Ik gebruik het programma Snelstart) voor mijn boekhouding. Nu heb ik 1 grootboek rekening 'tussenrekening Ideal' en 1 Ideal dagboek. Ik boek de Ideal inkomsten als volgt.
1. facturen inboeken bij debiteuren en boeken op grootboekrekening verkoop
2. Bedrag uitgekeerd per batch psp bij crediteuren inboeken als creditfactuur op grootboekrekening tussenrekening Ideal
3. Overzicht Ideal transacties koppelen aan facturen in dagboek Ideal.
Nu staat er op mijn kolommenbalans Ideal dagboek een bedrag aan de debet kant en bij de tussenrekening Ideal een bedrag aan de credit kant.
Hoe moet ik dit tegen elkaar wegboeken? Via memoriaal? Zo ja, hoe. Het bedrag aan de debet kant is groter dan het bedrag aan de credit kant. Dit komt doordat de Ideal kosten voor psp hierin verrekend zijn.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ilse11
Ilse11
Goedemorgen allemaal,
Ik gebruik het programma Snelstart) voor mijn boekhouding. Nu heb ik 1 grootboek rekening 'tussenrekening Ideal' en 1 Ideal dagboek. Ik boek de Ideal inkomsten als volgt.
1. facturen inboeken bij debiteuren en boeken op grootboekrekening verkoop
2. Bedrag uitgekeerd per batch psp bij crediteuren inboeken als creditfactuur op grootboekrekening tussenrekening Ideal
3. Overzicht Ideal transacties koppelen aan facturen in dagboek Ideal.
Nu staat er op mijn kolommenbalans Ideal dagboek een bedrag aan de debet kant en bij de tussenrekening Ideal een bedrag aan de credit kant.
Hoe moet ik dit tegen elkaar wegboeken? Via memoriaal? Zo ja, hoe. Het bedrag aan de debet kant is groter dan het bedrag aan de credit kant. Dit komt doordat de Ideal kosten voor psp hierin verrekend zijn.
Graag hoor ik jullie reactie.
www.uniekekussens.nl - Sierkussens en meer!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35071-snelstart-en-ideal/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag