• 0

Pachten pizzeria - waar rekening mee houden?

Beste mensen,

 

Ik heb een vraag, namelijk ik heb een aanbod gekregen om een pizzaria over te nemen doormiddel van pacht,

Waar moet ik rekening meehouden, en welke vragen zou ik me moeten stellen. Wat betekent pachten?

 

De persoon geeft aan dat ik alleen huur hoef te betalen en natuurlijk je inkoop, gas en electra. Hij kan het zelf niet doorzetten omdat hij ook andere zaken heeft.

 

Wie kan mij helpen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Pachten en huren worden vaak als hetzelfde gezien maar dat is niet helemaal zo. Pacht is een bijzondere vorm van huur, maar wordt wettelijk niet als zodanig aangemerkt.

 

Bij huur is de verhuurder verplicht tot een tegenprestatie (bv het pand te onderhouden), bij pacht moet de huurder vaak zelf de kosten voor onderhoud regelen. Huur is bij wet een stuk beter geregeld dan pacht.

 

Gr

 

Devlinx

 

 

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

bij pachten moet je er zeker van zijn, dat de verpachter/verhuurder het recht heeft om te verhuren/verpachten....want als degene de verpachter/verhuurder zelf de pand ook huurt, kan hij of zij meestal t pand niet aan derden verhuren, kijk eerst naar zijn of haar huurovereenkomst, als die persoon t pand ook huurt tenminste. als alles rond is en je wilt de zaak pachten, huur je ook de apparatuur en inventaris, dus ben jij daar voor verantwoordelijk in geval van reparatie of vervanging, let goed op die zaken, succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.