• 0

Post en kantoorartikelen webshop

Hallo,

 

Ik zit al een hele lange tijd te denken om een webwinkel in post en kantoorartikelen te beginnen.

Het hele process heb ik uitgezocht, leveranciers,logistiek, webshop,financien,etc,etc. In principe zou ik ermee kunnen beginnen.

Enkel blijf ik met een twijfel zitten. Er is namelijk al veel concurrentie op het internet.

 

Hoe ik toch aan klanten wil gaan komen is door in eerste instantie in mijn buurt proberen aan klanten te komen. (Dus nog niet via de zoekmachine google) Maar gewoon bedrijven opbellen, langsgaan,via via contacten. Ik heb al een bedrijf waarmee ik diensten lever voor bedrijven. Mijn kantoorartikelen webshop zou ik hiermee goed kunnen combineren. Tevens wil ik gebruik maken van social media en verschillende acties die klanten zouden kunnen trekken.

 

Wel blijft voor mij onduidelijk waar het MKB en de grote bedrijven voornamelijk hun kantoorartikelen bestellen. Internet of toch bij de lokale kantoorvakhandel. Ik wil hier eerst marktonderzoek in doen, maar weet niet precies hoe dit op een goedkope manier te kunnen doen. Je moet toch een bepaalde groep mensen (bedrijven) hebben waaraan je een vragenlijst kunt geven. En dan is het nog maar de vraag welke respons je erop krijgt. Heeft iemand hier tips voor?

 

Iniedergeval al bedankt voor al jullie reacties/opmerkingen/tips. Positief of negatief, laat maar komen ;)

 

Mvg,

Een jonge ondernemer

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je je doelgroep al eens afgebakend? Het MKB loopt van eenmanszaken tot ondernemingen met bijv. 200 man/vrouw personeel.

 

Kleine bedrijven zullen eerder lokaal inkopen vanwege het gemak en de gunning aan een lokale mede-middenstander. Grotere bedrijven doen zaken met grotere leveranciers vanwege de voordelen van bulkinkopen.

 

Aan wie ga jij leveren? En met wie wil je de concurrentie aangaan?

 

groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Heb je je doelgroep al eens afgebakend? Het MKB loopt van eenmanszaken tot ondernemingen met bijv. 200 man/vrouw personeel.

 

Kleine bedrijven zullen eerder lokaal inkopen vanwege het gemak en de gunning aan een lokale mede-middenstander. Grotere bedrijven doen zaken met grotere leveranciers vanwege de voordelen van bulkinkopen.

 

Aan wie ga jij leveren? En met wie wil je de concurrentie aangaan?

 

groet

Joost

 

Hallo,

 

Ik ben van plan om voor consumenten en B2B te gaan leveren. Ik heb niet echt een doelgroep afgebakend waarin ik alle verkoop op wil gaan richten.

De concurrentie op internet zijn bijvoorbeeld website's als Prixos, Vikingdirect.

De concurrentie buiten internet zijn de fysieke kantoorhandelaren in de buurt. Als ik naar mezelf kijk ga ik als eenmanszaak liever even naar de fysieke kantoorhandel in de buurt. Voornamelijk omdat het kortbij is,niet veel nodig, en het bespaard mij verzendkosten, en ik kom er toch langs.

 

Voor de ietwat grotere bedrijven denk ik dat hun eerder via een webshop kopen. Daar wil ik me dan ook op gaan richten.

 

Mvg,

Poostie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.