• 0

BTW over advertenties buiten de EU

Hoi higherlevel,

 

Ik heb 2 vragen.

 

1. Op mijn site laat ik advertenties zien, die niet van Google adsense, maar een andere advertentie bedrijf zijn, volledig gevestigd in de VS. Moet ik over de inkomsten die ik daar van krijg, BTW afdragen?

 

2. Ik wil een digitaal product gaan verkopen (premium mebership voor accounts) aan de gebruikers van mijn forum. Zij komen van binnen en buiten de EU. Moet ik dan gewoon 2.52 + 19%BTW aan hen doorrekenen? Of hoe werkt dat met de BTW?

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,

 

Geert van den Burg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu snap ik het niet meer. Zeg ik laat al mijn klanten 10 euro overmaken voor dit premium membership.

 

Klant is binnen de EU: €8.40 excl. BTW + €1.60 BTW = €10

Klant buiten de EU: €10, en helemaal niks te maken met BTW...

 

Dus als een buitenlandse klant buiten de EU mijn product afneemt, dan maak ik €1.60 meer winst. Ofwel ik verdien 19% extra aan mijn buitenlandse klanten buiten de EU?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het even uitgezocht en ik zat er naast. Je moet geen 19% in rekening brengen als de afnemer zich buiten de EU bevindt. Of het hier om een particulier gaat of een ondernemer maakt niet uit volgens het hulpmiddel Diensten in en uit het buitenland.

 

De premium account is een elektronische dienst.

 

Volgens de Belastingdienst is de dienst belast in het land van de afnemer. De wetgeving van dat land geldt. Je zou de belastingdienst van dat land moeten vragen of en hoe je aangifte moet doen.

 

Niet echt het antwoord waar je op gehoopt had.

 

Belastingdienst: Mooier kunnen we het niet maken wel makkelijker ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het even uitgezocht en ik zat er naast. Je moet geen 19% in rekening brengen als de afnemer zich buiten de EU bevindt. Of het hier om een particulier gaat of een ondernemer maakt niet uit volgens het hulpmiddel Diensten in en uit het buitenland.

 

De premium account is een elektronische dienst.

 

Volgens de Belastingdienst is de dienst belast in het land van de afnemer. De wetgeving van dat land geldt. Je zou de belastingdienst van dat land moeten vragen of en hoe je aangifte moet doen.

 

Niet echt het antwoord waar je op gehoopt had.

 

Belastingdienst: Mooier kunnen we het niet maken wel makkelijker ;)

 

 

 

Hoi, hier schrik ik wel van. Ik heb namelijk een internationaal forum, met mensen uit Australie, Nieuw Zeeland, VS, Chili, Israel, Zuid Afrika, Canada en nog veel meer landen. Moet ik voor al die landen uitzoeken hoe ik in die landen belasting moet gaan afdragen?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het even uitgezocht en ik zat er naast. Je moet geen 19% in rekening brengen als de afnemer zich buiten de EU bevindt. Of het hier om een particulier gaat of een ondernemer maakt niet uit volgens het hulpmiddel Diensten in en uit het buitenland.

 

De premium account is een elektronische dienst.

 

Volgens de Belastingdienst is de dienst belast in het land van de afnemer. De wetgeving van dat land geldt. Je zou de belastingdienst van dat land moeten vragen of en hoe je aangifte moet doen.

 

Niet echt het antwoord waar je op gehoopt had.

 

Belastingdienst: Mooier kunnen we het niet maken wel makkelijker ;)

 

 

 

Hoi, hier schrik ik wel van. Ik heb namelijk een internationaal forum, met mensen uit Australie, Nieuw Zeeland, VS, Chili, Israel, Zuid Afrika, Canada en nog veel meer landen. Moet ik voor al die landen uitzoeken hoe ik in die landen belasting moet gaan afdragen?

 

Als het incidenteel is dan is het te verwaarlozen. Verkoop je structureel een groot aantal per maand per land dan zou ik toch even informeren.

 

Persoonlijk zou ik helemaal geen factuur uitreiken als al je klanten particulier zijn, maar slechts een betalingsbewijs. Dan kan die ene lastige man uit zuid-afrika er geen rechten aan ontlenen en dus niet moeilijk doen.

 

Je bent niet verplicht om te factureren aan particulieren, want hier is geen sprake van een afstandsverkoop. Je levert slechts een elektronische dienst. Bron.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.