mijn branche).

 

Succes!

 

Roy

 

 

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.