• 0

Betrouwbare verkoper via Alibaba.com?

Beste Mensen,

 

Ik ben al een tijdje aan het kijken, lezen en zoeken naar een betrouwbare site via Alibaba.com om wat gadgets uit China te laten over komen naar NL.

 

Ik lees vaak dat mensen hier wel ervaring mee hebben maar dan staat er geen site bij genoemd.

 

Is er iemand die wel eens wat besteld heeft bij een site gevonden via alibaba.com? En wat is de firma naam hiervan?

 

Ik ben bekend met de bijkomende kosten om de gadgets hier te krijgen.

 

Groet Patrick

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

kijk naar de status van de leverancier. als deze gechecked en goedgekeurd is door alibaba hebben ze gouden status.

 

lees ook even de faq bij alibaba.

 

Jeej een reactie ;)

 

Zelf tilde ik niet zo zwaar aan die gouden status, maar dat is dus onterecht.

 

Ik ga nog even lezen op de site van Alibaba.

 

Dank voor je reactie.

Link naar reactie
  • 0

Maar nee. Pas toch op ! Goud status (gold supplier) heeft niets met betrouwbaarheid te maken.

De lijst van bedrijven die een goudstatus hadden en toch fraude plegen is lang!

 

http://www.alibaba.com/help/safety_security/class/buying/bannd_paid_member/1112.html (enkel voor de maand december 2011)

 

Goudstatus word toegekent op basis van abonnementsgeld !!!. De controle die verricht wordt is zeer beperkt en zit vol met gaten. Kijk naar de "A&V checked" (trustpass profile) link om iets meer over een bedrijf te weten te komen.

 

vb: http://en-light.en.alibaba.com/trustpass_profile.html?ctype=av

 

Rachim

www.importchina.be / www.sannalin.com (Tot begin 2011 waren we nog ImpExpBel Trading). Dezelfde mensen, dezelfde activiteiten,enkel een andere naam !

Link naar reactie
  • 0

De gouden status kun je inderdaad kopen bij Alibaba, kost ongeveer $4000. Hier hoeft zelfs helemaal geen controle voor uitgevoerd te worden. Het zegt dus niks over de betrouwbaarheid.

Kijk inderdaad goed op de lijsten met "verdachte bedrijven", kijk hoe lang een bedrijf al actief is op Alibaba en bestel eerst een klein aantal.

 

Er zijn ook bedrijven die een controle in de fabriek aanbieden, ik weet alleen niet hoeveel dit zegt over het al dan wel of niet leveren van de bestelde producten. Je bent er in ieder geval wel zeker van dat er een echt bedrijf zit achter het profiel op Alibaba.

 

 

 

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

De Goldstatus bij Alibaba heeft geen enkele waarde.

 

Ikzelf heb bij een leverancier enkele samples (Electrische fietsen) besteld.Na 5 maanden geen levering,geld terug etc.

Dus opgelicht.Klacht ingediend bij Alibaba, na wat emails heen en weer, was de conclusie "wij kunnen niets doen, regel het maar met de leverancier wat dus een oplichter is en niet meer reageert"

 

De leverancier heeft nog steeds een Gold stempel en kan dus gewoon doorgaan.

 

Inkopen blijft risicovol via dit soort websites.

Link naar reactie
  • 0

De Goldstatus bij Alibaba heeft geen enkele waarde.

 

Ikzelf heb bij een leverancier enkele samples (Electrische fietsen) besteld.Na 5 maanden geen levering,geld terug etc.

Dus opgelicht.Klacht ingediend bij Alibaba, na wat emails heen en weer, was de conclusie "wij kunnen niets doen, regel het maar met de leverancier wat dus een oplichter is en niet meer reageert"

 

De leverancier heeft nog steeds een Gold stempel en kan dus gewoon doorgaan.

 

Inkopen blijft risicovol via dit soort websites.

 

In algemeenheid is kopen van iemand op grote afstand riskant, maar zoals ik lees heb je iig geld terug ontvangen. Van oplichting is dan geen sprake maar enkel tijdsverspilling.

 

Meeste problemen zijn te voorkomen door nooit aan een persoon maar altijd aan een bedrijf te betalen. Deze fout is de hoofdoorzaak waardoor mensen overal ter wereld door leverancier waar dan ook ter wereld opgelicht worden.

 

Hiernaast is het voor een buitenstaander bijna niet in te schatten of een bedrijf echt is of een facade. Echter, wanneer je overmaakt aan een bedrijf dan is er een daadwerkelijke onderneming die verantwoordelijk is en ook te vervolgen bij problemen. En juridisch aanpakken kan, maar je moet wel weten hoe helaas voor de meesten..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.