Poostie

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Poostie's trofeeën

  1. Dank voor de reactie! In de brief staat ook dat ze ook de bedrijfsactiviteiten willen bespreken. Ik kan moeilijk gaan zeggen dat ik nog steeds bezig ben met mijn concept/website,ik kan namelijk niks aantonen dat ik er op dit moment nog mee bezig ben. Dat ben ik ook niet. Dan moet ik toch wel laten weten dat ik ermee ben gestopt en me ga laten uitschrijven? Begin 4de kwartaal ben ik gestart, begin december was duidelijk dat mijn website niet de aandacht kreeg die het nodig had om te slagen. Ik heb me niet direct uitgeschreven omdat ik wel nog de btw van de gemaakte kosten wil terugvragen over het 4de kwartaal. (persbericht,domeinnamen,hosting,telefoonabbonnement,etc,etc allemaal netjes bewijs van) Als bijvoorbeeld een cafe na 6 maanden failliet gaat mag hij toch ook zijn btw terugvragen van de laatste 2 kwartalen?
  2. Hallo, De afgelopen 3 maanden heb ik geprobeerd een bepaald internet concept op te zetten, dit is door verschillende redenen niet gelukt. Ik heb nooit een factuur uitgeschreven,alleen kosten gemaakt. Ik denk +- 1000 euro. In principe had ik me al kunnen uitschrijven bij de kvk,maar dat is er nog niet van gekomen. Echter kreeg ik deze week een brief dat de belastingdienst een startersbezoek wil afleggen. Is dit bezoek verplicht of kan ik beter opbellen en zeggen dat langskomen toch geen nut heeft,gezien het concept is mislukt en ik me uitschrijf bij de kvk en belastingdienst? Overigens mogen ze gerust langskomen,niet dat ik wat te verbergen heb. Maar ik heb er zelf niks meer aan en het lijkt me van beide kanten een beetje tijdverspilling. Daarnaast heb ik hiervoor ook al enkele jaren een eigen bedrijf gehad. Ik ben dus niet geheel een starter. Alvast bedankt voor een antwoord :)
  3. Hallo, Bedankt voor jullie reacties! De email is er inmiddels uit gegaan, met dank aan annedien. Mocht het nog niet voldoende zijn, dan moet het maar via een gerechtsdeurwaarder. Jammer dat zoiets op deze weg moet gaan. (Voor zo'n ''klein'' bedrag) Grt, Poostie
  4. Hallo, Ik zit met het volgende. Eind september heb ik diensten geleverd aan een bedrijf. (Kosten tussen de 50 en 100 euro). Voor mijn klanten hanteer ik een betalingstermijn van 30 dagen. Deze is inmiddels al verstreken dus. Hierop heb ik toen een herinnering gestuurd, vervolgens een 2de herinnering. Daarna een aanmaning. Waarop telefooncontact is gekomen. De factuur zou betaald worden. 2 weken later nog niks. 2de aanmaning verstuurd. Weer gebeld. Vervolgens kreeg ik te horen dat de directeur op vakantie was,en dat hij als enige de betalingen doet. Ik zou dan moeten wachten tot half januari. (weer 1,5 maand op de 2 maanden die ik al wacht) Word ik aan het lijntje gehouden en moet ik dit gewoon doorsturen naar een incassobureau, of moet ik nog even wachten tot half januari,en dan weer opbellen hoe het zit? Alvast bedankt voor een reactie, Mvg, Poostie
  5. Hallo, Ik ben van plan om voor consumenten en B2B te gaan leveren. Ik heb niet echt een doelgroep afgebakend waarin ik alle verkoop op wil gaan richten. De concurrentie op internet zijn bijvoorbeeld website's als Prixos, Vikingdirect. De concurrentie buiten internet zijn de fysieke kantoorhandelaren in de buurt. Als ik naar mezelf kijk ga ik als eenmanszaak liever even naar de fysieke kantoorhandel in de buurt. Voornamelijk omdat het kortbij is,niet veel nodig, en het bespaard mij verzendkosten, en ik kom er toch langs. Voor de ietwat grotere bedrijven denk ik dat hun eerder via een webshop kopen. Daar wil ik me dan ook op gaan richten. Mvg, Poostie
  6. Hallo, Ik zit al een hele lange tijd te denken om een webwinkel in post en kantoorartikelen te beginnen. Het hele process heb ik uitgezocht, leveranciers,logistiek, webshop,financien,etc,etc. In principe zou ik ermee kunnen beginnen. Enkel blijf ik met een twijfel zitten. Er is namelijk al veel concurrentie op het internet. Hoe ik toch aan klanten wil gaan komen is door in eerste instantie in mijn buurt proberen aan klanten te komen. (Dus nog niet via de zoekmachine google) Maar gewoon bedrijven opbellen, langsgaan,via via contacten. Ik heb al een bedrijf waarmee ik diensten lever voor bedrijven. Mijn kantoorartikelen webshop zou ik hiermee goed kunnen combineren. Tevens wil ik gebruik maken van social media en verschillende acties die klanten zouden kunnen trekken. Wel blijft voor mij onduidelijk waar het MKB en de grote bedrijven voornamelijk hun kantoorartikelen bestellen. Internet of toch bij de lokale kantoorvakhandel. Ik wil hier eerst marktonderzoek in doen, maar weet niet precies hoe dit op een goedkope manier te kunnen doen. Je moet toch een bepaalde groep mensen (bedrijven) hebben waaraan je een vragenlijst kunt geven. En dan is het nog maar de vraag welke respons je erop krijgt. Heeft iemand hier tips voor? Iniedergeval al bedankt voor al jullie reacties/opmerkingen/tips. Positief of negatief, laat maar komen ;) Mvg, Een jonge ondernemer
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.