Ik zit al een hele lange tijd te denken om een webwinkel in post en kantoorartikelen te beginnen.
Het hele process heb ik uitgezocht, leveranciers,logistiek, webshop,financien,etc,etc. In principe zou ik ermee kunnen beginnen.
Enkel blijf ik met een twijfel zitten. Er is namelijk al veel concurrentie op het internet.
Hoe ik toch aan klanten wil gaan komen is door in eerste instantie in mijn buurt proberen aan klanten te komen. (Dus nog niet via de zoekmachine google) Maar gewoon bedrijven opbellen, langsgaan,via via contacten. Ik heb al een bedrijf waarmee ik diensten lever voor bedrijven. Mijn kantoorartikelen webshop zou ik hiermee goed kunnen combineren. Tevens wil ik gebruik maken van social media en verschillende acties die klanten zouden kunnen trekken.
Wel blijft voor mij onduidelijk waar het MKB en de grote bedrijven voornamelijk hun kantoorartikelen bestellen. Internet of toch bij de lokale kantoorvakhandel. Ik wil hier eerst marktonderzoek in doen, maar weet niet precies hoe dit op een goedkope manier te kunnen doen. Je moet toch een bepaalde groep mensen (bedrijven) hebben waaraan je een vragenlijst kunt geven. En dan is het nog maar de vraag welke respons je erop krijgt. Heeft iemand hier tips voor?
Iniedergeval al bedankt voor al jullie reacties/opmerkingen/tips. Positief of negatief, laat maar komen ;)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Poostie
Poostie
Hallo,
Ik zit al een hele lange tijd te denken om een webwinkel in post en kantoorartikelen te beginnen.
Het hele process heb ik uitgezocht, leveranciers,logistiek, webshop,financien,etc,etc. In principe zou ik ermee kunnen beginnen.
Enkel blijf ik met een twijfel zitten. Er is namelijk al veel concurrentie op het internet.
Hoe ik toch aan klanten wil gaan komen is door in eerste instantie in mijn buurt proberen aan klanten te komen. (Dus nog niet via de zoekmachine google) Maar gewoon bedrijven opbellen, langsgaan,via via contacten. Ik heb al een bedrijf waarmee ik diensten lever voor bedrijven. Mijn kantoorartikelen webshop zou ik hiermee goed kunnen combineren. Tevens wil ik gebruik maken van social media en verschillende acties die klanten zouden kunnen trekken.
Wel blijft voor mij onduidelijk waar het MKB en de grote bedrijven voornamelijk hun kantoorartikelen bestellen. Internet of toch bij de lokale kantoorvakhandel. Ik wil hier eerst marktonderzoek in doen, maar weet niet precies hoe dit op een goedkope manier te kunnen doen. Je moet toch een bepaalde groep mensen (bedrijven) hebben waaraan je een vragenlijst kunt geven. En dan is het nog maar de vraag welke respons je erop krijgt. Heeft iemand hier tips voor?
Iniedergeval al bedankt voor al jullie reacties/opmerkingen/tips. Positief of negatief, laat maar komen ;)
Mvg,
Een jonge ondernemer
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34600-post-en-kantoorartikelen-webshop/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag