Een betrouwbare klant van mij in het midden-oosten, koopt al enige jaren onze producten. Hij heeft mij nu gevraagd om een product (zonnebloemolie), die we niet zelf hebben.
Opzich is dat geen probleem, het kost enige tijd om marktonderzoek te doen en een betrouwbare leverancier te vinden, maar ik zit toch met enige vragen;
1. Ik wil dat de containers rechtstreeks van de leverancier naar mijn klant gaan, dus geen tussenstop in Rotterdam. Hoe zorg je ervoor dat mijn klant en de VERKOPER, " elkaar niet vinden" , waar moet ik opletten?
2. Hoe gaat de financiering? mijn klant een percentage vooraf laten betalen en daarmee de leverancier betalen ( uit ervaring weet ik dat meestal 30% vooraf is) en de rest van de betaling na ontvangst van de goederen van mijn klant naar de leverancier? zodat ik niet zelf de boel hoef te financieren??!!!
3. Hoe zit het douanetechnisch? en juridisch?
Tips en adviezen zijn zeer welkom, aangezien ik hier geen ervaring mee heb en het goed geregeld wil hebben.
Alvast bedankt,
Groeten,
Sam
Edit: titel aangepast
Verberg topic start
Featured Replies
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
int.trade
Hallo,
Een betrouwbare klant van mij in het midden-oosten, koopt al enige jaren onze producten. Hij heeft mij nu gevraagd om een product (zonnebloemolie), die we niet zelf hebben.
Opzich is dat geen probleem, het kost enige tijd om marktonderzoek te doen en een betrouwbare leverancier te vinden, maar ik zit toch met enige vragen;
1. Ik wil dat de containers rechtstreeks van de leverancier naar mijn klant gaan, dus geen tussenstop in Rotterdam. Hoe zorg je ervoor dat mijn klant en de VERKOPER, " elkaar niet vinden" , waar moet ik opletten?
2. Hoe gaat de financiering? mijn klant een percentage vooraf laten betalen en daarmee de leverancier betalen ( uit ervaring weet ik dat meestal 30% vooraf is) en de rest van de betaling na ontvangst van de goederen van mijn klant naar de leverancier? zodat ik niet zelf de boel hoef te financieren??!!!
3. Hoe zit het douanetechnisch? en juridisch?
Tips en adviezen zijn zeer welkom, aangezien ik hier geen ervaring mee heb en het goed geregeld wil hebben.
Alvast bedankt,
Groeten,
Sam
Edit: titel aangepast