• 0

Wanneer is een handelsnaam (voorlopig) beschermd?

Het recht op een handelsnaam ontstaat als u een naam als eerste naar buiten toe gebruikt. Bijvoorbeeld door de naam te vermelden op facturen, bedrijfswagens en in advertenties. Registratie in het Handelsregister is niet nodig om het recht te laten ontstaan.(Source: www.kvk.nl)

 

De vraag zal ongetwijfelt al voorbij zijn gekomen maar aan de hand van deze informatie, wanneer is jouw handelsnaam (voorlopig) beschermt?

- Wanneer je een website bouwt met de handelsnaam?

- Na de eerste geleverde service/product/dienst onder de handelsnaam inc. factuur etc.?

- ...?

 

Ik als student heb een aantal ideeen en ik heb daarbij (handels)namen bedacht alleen i.v.m. studie en alles rondom het studeren heb ik niet de financiele middelen om mij ook nog eens in te schrijven bij de kvk. Ik denk nu slechts na over wat ik wil gaan doen (ondernemingsplan), wat heb ik daarvoor nodig maar ik voer het nog niet uit en kan het ook nog niet uitvoeren. zowel de studie als de financien op het moment liggen in de weg.

 

Bedankt alvast voor de reacties!

 

[titel aangepast - mod]

The 7 habits of highly effective people, een aanrader.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Er zijn op z'n best ervaringsfeiten, geen harde criteria. Dat beoordeelt de rechter waarschijnlijk van geval tot geval, afhankelijk van de omstandigheden.

 

Je kan handelsnamen voor een prikkie laten vastleggen als domeinnaam. Ga je die vervolgens gebruiken voor bv een blog over dat thema, dan ontstaat door gebruik auteursrecht.

 

Waar ben je bang voor?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is bedoeld als vraag. Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee of ben ik nergens bang voor.

 

Het is alleen mij een keer opgevallen paar jaar geleden dat met de omstandigheden van toen en wat studie opdrachten een paar leuke ideeën naar boven kwamen varen met een paar in mijn ogen sterke handelsnamen. Dat dachten er meer blijkbaar want paar weken later waren de domein namen spontaan in gebruik.

 

Nu ik over de helft zit met mijn studie en een beter beeld heb bij wat ik mogelijk wil gaan doen en eventueel als ondernemer (of simpel als werknemer) vroeg ik mij af of er een mogelijkheid is om eventueel handelsnamen of merknamen "voorlopig" te bezetten. Soort blauwdruk idee, plannen maak je al en de research doe je al alleen de uitvoering wordt uitgesteld.

 

 

The 7 habits of highly effective people, een aanrader.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 77 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.