• 0

automatische uitschrijving ltd = automatisch eenmanszaak in Nederland?

Onlangs heb ik voor een werk een collega ingehuurd die van eenmanszaak over was gegaan naar een LTD. Nu is deze ltd enkele maanden opgeheven omdat vergeten was het jaarlijkse papierwerk in te sturen wat nodig is voor de ltd, men is nu wel bezig om de boel te herstellen.

Omdat ik de factuur van mijn collega wel wil betalen vraag ik mijzelf af of dit kan. Zijn boekhouding stelt het als volgend:

 

-Er is gewerkt en gefactureerd, dus de betaalplicht blijft. Hierbij kan zelfs de Nederlandse fiscus worden ingeschakeld (wet keten aansprakelijkheid) waardoor ik bij weigeren van betaling diverse boetes kan verwachten.

 

-Doordat er een automatische uitschrijving heeft plaats gevonden van de ltd, zou mijn collega nu automatisch een eenmanszaak wezen.

 

Aangezien ik mijn collega wel wil betalen maar ikzelf in deze materie nog niet thuis ben vraag ik mijzelf af of ik op deze manier wel kan en mag betalen.

Wie weet raad, alvast bedankt.

 

 

Maak niet steeds dezelfde fout............er is keus genoeg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

De redenering die wordt vermeld is grote onzin, maar dat neemt niet weg dat de betaalverplichting wel blijft. Wel zul je moeten zorgen dat je aan de juiste persoon betaalt. Ik neem aan dat de bankrekening van de ltd nog gewoon bestaat? Dat is een mooi eerste aanknopingspunt.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Onlangs heb ik voor een werk een collega ingehuurd die van eenmanszaak over was gegaan naar een LTD. Nu is deze ltd enkele maanden opgeheven omdat vergeten was het jaarlijkse papierwerk in te sturen wat nodig is voor de ltd, men is nu wel bezig om de boel te herstellen.

Bij welke limitedverkoper had de persoon in kwestie zijn LTD aangeschaft?
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.