Een grote klant van mij (partij A) huurt een podium voor aan de andere kant van het land, vanwege het uiterlijk van ons podium en de moeilijkheid van de locatie en de constructie. Heeft deze klant voor ons gekozen.
Het evenement is in handen van Partij B
De aankleding van dit wordt verzorgt door een andere partij (partij C) die weer iemand inhuurt (partij D).
Partij D beschadigd het podium op een dergelijke manier dat hij total loss is (zwart op wit bevestiging van de fabrikant hierover)
Omdat sommige delen al wat ouder waren heb ik besloten alleen de nieuwe delen in rekening te brengen bij mijn klant. Zowel mijn klant als Partij B hebben de schade gezien en aangegeven dat het vergoed dient te worden door partij C.
Na heel veel mailen en bellen vraagt mijn klant of ik contact wil leggen met Partij B, omdat dit sneller zou werken. Partij B is heel meewerkend en vraagt of ik Partij C wil bellen voor de details zodat hij kan betalen.
Hier gaat het mis. Partij C heeft tegen Partij B gezegd dat sij zou betalen en zegt tegen mij dat hij slechts 25% wil betalen en dat hij 25% bij Partij D gaat halen en dat ik dan moet regelen dat Partij B en Partij A ook ieder 25% betalen.
Zo dom als ik ben ben ik gaan bellen met de 2 anderen partijen die zoals verwacht hier geen trek in hebben.
Mijn klant is inmiddels met vakantie en vraagd of ik kan proberen het met Partij B te kunnen regelen.
Partij B geeft Partij C meerdere malen de opdracht te betalen maar doet dit niet.
Vandaag heb ik Partij C gesproken en nu zegt hij ineens dat ik genoegen moet nemen met 66 procent vanuit partij C & D en dat het risico bij het ondernemen hoort. Vervolgens geef ik aan hier niet mee akkoord te gaan, waarop hij boos wordt en zegt dat dat nu eenmaal bij ondernemen hoort en dat als ik het niet accepteer dat ik dan maar geen verhuurder moet zijn en maar advocaat moet worden, want dat is de enige manier waarop ik mijn gelijk zal krijgen (iemand nog een advocaat diploma over die ik mag hebben? ;) ). Hij is heel boos dat ik contact heb met Partij B omdat hij de verstandhouding met zijn grootste klant nu op het spel staat.
Ik snoer hem de mond door te zeggen dat ik al 12 jaar bezig ben en dus wel weet wat wel en niet hoort. Vervolgens geef ik hem nog eenmaal de kans om akkoord te gaan met de 100%, hij gaat hier niet mee akkoord, waarbij ik aangeef dat het gesprek dan voor mij is afgelopen.
Partij C is ook boos omdat ik de podiumdelen heb weggegooid, ik heb echter in het begin van mijn gesprek over deze schade hier contact over gehad met mijn klant. Het spul stond in de weg en ik gaf hun de mogelijkheid het binnen 14 dagen op te halen anders zou ik het vernietigen.
Ik hoop dat het nog een beetje te begrijpen is, normaal zou ik me nooit in dit kat en muis spel laten, maar mijn klant is een hele belangrijke voor mij en wil deze graag te vriend houden.
Nu zit ik te denken over wat nu te doen. Ik ga niet akkoord met de 66% van Partij C.
Optie A) Ik ga naar mijn klant leg het verhaal uit en ga eventueel via hun akkoord met de 66% als teken van goodwill naar hun toe.
Optie B) Ik ga naar partij B toe en ga eventueel via hun akkoord met de 66% als teken van goodwill naar hun toe, in de hoop hoop dat zij klant worden.
Optie C) Ik speel het hard op hard en laat zien dat je als verhuurder wel degelijk je recht kan halen via je rechtsbijstand verzekering.
Ondanks dat Optie C op korte termijn het meeste geld zal opleveren, heeft deze niet mijn voorkeur.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Zomaar iemand
Zomaar iemand
Even in het kort het verhaal.
Een grote klant van mij (partij A) huurt een podium voor aan de andere kant van het land, vanwege het uiterlijk van ons podium en de moeilijkheid van de locatie en de constructie. Heeft deze klant voor ons gekozen.
Het evenement is in handen van Partij B
De aankleding van dit wordt verzorgt door een andere partij (partij C) die weer iemand inhuurt (partij D).
Partij D beschadigd het podium op een dergelijke manier dat hij total loss is (zwart op wit bevestiging van de fabrikant hierover)
Omdat sommige delen al wat ouder waren heb ik besloten alleen de nieuwe delen in rekening te brengen bij mijn klant. Zowel mijn klant als Partij B hebben de schade gezien en aangegeven dat het vergoed dient te worden door partij C.
Na heel veel mailen en bellen vraagt mijn klant of ik contact wil leggen met Partij B, omdat dit sneller zou werken. Partij B is heel meewerkend en vraagt of ik Partij C wil bellen voor de details zodat hij kan betalen.
Hier gaat het mis. Partij C heeft tegen Partij B gezegd dat sij zou betalen en zegt tegen mij dat hij slechts 25% wil betalen en dat hij 25% bij Partij D gaat halen en dat ik dan moet regelen dat Partij B en Partij A ook ieder 25% betalen.
Zo dom als ik ben ben ik gaan bellen met de 2 anderen partijen die zoals verwacht hier geen trek in hebben.
Mijn klant is inmiddels met vakantie en vraagd of ik kan proberen het met Partij B te kunnen regelen.
Partij B geeft Partij C meerdere malen de opdracht te betalen maar doet dit niet.
Vandaag heb ik Partij C gesproken en nu zegt hij ineens dat ik genoegen moet nemen met 66 procent vanuit partij C & D en dat het risico bij het ondernemen hoort. Vervolgens geef ik aan hier niet mee akkoord te gaan, waarop hij boos wordt en zegt dat dat nu eenmaal bij ondernemen hoort en dat als ik het niet accepteer dat ik dan maar geen verhuurder moet zijn en maar advocaat moet worden, want dat is de enige manier waarop ik mijn gelijk zal krijgen (iemand nog een advocaat diploma over die ik mag hebben? ;) ). Hij is heel boos dat ik contact heb met Partij B omdat hij de verstandhouding met zijn grootste klant nu op het spel staat.
Ik snoer hem de mond door te zeggen dat ik al 12 jaar bezig ben en dus wel weet wat wel en niet hoort. Vervolgens geef ik hem nog eenmaal de kans om akkoord te gaan met de 100%, hij gaat hier niet mee akkoord, waarbij ik aangeef dat het gesprek dan voor mij is afgelopen.
Partij C is ook boos omdat ik de podiumdelen heb weggegooid, ik heb echter in het begin van mijn gesprek over deze schade hier contact over gehad met mijn klant. Het spul stond in de weg en ik gaf hun de mogelijkheid het binnen 14 dagen op te halen anders zou ik het vernietigen.
Ik hoop dat het nog een beetje te begrijpen is, normaal zou ik me nooit in dit kat en muis spel laten, maar mijn klant is een hele belangrijke voor mij en wil deze graag te vriend houden.
Nu zit ik te denken over wat nu te doen. Ik ga niet akkoord met de 66% van Partij C.
Optie A) Ik ga naar mijn klant leg het verhaal uit en ga eventueel via hun akkoord met de 66% als teken van goodwill naar hun toe.
Optie B) Ik ga naar partij B toe en ga eventueel via hun akkoord met de 66% als teken van goodwill naar hun toe, in de hoop hoop dat zij klant worden.
Optie C) Ik speel het hard op hard en laat zien dat je als verhuurder wel degelijk je recht kan halen via je rechtsbijstand verzekering.
Ondanks dat Optie C op korte termijn het meeste geld zal opleveren, heeft deze niet mijn voorkeur.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35266-conflict-met-onderaannemer/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag