• 0

Vraag betreffende inkopen

Goedemorgen,

 

Allereerst stel ik mij even voor,

 

Ik ben Mike, en werk voor een bedrijf met 4 man personeel (incl. mijzelf), en 1 eigenaar.

 

16 jaar jong ben ik begonnen bij een bedrijf van de directeur, welke hij na 3 jaar verkocht.

Bedrijf is toen binnen 2 jaar slechter gaan lopen, en ik heb 2 maanden voor failliesement ontslag genomen en ben ergens anders gaan werken.

 

De directeur kocht een ander bedrijf op, en we kwamen elkaar weer tegen.

 

Hij wilde me graag terug hebben en ik kwam in dienst, met als afspraak dat ik het bedrijf na 3 jaar zou overnemen voor de volle 100%.

 

Nu wilde hij me terug omdat ik zonder overuren te rekenen 6 dagen in de week van 7 tot 7 aan het werk ben, nooit klaag en lekker doorwerk. Logisch, zou ik zelf ook wel willen zulk personeel.

 

 

Nu knaagt er alleen iets aan mij, en dat is dat als ik de voeten uit mijn schoenen loop voor de zaak, dan word de onderneming alleen maar meer waard, en schroef ik zelf de aankoopprijs van de BV op.

 

Zijn er iedeeen hoe ik dit kan overleggen, want ik heb meermaals dit aangegeven dat ik hiermee zit, maar krijg alleen het antwoord "ik zorg voor een nette prijs" of "daar komen we wel uit".

 

Ik ben niet naief, kom uit een ondernemers familie en mijn vriendin is accountant, alleen een frisse blik van outsiders is hartelijk welkom!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi,

 

Je zou nu de waarde bepaling kunnen laten doen van de "goodwill" enz. en deze vastleggen als uitgangspunt! Maar wat voor bedrijf is dit, en waarom wil je baas over 3 jaar verkopen (wat is zijn winst?)?

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Correct, niks is vastgelegd en alles is mondeling.

 

Advies als ik het dus begrijp is waardebepaling te doen en alles vastleggen.

 

Ik zie het even als een huis.

 

Taxeren voor aankoop (voor ik begin met werken) zodat ik mijn invloed kan berekenen op het bedrijf en zijn waarde.

 

Bij de daadwerkelijke koop, nogmaals taxeren.

 

Ik weet uit ervaring dat zelf famillie je een mes in de rug kan steken zodra het woord "geld" om de hoek komt kijken.

Zodoende dat ik niet op iemand mooie woorden, of blauwe ogen vertrouw.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.