Ik heb een BV (stamrecht + onderneming). Ik overweeg een vast dienstverband. Ik laat de onderneming bestaan (je weet nooit, over een paar jaar). Ik betaal als werknemer salaris aan mijzelf uit (zoals gebruikelijk) en daar stop ik natuurlijk mee.
Wat doe ik met de verplichtingen van de BV. Ik heb een leasecontract dat nog een tijdje loopt. Afkoop is duur. Kan ik het leasecontract gewoon "uitdienen"en in de auto blijven rijden tot einde contract? Idem natuurlijk voor de mobiele telefoon, dat contract loopt nog een jaar. Gewoon blijven bellen?
Ik maak dan geen omzet meer, maar wel kosten. De BV leidt dus verlies. Mag dat? Heb ik dan recht op verliescompensatie?
Er staat ook nogal wat geld op de ondernemingsrekening. Gewoon laten staan?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
lpketting
lpketting
Ik heb een BV (stamrecht + onderneming). Ik overweeg een vast dienstverband. Ik laat de onderneming bestaan (je weet nooit, over een paar jaar). Ik betaal als werknemer salaris aan mijzelf uit (zoals gebruikelijk) en daar stop ik natuurlijk mee.
Wat doe ik met de verplichtingen van de BV. Ik heb een leasecontract dat nog een tijdje loopt. Afkoop is duur. Kan ik het leasecontract gewoon "uitdienen"en in de auto blijven rijden tot einde contract? Idem natuurlijk voor de mobiele telefoon, dat contract loopt nog een jaar. Gewoon blijven bellen?
Ik maak dan geen omzet meer, maar wel kosten. De BV leidt dus verlies. Mag dat? Heb ik dan recht op verliescompensatie?
Er staat ook nogal wat geld op de ondernemingsrekening. Gewoon laten staan?
Vast bedankt,
Rens
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34318-van-een-bv-naar-een-vaste-aanstelling/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag