• 0

Twee bestaande producten mengen en met een nieuwe merknaam op de markt brengen?

Beste forum leden,

 

Ik ben Patrick,een groentje op dit forum, en heb een vraag betreft nieuwe ideeen. Ik kon er niks over vinden bij algemene vragen.

Er zijn twee bestaande producten op de markt die ik graag bij elkaar wilde doen om ze te verkopen in een gemengede variant ervan dus. Het zijn beiden niet echt innovatieve en/of nieuwe producten. Maar als je ze mengt wel!

Het ene product heeft twee gemengde grondstoffen en het andere product is 1 losse grondstof.

Deze twee bestaande producten zou ik willen combineren tezamen met een eigen nieuwe logo! Mag dat zomaar?

Er is ook een optie om de drie grondstoffen los aan te schaffen en te mengen maar voor het gemak wilde ik dit niet.

Het produkt wat ik dan op de markt breng is dan dus nieuw, innovatief en industrieel toepasbaar. Er zijn al verschillende varianten van op de markt en deze nieuwe van mij past daar in het rijtje thuis.

Als dat geen inbreuk maakt komen er later nog twee nieuwe soorten bij voor een grotere variatie zeg maar.

En hier loop ik nu dus even vast.

Kan iemand mij een duidelijk antwoord geven op mijn vraag?

 

Met vriendelijke groet, Patrick

 

Edit: titel verduidelijkt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zou verwachten dat de inkoop van grondstoffen goedkoper is dan de inkoop van een gemengd product onder merk. Als jij van dat gemengd product met een toevoeging een nieuw product kan maken, zie ik niet waarom je dat nieuwe product niet onder een eigen merk zou mogen verkopen. Als ik een merkcacao koop om mijn eigen merkchocolademelk van te maken, kraait daar geen cocoladehaan naar. En de originele merkhouder heeft ook helemaal geen reden om te klagen, want die ziet zijn afzet groeien...

 

Gewoon doen!

 

Tenzij dat merkproduct een herkenbaar bestanddeel is van het nieuwe product en dat nieuwe product afbreuk doet aan de reputatie van het originele merk. Ik noem maar wat: merkjam in een bedorven zuivelproduct.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste forum leden,

 

Ik ben Patrick,een groentje op dit forum, en heb een vraag betreft nieuwe ideeen. Ik kon er niks over vinden bij algemene vragen.

Er zijn twee bestaande producten op de markt die ik graag bij elkaar wilde doen om ze te verkopen in een gemengede variant ervan dus. Het zijn beiden niet echt innovatieve en/of nieuwe producten. Maar als je ze mengt wel!

Het ene product heeft twee gemengde grondstoffen en het andere product is 1 losse grondstof.

Deze twee bestaande producten zou ik willen combineren tezamen met een eigen nieuwe logo! Mag dat zomaar?

Er is ook een optie om de drie grondstoffen los aan te schaffen en te mengen maar voor het gemak wilde ik dit niet.

Het produkt wat ik dan op de markt breng is dan dus nieuw, innovatief en industrieel toepasbaar. Er zijn al verschillende varianten van op de markt en deze nieuwe van mij past daar in het rijtje thuis.

Als dat geen inbreuk maakt komen er later nog twee nieuwe soorten bij voor een grotere variatie zeg maar.

En hier loop ik nu dus even vast.

Kan iemand mij een duidelijk antwoord geven op mijn vraag?

 

Met vriendelijke groet, Patrick

 

Edit: titel verduidelijkt.

 

Je stelt hier een paar vragen.

 

Vraag 1 heeft Twabla al beantwoord. Je mag bestaande ingrediënten mengen mits de merkhouder(s) daar geen last van hebben. Je mag zeker niet hun merken gebruiken. Uiteraard moet het ook producttechnisch verantwoord zijn. Denk aan houdbaarheid, veiligheid, lange termijn stabiliteit en compatibiliteit met de verpakking.

 

Dan heb je het over nieuw, innovatief (bedoelt inventief) en industrieel toepasbaar. Je denkt dat het nieuw is. Immers het bestaat nog niet in de winkel. Moet je wel goed onderzoeken want er staat veel meer op schrift dan er in de winkel te krijgen is. Inventief zou ook kunnen maar dan moet het inderdaad helemaal niet voor de hand liggen voor de vakman. Maar dat wil nog niet zeggen dat je het zomaar mag maken. Je mag, ook in een nieuw mengsel, geen geoctrooieerde techniek gebruiken zonder toestemming (licentie) van de rechthebbende(n) van een van de ingredienten.

 

Maar waar hebben we het over. Voeding, verf of iets als een wekkerradio? Ik krijg altijd een onrustig gevoel bij dit soort vragen. Iets bedenken en naar de markt brengen is niet iets wat je even doet.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.