• 0

kleding merk

ik ben nadia, en zou graag hulp bij het volgende willen hebben.

ik ben bezig een kledingzaak op te zetten alleen is het veel moeilijker dan ik had gedacht. Ik zou graag b.v willen weten hoe ik een grote merk naam in mijn winkel kan verkopen.Is er een groothandel waar ze de grote bekende merken verkopen dus geen world fashion center in amsterdam want die heeft geen merken. alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

met sommige merken wel, maar die willen dus dat ik eerst een andere grote merk in de winkel heb voordat ze met me in zee willen . Maar als ze allemaal zo praten dan kan ik er nooit aan beginnen. Dus vandaar dat ik om een groothandel vraag heb die van Belgie al geprobeerd maar die wil dus ook eerst een grote merk horen voordat ze verder willen gaan :(

Link naar reactie
  • 0

je hebt al een aantal merken benaderd en je hebt al een (aantal/) groothandels gesproken en allemaal zeggen ze nee.

Grote merken verkeren nu eenmaal de luxe positie dat ze kunnen kiezen bij welke ondernemer ze willen hangen en ze zijn daar zeer kritisch op dus de grote vraag is.

 

Waarom moeten ze bij jou in de winkel hangen? wat heb jij ze te bieden?

 

Als je die vraag weet te beantwoorden, gecombineerd met een overtuigend enthousiasme tijdens een gesprek, dan maak je enige kans.

Daarnaast moet je ook vrij assertief zijn.. met respect uitgesproken, maar op een forum vragen of iemand een groothandel weet voor een topmerk is wat mij betreft geen teken van kracht.

 

Als zo'n verkoper van een topmerk je verteld dat ze alleen willen verkopen als er andere top merken mee doen kan je zeggen "och jammer, ik heb nog geen andere merken"

 

of je zegt "Wat goed te horen dat u wilt samenwerken als ik nog andere merken bereid vind. Ik neem over 14 dagen weer contact met u op om de stand van zaken te vertellen over welke andere merken ook geïnteresseerd zijn zodat we de samenwerking verder kunnen vormgeven"

 

Kortom, wees een pitbull.. elke kleine strohalm pak je aan, laat je niet (te makkelijk) afpoeieren, zo'n verkoper krijgt misschien wel 10 of meer verzoeken per week.. zorg dat je positief opvalt in die "massa"..

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Goeie opmerkingen van Roel. Het lijkt me ook dat grote merken eerst willen zien dat jij een stabiele winkel hebt, en een goede naam draagt. Ik zou me als ik jou was dus eerst concentreren op het opzetten van een killer marketingplan voor je nieuwe winkel. Als je geen kleinere merken kunt verkopen, zul je ook niet succesvol zijn met de grotere.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.