Arbeidsongeschiktheid zzp'er slecht afgedekt / Telegraaf 23-01-2012

Aanbevolen berichten

Arbeidsongeschiktheid zzp'er slecht afgedekt

ma 23 jan 2012, 06:24

 

DEN HAAG

Bijna 60 procent van de zelfstandigen zonder personeel (zzp) is deels of helemaal niet verzekerd tegen

arbeidsongeschiktheid vanwege de hoge kosten die de verzekering met zich meebrengt. Dat blijkt uit een maandag

gepubliceerd onderzoek van Wijzer in geldzaken, een initiatief van het ministerie van Financiën om de consument

te informeren over geldzaken.

 

Een derde van de ondernemers blijkt een arbeidsongeschiktheidsverzekering of een WIA-verzekering te hebben afgesloten.

Verder is er een grote groep zzp'ers die zegt terug te kunnen vallen op de partner.

Een kwart denkt genoeg financiële reserves te hebben in geval van arbeidsongeschiktheid.

 

Het onderzoek is uitgevoerd onder 780 zzp'ers tussen de 18 en 64 jaar die minimaal 15 uur per week werkzaam zijn

als zelfstandig ondernemer.

 

BRON: http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/11356537/__Arbeidsongeschiktheid_zzp_er_slecht_afgedekt__.html

 

 

 

Link naar reactie

Op zich niets nieuws onder de zon, heel veel ondernemers dekken dit niet in. Vooral niet in de eerste jaren. D epremies zijn gewoon heel hoog. Ik vind het persoonlijk ook zonde van het geld. Maar mijn bedirjf genereerd ook nog steeds geld als ik niet kan werken.

 

Maar ik kan het me wel voorstellen hoor, al die verzekeringsmaatschappijen vullen hun zakken met allerlei verzekeringen. Werken vanuit dure sjieke kantoren, rijden in dure auto's rond etc. Dus zou zelf ook niet staan te springen om een groot bedrag van je hard verdiende geld naar toe te sluizen.

 

Het stukje is trouwens niet helemaal compleet er is ook onderzoek gedaan naar de pensioenen. Ook dit regelt men niet.

 

De overheid heeft natuurlijk de laatste jaren het heel erg gepromoot om allemaal ondernemer te worden, maar nooit heeft men nagedacht wat er over een jaar of 30 gaat gebeuren. Een groot deel van de bevolking heeft dan maar een heel klein of al helemaal geen pensioen. De cirisis die dan gaat ontstaan zal vele malen groter zijn dan die we nu hebben.

 

Het begon met het afschaffen van de verplichte AOV/HOV diploma's, gevolgd door hele strenge regels naar werkgevers die daardoor liever een zzper/freelancer hebben dan een werknemer. Minder administratie, makkelijker te ontslaan en door het grote aanbod werken ze ook nog eens onder het uurloon van een werknemer..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.