• 0

Van een BV naar een vaste aanstelling

Ik heb een BV (stamrecht + onderneming). Ik overweeg een vast dienstverband. Ik laat de onderneming bestaan (je weet nooit, over een paar jaar). Ik betaal als werknemer salaris aan mijzelf uit (zoals gebruikelijk) en daar stop ik natuurlijk mee.

 

Wat doe ik met de verplichtingen van de BV. Ik heb een leasecontract dat nog een tijdje loopt. Afkoop is duur. Kan ik het leasecontract gewoon "uitdienen"en in de auto blijven rijden tot einde contract? Idem natuurlijk voor de mobiele telefoon, dat contract loopt nog een jaar. Gewoon blijven bellen?

 

Ik maak dan geen omzet meer, maar wel kosten. De BV leidt dus verlies. Mag dat? Heb ik dan recht op verliescompensatie?

 

Er staat ook nogal wat geld op de ondernemingsrekening. Gewoon laten staan?

 

Vast bedankt,

Rens

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag Rens

 

Leasecontract en telefoon kunnen op zich wel doorgaan. Bedenk je echter wel dat de fiscus beide kostenposten als volledig privé kan aanmerken omdat je beide niet meer zakelijk gebruikt. Dat zou betekenen dat deze kosten gezien worden als (niet fiscaal aftrekbare) winstuitdeling.

 

Daarnaast heb je een stamrecht. Je wilt niet dat het stamrecht deels ongedekt raakt doordat je uit de liquide middelen in de BV ineens allerlei kosten gaat betalen die geen verband houden met het stamrecht.

 

Neem dan liever de zaken privé op je of vergoed de kosten 1 op 1 aan de BV.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.