• 0

Nieuwe bedrijfsnaam KvK of meerdere bankrekeningen

Beste lezers,

 

De stappen worden en zijn al gezet om een nieuw bedrijfsonderdeel aan de bestaande activiteiten toe te voegen.

 

Ik heb me onder een tweede handelsnaam bij de KvK in laten schrijven.

 

En nu wil ik graag 1 bankrek.nr. gebruiken voor beide activiteiten.

 

Dit gisteren aan de bank gevraagd of het mogelijk was en kreeg daarbij, misschien natuurlijk, het advies een tweede bankrekening te openen.

 

[*]overzichtelijker

[*]beter voor de boekhouder

[*]de kosten voor een tweede rekening vallen wel mee

 

Mijn tegenargument

 

[*]beide geldstromen bewaken kost meer tijd

[*]als de ene activiteit minder loopt dan de ander, ontstaat er op 1 rekeningnr. een tekort

[*]het kost meer geld

 

Het makkelijkst voor mij is, een overkoepelende handelsnaam bij de KvK, dan accepteert de bank een naamswijziging in de tenaamstelling rekeningnummer.

 

Ik hoor graag de meningen, welke beslissing het beste zal zijn.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ken de (verwachte) betalingsstromen niet maar waarom niet gewoon 1 rekeningen met een tenaamstelling en/of (vd handelsnamen dan) ?

 

Verder zou je de rekeningen (indien 2 dus, anders was het rekening :p) kunnen kopelen aan een zgn spiegel rekening; dan heffen de debet/credit kant elkaar op cq houden elkaar in evenwicht voor zowel beschikbaar saldo als rente (met name goed voor als je op een van de rekeningen in het rood schiet waarbij de renten natuurlijk de hoofdprijs is)

 

suc6! en een fijn weekend

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik ken de (verwachte) betalingsstromen niet maar waarom niet gewoon 1 rekeningen met een tenaamstelling en/of (vd handelsnamen dan) ?

 

Verder zou je de rekeningen (indien 2 dus, anders was het rekening :p) kunnen kopelen aan een zgn spiegel rekening; dan heffen de debet/credit kant elkaar op cq houden elkaar in evenwicht voor zowel beschikbaar saldo als rente (met name goed voor als je op een van de rekeningen in het rood schiet waarbij de renten natuurlijk de hoofdprijs is)

 

suc6! en een fijn weekend

 

Bedankt, wat is een spiegelrekening.

 

Een enkele rekening heeft ook mijn voorkeur, wil graag de voor en nadelen weten van beide opties.

Dan het liefst gebaseerd op ervaringen.

 

Link naar reactie
  • 0

een mirror account is eigenlijk niets anders dan een verborgen bankrekening die de kan zorgen dat er een juist evenwicht blijft bestaan als voorbeeld rekening 1: min 1000,- / rekening 2: plus 1200,- dan heb je rente en beschikbaar saldo van 200,- en niet de rood-staan-rente van 1000,- .... en daarbij ook op rekening 1 saldo beschikbaar van 200,-...

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.