• 0

Bankrekening openen

Beste luitjes,

 

Ik ben van plan om een nieuwe rekening te gaan openen bij de rabo of abn, alleen wat ik nergens tegen kom op de websites is wat je moet mee nemen? en wat kost het? is het gratis om aan te vragen (ik weet wel dat je per maand 5 euro abbo moet betalen) en moet je meteen geld inleggen?

 

Een andere vraag, voor welke bank hebben jullie gekozen en waarom?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb gekozen voor de postbank, vooral vanwege de lage tarieven en tamelijk goede ervaring als prive-rekeninghouder. Afgezien van het wat gammele girotel online heb ik er nooit problemen mee gehad.

 

Wat abn en rabo precies vragen weet ik niet, maar in de regel is een legitimatiebewijs en een uittreksel van de kvk voldoende. Je hoeft iig geen som contant geld o.i.d. mee te nemen als eerste storting.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben bij de Postbank gegaan, na afweging van de kosten. De Postbank biedt een tariefvrij pakket waardoor veel zaken gratis zijn zolang de aantallen beperkt blijven, terwijl je bij de ABN of de Rabobank voor elk afschrift, elke betaling, elke pintransactie etc moet betalen. Dit kan me tientallen tot honderden euro's schelen per jaar.

 

Een andere overweging was dat de Rabo H'sum - waar ik privé zit - de ene na de andere fout maakt. In de praktijk blijkt dat ook de Postbank zit te hannesen (vergeten dat ik een giropas had aangevraagd) dus ik hou mijn hart weer een beetje vast.

 

Enfin, het was een kwestie van een formulier invullen, paspoort en KvK-inschrijving meenemen en het was gepiept.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook van plan bij de Postbank te gaan, omdat iedereen zegt dat ze het goedkoopst zijn. Nu vond ik deze pagina en als ik het goed begrijp, is het helemaal gratis zolang je niet over de aangegeven transacties per jaar heengaat en geen internationaal betalingsverkeer hebt?

De enige kosten zouden € 8,50 per jaar zijn, voor mijn giropas?

Link naar reactie
  • 0

Klopt.

 

Maar hoe belangrijk vind je de kosten? Kijk je echt op een paar eurootjes? Heb je dan wel enig budget?

 

Probeer ook wat verder te kijken: de Postbank kan nu voordelig zijn, maar hoe makkelijk zijn ze straks als je een lening wilt aanvragen? En hoe belangrijk vind je het om persoonlijk contact te kunnen hebben met een accountmanager in plaats van een callcenter?

 

Kortom: kijk niet alleen naar je huidige situatie en het kostenplaatje.

Link naar reactie
  • 0

Klopt.

 

Maar hoe belangrijk vind je de kosten? Kijk je echt op een paar eurootjes? Heb je dan wel enig budget?

 

Probeer ook wat verder te kijken: de Postbank kan nu voordelig zijn, maar hoe makkelijk zijn ze straks als je een lening wilt aanvragen? En hoe belangrijk vind je het om persoonlijk contact te kunnen hebben met een accountmanager in plaats van een callcenter?

 

Kortom: kijk niet alleen naar je huidige situatie en het kostenplaatje.

 

daar heb je gelijk in, maargoed... zover ik nu in de toekomst kan kijken .. zie ik niet onwijs veel transacties, en weinig tot geen contact met de bank.

 

hebben jullie veel contact met een accountmanager? zoja waarover dan (voor zover je hier iets over kunt vertellen)

Link naar reactie
  • 0

De enige kosten zouden € 8,50 per jaar zijn, voor mijn giropas?

 

Niet helemaal. Het eerste jaar krijg je gratis girotel online, maar daarna kost het 2 euro nogwat per maand... niet dramatisch.

 

Of je voor een goedkope bank moet gaan hangt natuurlijk af van je situatie. Als je een bank alleen gebruikt om het geld van je facturen te ontvangen danwel te betalen, zijn de kosten denk ik het belangrijkste argument.

 

Mocht je behoefte hebben aan andere diensten zoals financiering denk ik dat je beter andersom kunt kijken: Wie levert mij de beste lening, en kan-ie er ook aardige bankzaken bij doen?

 

hebben jullie veel contact met een accountmanager? zoja waarover dan (voor zover je hier iets over kunt vertellen)

 

Helemaal niet.. ook geen behoefte aan verder. Een keer heb ik de helpdesk gebeld over een verkeerde transactie (acceptgiro van het verkeerde rekeningnummer geboekt), dat werd direct onderzocht en het geld had ik in 3 werkdagen weer terug.

Link naar reactie
  • 0

De enige kosten zouden € 8,50 per jaar zijn, voor mijn giropas?

 

Niet helemaal. Het eerste jaar krijg je gratis girotel online, maar daarna kost het 2 euro nogwat per maand... niet dramatisch.

Ik hoef geen Girotel, doe mij maar MijnPostbank.nl, want dat is wel gratis! :)

 

Of kan dit niet?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de bank ook alleen nodig op geld te ontvangen en betalen (alleen girale dingen).

 

Toch denk ik dat ik voor abn ga. Gewoon omdat ik een hekel heb aan de postbank en ook omdat ze zo traag zijn, ander systeem hebben (minder cijfers etc) en omdat inetbankieren daar niet goed is.

 

Het is jammer dat er geen normale bank is die zo goedkoop als de postbank is.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet eigenlijk niet of dat kan op een zakelijke rekening, ik kreeg het idee van niet.. voor een priverekening heb ik wel mijnpostbank.nl, en dat ziet er toch beter uit dan girotel zakelijk - misschien eens uitzoeken ;)

Ik stuur de Postbank wel een mailtje, het resultaat zal ik hier posten. Jullie horen het nog. :)
Link naar reactie
  • 0

FF om mede te delen een gigapost:

 

Ik heb hier en daar enorm veel onderzoek gedaan naar de beste bank voor mij als startende ondernemer. Waar ik uit ben gekomen is dat de Rabobank enorm uitgebereid is, abn veel extratjes aanbied en dat de postbank bijna alles gratis aanbied. Mocht er een lenig bij kijken dan is de postbank ook heel makkelijk hier in en verwijzen je door naar de ing bank waarmee ze samenwerken. Dus de ing bank doet de leningen en is ook voor grote/middel grote bedrijven en is de postbank zakelijk speciaal voor startende ondernemers en kleine bedrijven bedoeld. Klinkt moeilijk, is het niet. Bij de abn zijn vele leuke extratjes te krijgen zoals korting op kantoor artikelen zoals hp computers en ze zijn misschien de bank waar alles het snelst werkt, ook zou je de abn als de meest commercieele bank kunnen beschouwen. 1 ding is wel dat niet alles 100% vetrouwelijk is bij de abn, omdat ik vroeger mensen kende die bij andere op hun rekening kon kijken zonder daar enige informatie over te hebben.

De Rabobank moet je als de meest proffesionele bank beschouwen door hun snelheid en creatiefe invloeden op hun klanten. Hier bedoel ik mee dat de rabobank kenissen van mij heeft geholpen zonder daar bij persoonlijk contact voor gehad te hebben. Bijvoorbeeld de ongelooflijk uitgebereide opties van hun internet bankieren of het geven van opties die bij andere banken nog niet mogelijk zijn, al moet ik zeggen dat de abn snel is in het kopieren van deze opties. Hier moet ook zeggen dat de layout van het internetbankieren abn de mooiste is maar inhoudelijk is de rabobank toch de uitgebreidste.

 

Conclusie:

Ik hoop hier wat licht geschept te hebben met m'n onderzoek. Ik zelf denk dat ik voor de rabobank kies, niet door m'n onderzoek maar door dat vele andere groot tot kleine ondernemingen/bedrijven kiezen voor deze bank plus deze bank is de meest stabiele bank die ik ken. Persoonlijk ben ik aangesloten op de postbank, en ik vind toch de wachttijd die ook de ing/zakelijke postbank heeft met het ontvangen en betalen van bijvoorbeeld factuurtjes te lang en bijna gek van te worden. ABN zou ook een leuke keuzen kunnen zijn MaaR omdat ik iemand ken die steeds lastig word gevallen door de abn wanneer hij in t rood kwam vind ik het bij deze een bank die je bij moeilijke tijden het nog moeilijker kan gaan maken, t is maar een figure of speach om het maar ff in het engels te zeggen.

Link naar reactie
  • 0

ik heb uiteindelijk toch voor de postbank gekozen, dit omdat hier weinig tot geen kosten aanzitten en ik geen behoefte heb aan een accountant (heb geen lening nodig).

 

ik heb alleen wel een klein vraagje over de boekhouding..

ik heb een aantal dingen (zoals hosting) via me persoonlijke bankrekening betaalt, kan ik dit in me boekhouding via Kas boeken?

dus

KAS:

hosting .... 50 euro debet

prive .... 50 euro credit

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik heb uiteindelijk toch voor de postbank gekozen,

 

Mooi. Nu het gelukt is om een bankrekening te openen, kunnen we weer een volgend avontuur gaan beleven. Op naar een nieuw onderwerp!

 

PS NanoPrecisions - zit er geen spellingchecker op jouw computer?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.