• 0

BTW Refund non EU ondernemer

Als ik goederen exporteer naar Australië kan ik de BTW verleggen en 0% schrijven.

Mijn Australische klant verblijft veel in Duitsland en daar stuur ik de goederen heen.

Ik kan dus geen export aantonen en moet 19% btw heffen.

 

Kan hij deze BTW aan het eind van het jaar terugvragen?

http://www.belastingdienst.nl/variabel/buitenland/en/vat/vat-42.html#P402_49250

 

Als ik het goed begrijp hoeft hij in dit geval alleen aan te tonen dat hij een buitenlandse

ondernemer is en ook moet hij de factuur bijsluiten. Hoeft hij in dit geval geen export aan

te tonen?

 

 

Groet,

 

Dolma

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is voor mij wel makkelijker ja, maar dan moet ik gewoon 19% BTW schrijven omdat hij geen Duits bedrijf heeft.

 

De vraag is of hij de BTW weer terug kan vragen bij de Nederlandse belastingdienst als hij weer in Australie terugkomt, met

behulp van het formulier wat hier boven genoemd is. Heb je in dat geval een bewijs nodig van import in Australië?

 

 

 

Groet,

 

Dolma

 

Link naar reactie
  • 0

Het gaat om onderdelen voor een raceteam, zij verblijven overal over de

wereld. En dus zullen de onderdelen misschien pas later in Australiè terugkomen.

 

Officieel moet ik dus gewoon 19% heffen en dat doe ik nu ook. De klant zal zelf moeten

kijken of en hoe hij dit terugkrijgt.

 

Bedankt!

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het gaat om onderdelen voor een raceteam, zij verblijven overal over de

wereld. En dus zullen de onderdelen misschien pas later in Australiè terugkomen.

 

Officieel moet ik dus gewoon 19% heffen en dat doe ik nu ook. De klant zal zelf moeten

kijken of en hoe hij dit terugkrijgt.

 

Bedankt!

 

 

 

 

 

Kan je de onderdelen niet in transit houden? en pas fiscaal afhandelen als ze inderdaad nodig zijn/ uit transit?

 

Neem eens contact op met een club als Schenker. Die hebben over de hele wereld (sub) douane loodsen/opslag. Dan zijn de goederen uit de normale douane en direct beschikbaar vanuit hun magazijnen maar pas fiscaal aanwezig als ze daar ook daadwerkelijk uit zijn. In het geval dat ze weer naar een ander land gaan heb je fiscaal geen afrekening.

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.