• 0

bestaat hulp voor op orde brengen totale administratie?

Bestaat er algehele hulp om de administratie geheel op de rit te krijgen?

 

Inzicht in mijn situatie:

Ik heb sinds 5 jaar een hondenuitlaatservice.

Vanuit mijn vaste baan heb ik het "bedrijf" opgezet.

Meer een betaalde hobby, met een excel bestandje (nog steeds) waarin de inkomsten en uitgaven werden bijgehouden.

Per kwartaal gaf ik een map met uitdraai inkomsten/uitgaven af aan de boekhouder en maar duimen dat ik niks aan de belasting hoef te betalen (wat ook het meerendeel niet hoefde).

De uitlaatservice groeide gestaag tot het moment dat ik er een bedrijf van kon maken.

Sinds april 2010 ben ik een Hondenschool erbij gestart na een moeizame start (weinig cursisten) heb ik een concept ontwikkeld waardoor het nu snel groeit. Daarbij geef ik gedragstherapie en ook dat wordt drukker.

Het is dus allemaal wat te snel voor mij gegaan.

 

Nu is de administratie mijn boven het hoofd gegroeit en ben ik het overzicht kwijt.

Ik deed mijn boekhouding en administratie vanuit mijn huiskamer, maar ik heb sinds kort een aparte kamer in moeten richten als kantoor.

 

Ik wil (weer) overzicht, orde en rust krijgen in mijn administratie/boekhouding.

Nu zou ik graag iemand in willen huren die het overzichtelijk kan maken en mij leert om er structuur in te brengen.

 

Dus geen vaste kracht, maar eenmalig (of meerdermalig) alles op orde brengen en mij advies geven om vandaaruit verder te gaan.

 

Bestaat zo iemand?

Hoe noemen ze zo'n persoon?

Als iemand iemand weet of zelf is hoor ik het ook graag!

 

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je geholpen zou kunnen zijn met een personal organizer, maar dan een die ook zakelijke ervaring heeft.

 

Als ik je goed begrijp, ben je dus niet op zoek naar een boekhouder, die heb je al, maar vooral op zoek naar een manier om jouw deel van de administratie op een goede manier te doen. Ik denk dat een organizer je daarbij kan helpen.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0
met een excel bestandje (nog steeds) waarin de inkomsten en uitgaven werden bijgehouden.

Per kwartaal gaf ik een map met uitdraai inkomsten/uitgaven af aan de boekhouder

 

Je probleem is dat je de helft van de boekhouding doet, op een manier die ervaren boekhouders in het algemeen onhandig vinden. Ik zou zeggen, het is van tweeën één:

[*]Besteed de boekhouding in zijn geheel uit (draag de facturen en afschriften over, zonder zelf excel-bestanden bij te houden en uitdraaien te maken), óf

[*]Laat je boekhouding eens goed inrichten (inclusief een boekhoudpakket) en leer zelf op de goede manier boekhouden.

Voor beide mogelijkheden kun je een boekhoudkantoor of mkb-accountant inschakelen.

 

Tegenwoordig mag de boekhouding overigens helemaal digitaal, dus je hebt afgezien van een computer nauwelijks fysieke ruimte en fysieke ordening nodig (tenzij jouw klanten van alles op papier willen krijgen). Wat ik nog op papier krijg scan ik naar pdf, en mijn ordners zijn archiefmappen zonder ordening geworden.

Link naar reactie
  • 0

@ Marcel s:

Dat bedoel ik!

Ik heb idd al een boekhouder.

 

@Frans Sijtsma:

Daar is hij niet de geschikte persoon voor, ik wil structuur krijgen in mijn gehele administratie en hij is een cijfer man, perfecte boekhouder.

 

@ Rick Veenstra:

JAAAAA!!!!! dat/die/zo iemand bedoel ik!!

Met haar ga ik contract opnemen!!!

SUPER BEDANKT!!

 

@Renep:

De excel opzet is door de boekhouder zelf zo aangemaakt, dus geheel naar de manier dat hij het prettig vind.

Ik huur een pand van super mensen die mij in contact hebben gebracht met een fiscalist die met mij een keer gaat zitten om mij zo meer inzicht te geven in boekhouding en het hoe en wat.

Ik wil me nu wel gaan verdiepen in het boekhouden en heb besloten dat ik daar een cursus in wil gaan volgen.

 

Je idee over het digitaliseren ga ik me ook eens in verdiepen, dat scheelt wel heel erg veel papieren rompslomp waardoor mijn "kantoor" onderhand van uitpuilt! Bedankt voor de tip.

 

en natuurlijk iedereen bedankt voor de gegeven inzichten!!

Link naar reactie
  • 0

De excel opzet is door de boekhouder zelf zo aangemaakt, dus geheel naar de manier dat hij het prettig vind.

 

Curieus. Ik hoor altijd alleen maar van boekhouders dat ze dat onprettig vinden, omdat je in een spreadsheet zo makkelijk fouten kunt maken die moeilijk zijn op te sporen.

 

Waarom doe je dit zo? Ik bedoel, welk voordeel heeft het voor jou om e.e.a. in een spreadsheet op te slaan en uitdraaien te maken, als de boekhouder het toch nog in een boekhoudpakket stopt? Of is je boekhouding zo klein dat hij de rapportages/jaarrekening en aangiftes direct op de spreadsheet baseert?

Link naar reactie
  • 0

 

 

Curieus. Ik hoor altijd alleen maar van boekhouders dat ze dat onprettig vinden, omdat je in een spreadsheet zo makkelijk fouten kunt maken die moeilijk zijn op te sporen.

 

Waarom doe je dit zo? Ik bedoel, welk voordeel heeft het voor jou om e.e.a. in een spreadsheet op te slaan en uitdraaien te maken, als de boekhouder het toch nog in een boekhoudpakket stopt? Of is je boekhouding zo klein dat hij de rapportages/jaarrekening en aangiftes direct op de spreadsheet baseert?

 

Waarschijnlijk idd zo klein, ik vroeg hem naar een uitdraai van grootboekkaarten en hij zij dat doordat ik zo klein was dit met journaal posten kon.

Had hier eigenlijk nog nooit van gehoord, maar blijkt een uitdraai te zijn van de onkosten per catogorie, toch?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.