Jump to content

Sanna Lin

Senior
  • Content Count

    42
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    Rachim
  • Last name
    Elm
  • Company or organization name
    Sanna Lin International Limited (voormal
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine
  • Skype

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.importchina.be,

Company info

  • Location
    China/HongKong/Belgie
  • Phone number
    +85266796391
  • Branch
    Financiering & bankwezen
  • Branch 2
    Wetenschap & onderwijs
  • Branch 3
    Vervoer & transport
  • Website address

Vision

  • I'm looking for people who
    graag uit china willen importeren
  1. "Welke kosten/personen kan ik nu nog meer gaan aantreffen?? Btw en invoerrechten?" De inklaringskosten zijn niet in uw lijstje vermeld.
  2. Effe corrigeren : DAF staat voor Delivered at Frontier : De verkoper is dan verantwoordelijk voor de zending (inclusief kosten) tot deze door de douane aan leveranciers zijde is vrijgegeven en geleverd tot aan de landgrens. Mijn statement : " DAF is inderdaad DDU zonder lokale levering en ik had beter die term moeten gebruiken." is dus niet correct . Bij DAF zijn de inklaringskosten voor de ontvanger en verschilt mede hiervan van DDU. Zowiezo wordt de term DAF bij internationaal zeetransport zo goed als niet gebruikt. Nu bij DDU kan men aangeven wat men als "leverings adres" beschouwd. vb U woont in Eindhoven maar wil zelf de goederen in Rotterdam ophalen. U kiest dan voor de term DDU Rotterdam ipv DDU Eindhoven. Alle kosten tot vrijgave douane (EXCL. BTW en invoerrechten) zijn dan voor de leveracier en de ontvanger regelt de ophaling zelf. Sorry voor de verwarring. maar wou het toch rechtzetten
  3. "Ik las ook iets over betaling factuur, betaal je de zending per direct aan de forwarder? Wat is het meest gebruikelijke?" Bij het transport zijn meestal 4 partijen betrokken: De verkoper , forwarder , koper en expediteur . Bij CFR werkt de forwarder voor de verkoper en de expediteur voor de koper. De verkoper betaald de forwarder voor de export en handeling bij vertrek en de koper betaald de expediteur voor de inklaring en handling bij aankomst. Meer dan waarschijnlijk krijgt jouw expediteur bepaalde kosten (CISF, Exchangre rate surcharge, enviroment rate surcharge ,...) toegeschoven van de forwarder en die dien jij dan ook te betalen. Meestal dient de factuur (inclusief btw en invoerrechten) voldaan te zijn vooraleer je de goederen in ontvangst kan nemen. Van zodra de invoerrechten en btw gekend zijn kan u een factuur verwachten (van de expediteur) die u onmiddelijk dient te betalen. mvg PS: Norbert, bedankt voor jouw reus !!!!
  4. DAF VS DDU Effe verduidelijken (waarschijnlijk niet voor u Norbert maar voor wie niet bekend is met alle incotermen): DDU staat voor Delivered Duty Unpaid: De verkoper is verantwoordelijk voor de zending (inclusief kosten) tot deze afgeleverd wordt op het leveradres. De invoerrechten (en btw) worden wel betaald door de ontvanger. DAF staat voor Delivered at Frontier : De verkoper is dan verantwoordelijk voor de zending (inclusief kosten) tot deze door de douane aan leveranciers zijde is vrijgegeven CFR staat for Cost and Freight : De verkoper is dan verantwoordelijk voor de zending (inclusief kosten) tot deze in Nederland aankomt (voor het ontladen en inklaren van de goederen). De ontvanger betaald voor het afhandelen, inklaren en lokaal transport (incl btw en invoerrechten). De verzekering van de goederen is de verantwoordelijkheid van de ontvanger CIF idem als CFR , enkel de verzekering wordt geregeld en betaald door de verkoper DAF is inderdaad DDU zonder lokale levering en ik had beter die term moeten gebruiken. DAF VS CIF Nee, er is een verschil. Laat even de verzekering in het midden (ik raad zowiezo iedereen aan om zijn zending op de een of andere manier te verzekeren). Bij DAF (DDU/DDP,DEQ) weet de ontvanger vooraleer deze de bestelling plaats wat de integrale kost gaat zijn van zijn zending. Bij CFR (CIF) weet de ontvanger dat niet. Aangezien de ontvanger niet de forwarder kiest heeft wel (indien apart aangegeven in de Proforma) zicht op de kosten van de leverancier, maar geen zicht op de kosten bij aankomst in Nederland Het zijn net deze kosten die vrij sterk varieren en vaak ontvangers voor blok zetten. Hoe gaat het vaak in zijn werk : Leverancier ontvangt centen van chinese forwarder om zijn zending met hen mee te sturen. Leverancier rekent de aankoperer een laag bedrag aan aangezien dit hem aantrekkelijk maakt. De forwarder stuurt de zending naar Nederland op en bij aankomst stuurt hij zijn factuur op naar de nederlandse expediteur. Er is nergens een afspraak gemaakt over hoe hoog deze factuur mag zijn en indien u deze niet betaald mag de expediteur uw goederen niet vrijgeven. CIF/CFR is interresant ALS u de kosten kent die u bij aankomst gaan worden aangerekend , Indien dit niet het geval is, kan het met deze kosten alle richtingen uitgaan.
  5. Hallo, "Een agent is een persoon die een X bedrag krijgt die op de boot meegaat??" ?? Met agent bedoelde ik de persoon of bedrijf die door de leverancier (bij CFR) is aangeduid om het transport naar nederland te organizeren (douane china, handeling, boeking,...). Dus eigenlijk een forwarder. U kan in principe de goederen zelf gaan ophalen nadat deze door de douane zijn vrijgegeven. Uw expediteur verteld u dan wanneer en waar u de goederen mag gaan ophalen. (U gaat van hen normaal gezien een ophaalreferentie code ontvangen waarmee u meestal de goederen gewoon meekrijgt 1000kg is niet zo'n klein pakket ;) De tariefcode kan u zeker bij de leverancier opvragen (kijk wel even na of het om de juiste code gaat) of u kan deze zelf opzoeken. Zoek even op higherlevel,nl . Hoe u aan de tariefcode komt is al heel wat keer aan bod gekomen. In ieder geval, veel succes met uw project !! :)
  6. Hallo, Je hebt de goederen exworks gekocht en je betaald de 120 dollar als CFR kost (FOB kosten + zee transport). Dus mag u zeggen dat de goederen CFR Rotterdam zijn aangekocht. Nu om te weten welke kosten je nog kan verwachten , zou je even moeten kenbaar maken om welk volume het gaat. 1000 kg kan minder dan 1cbm (M3) lood zijn , maar ook meer dan 20 cbm veren (ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel). Voor zeetransport wordt er in de meeste gevallen per volume gewerkt. Enkel in het geval dat het gewicht per CBM hoger ligt dan die 1000 kg, gaan ze u per gewicht factureren. Die 3 dollar die u voor het "transport" betaald, kan u wel duur komen te staan. U heeft namelijk geen controle over de doorgeschoven kosten die een chinese agent (geselecteerd door de leverancier) aan uw expediteur gaat aanreken bij aankomst in Nederland. U heeft namelijk geen offerte van heb gekregen en zij kunnen u aanrekenen wat ze willen. Lees het volgend artikel Algemene raad : 1. Vraag een FOB prijs bij de leverancier en contacteer zelf een paar agenten (u kan dan offertes opvragen inclusief alle kosten en vergelijken vooraleer u de goederen verzend) 2. Vraag aan uw leverancier om bij zijn agent de kosten (CISF, EXchange Rate Surcharge,... ) bij aankomst op te vragen en u deze mede te delen. 3. Vraag een offerte DDU (eventueel zonder de lokale levering) aan. In ieder geval, de kosten die u bij aankomst gaat moeten betalen liggen vele malen hoger dan de 120 dollar. Edit: link aangepast
  7. Maar nee. Pas toch op ! Goud status (gold supplier) heeft niets met betrouwbaarheid te maken. De lijst van bedrijven die een goudstatus hadden en toch fraude plegen is lang! http://www.alibaba.com/help/safety_security/class/buying/bannd_paid_member/1112.html (enkel voor de maand december 2011) Goudstatus word toegekent op basis van abonnementsgeld !!!. De controle die verricht wordt is zeer beperkt en zit vol met gaten. Kijk naar de "A&V checked" (trustpass profile) link om iets meer over een bedrijf te weten te komen. vb: http://en-light.en.alibaba.com/trustpass_profile.html?ctype=av Rachim
  8. Om even op directe vraag (terugvorderen van de betaalde invoerrechten) te antwoorden : Nee er is geen regeling voor het terugvorderen van invoerrechten. Indien het product in kwestie onder een catergorie valt die in aanmerking komen voor export subsidie, kan je die piste eens bekijken. mvg
  9. Hallo Allemaal, Ik hoop hierbij wat duidelijkheid te scheppen Ik vermoed dat deze regel ook voor nederland geldt. Zendingen met vrijstelling (BRON http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/pakket.htm ) Wanneer u zendingen met een te verwaarlozen waarde invoert, kunt u onder bepaalde omstandigheden genieten van een vrijstelling van rechten en belastingen. Dat wil zeggen dat u bij invoer geen douanerechten en BTW moet betalen. Wat is een zending met een te verwaarlozen waarde? De vrijstelling voor zendingen met een te verwaarlozen waarde is zeer beperkt. Onder “zending met een te verwaarlozen waarde” verstaat de administratie een zending met een te verwaarlozen waarde moet bovendien bestaan uit goederen waarvan de intrinsieke waarde per zending niet meer bedraagt dan: - 22 EUR inzake BTW; - 150 EUR inzake rechten bij invoer. Deze zending die altijd rechtstreeks vanuit een derde land naar een bestemmeling in de Europese Unie (in feite België) worden gezonden. Bijgevolg kunnen er zich 3 situaties voordoen: 1. Wanneer de totale intrinsieke waarde van de zending niet meer bedraagt dan 22 euro wordt er in alle gevallen volledige vrijstelling van rechten bij invoer en BTW verleend. 2. Indien de totale waarde van de zending meer bedraagt dan 22 euro maar minder dan 150 euro, wordt de vrijstelling verleend van rechten bij invoer maar dient de BTW te worden betaald op de totale waarde van de zending, onverminderd de eventuele toepassing van andere vrijstellingsbepalingen. 3. Wanneer de waarde van de zending meer bedraagt dan 150 euro dienen de rechten bij invoer en de BTW te worden betaald op de totale waarde van de zending, onverminderd de eventuele toepassing van andere vrijstellingsbepalingen. De alcoholische producten, parfums en toiletwaters evenals tabak en tabaksproducten zijn uitgesloten van de vrijstelling. De zendingen die volledige vrijstelling genieten, kunnen zonder formaliteiten worden ingevoerd. Mijn toevoeging: Let op : Om de intristieke (soms ook wel statistiche waarde genoemd) waarde van uw zending te bepalen moet je ook de transportkosten in acht nemen. Dus een pakje van 5 Euro dat vertrekt vanuit China heeft zelden een intristieke waarde van minder dan 22 euro (officieel express tarief voor 500 gram is ongeveer al 20 euro). Conclusie BTW ga je bijna altijd moeten betalen met de bijkomende administratie kosten.
  10. LED importeer je best onder : Taric Code 8541 4010 00 ( luminescentiedioden, laserdioden daaronder begrepen ) Dan is het import tarief 0%
  11. Hallo, Ja, er zijn een paar verschillen. Maar deze zijn niet echt groot. Inklaringskosten kunnen opzich al van expediteur tot expediteur (binnen een land) verschillen. Nu, mijn ervaring is dat Belgie een beetje goedkoper is dan Nederland. Maar u moet wel rekening houden met de afstand tot de haven (kosten voor levering of voor de goederen zelf op te halen). De invoerrechten zijn wel in de hele EU dezelfde. mvg Rachim
  12. Dag voor schelpen (en ik ben vrij zeker voor horns ook) zijn er ook beperkingen. Voor schelpen ga je op volgende site : http://www.spirula.nl/malacologie/cites.htm al de nodige informatie vinden. Voor algemene site van CITES (naam van het verdrag ter bescherming van bedreigde diersoorten) : http://www.cites.org/ mvg Rachim
  13. dit tussen haakjes, hou met leer/leder rekening met oorsprong van het leder, mooi tasje van een of ander tropisch dier zou eventueel problemen bij de import kunnen geven.
  14. Dag Rolex, Je zit helemaal juist. Er zijn op dit moment (voorlopig) geen antidumpingrechten van toepassing op uw goederen, dus enkel rekening houden met de invoerrechten en btw. Je berekening zit goed in elkaar. Dus twijfel niet verder aan jezelf. mvg Rachim
  15. ohohoh , hold your horses Paul, De bedoeling van mijn post is om U te vertellen dat ik U soms niet begrijp!!! Soms zijn je post zeer interessant om te lezen en soms denk ik ..... U vraagt mij wat de bedoeling van mijn post is? Wat was eigenlijk de bedoeling van jouw post? Wilt u nu dat de mensen niet komen naar de Canton Fair? De reden dat de westerse bedrijven wegblijven heeft eerder met de recessie te maken dan met het event zelf. PS : U weet niets over mijn ervaringen met "de canton fair" of met China, dus daar hoef je geen opmerkingen over te maken.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept