Goedemorgen allemaal,

Ik gebruik het programma Snelstart) voor mijn boekhouding. Nu heb ik 1 grootboek rekening 'tussenrekening Ideal' en 1 Ideal dagboek. Ik boek de Ideal inkomsten als volgt.

1. facturen inboeken bij debiteuren en boeken op grootboekrekening verkoop

2. Bedrag uitgekeerd per batch psp bij crediteuren inboeken als creditfactuur op grootboekrekening tussenrekening Ideal

3. Overzicht Ideal transacties koppelen aan facturen in dagboek Ideal.

Nu staat er op mijn kolommenbalans Ideal dagboek een bedrag aan de debet kant en bij de tussenrekening Ideal een bedrag aan de credit kant.

Hoe moet ik dit tegen elkaar wegboeken? Via memoriaal? Zo ja, hoe. Het bedrag aan de debet kant is groter dan het bedrag aan de credit kant. Dit komt doordat de Ideal kosten voor psp hierin verrekend zijn.

Graag hoor ik jullie reactie.

www.uniekekussens.nl - Sierkussens en meer!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35071-snelstart-en-ideal/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Goedemorgen allemaal,

Ik gebruik het programma Snelstart) voor mijn boekhouding. Nu heb ik 1 grootboek rekening 'tussenrekening Ideal' en 1 Ideal dagboek. Ik boek de Ideal inkomsten als volgt.

1. facturen inboeken bij debiteuren en koppelen aan grootboekrekening 'tussenrekening Ideal'

2. Overzicht Ideal transacties koppelen aan facturen in dagboek Ideal.

Nu staat er op mijn kolommenbalans Ideal dagboek een bedrag aan de debet kant en bij de tussenrekening Ideal een bedrag aan de credit kant.

Hoe moet ik dit tegen elkaar wegboeken? Via memoriaal? Zo ja, hoe. Het bedrag aan de debet kant is groter dan het bedrag aan de credit kant. Dit komt doordat de Ideal kosten voor psp hierin verrekend zijn.

Graag hoor ik jullie reactie.

Dag Ilse,

Waarom je het zo ingericht hebt ontgaat mij egenlijk, er is nu geen koppeling tussen je betalingen en je debiteurenaministratie en je deal-transcties. Je boekt immers de facturen in via het verkoopboek op de tussenrekening Ideal. Vervolgens koppel je de transcties aan het dagboek Ideal. Nu zou je dus een debiteurensaldo moeten hebben dat je niet zomaar wegboekt met een memoriaalboeking. De boekngen op het dagboek Ideal kennen nu geen tegenboekingen.

Ik zou dit niet corrigeren met en memoraalboeking wnt da lost je problem niet echt op. Je debiteurensaldo blijft vervuild. Los dit op door je boekhouding opnieuw in te richten en de wijzigingen met terugwerkende kracht door te voeren. Ik zou zelf die aparte stappen voor Ideal overslaan n het gewoon via het nkboek wegboeken. Correctie op deze manier zal minder tijd kosten en minder fouten opleveren dan handmatig je debiteurenadministratie leegboeken...

De kosten van de transacties boek je gewoon weg tegen een kostenrekening Ideal, dus bij een debiteur van € 100,00 en € 1,00 aan kosten:

Aan debiteuren: € 100,00

Bank: € 99,00

Kosten ideal: € 1,00

Kom je hier verder mee? Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35071-snelstart-en-ideal/#findComment-360908
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar