Ga naar inhoud

Wel of niet inkopen in BV waar nog geen omzet in staat?

Geplaatst:

Amazon

Ik heb de vraag/gunst gekregen mij in te kopen voor 1/3 in een BV A (werkmij.) Deze is een half jaar geleden opgericht door 2 zakenpartners welke met allebei een holding X en Y voor 50/50 in een andere zeer goed lopende werkmij. Z zitten. De werkmij waar in me op in kan kopen heeft nog geen omzet gemaakt maar alwel een half jaar een werknemer zijn salaris betaald. (24.000) Dit met dus geleend geld van werkmij Z. Ik koop me dus in op verlies? Zelf richt ik een holding op welke 1/3 eigenaar zal worden van de werkmij. A? wat zijn voor mij de financiële risico's ?

Ik ben nieuw op dit vlak daar ik altijd als "ondernemer" in LD verband heb gewerkt heb en ik in 2012 eigenlijk echt als ondernemer verder wil. Commerciële ideeën genoeg en we hebben er allemaal zin in...moet ik het gewoon doen?

Ik hoef enkel met enkel voor 6000 in te kopen en mag 1e jaar dga salaris onttrekken maar de werknemer moet ook omzet genereren en dat is hem al een half jaar niet gelukt? het is de bedoeling dat ik hem ga aansturen naast mijn acquisitie/consultancy werkzaamheden.

Alle tips zijn welkom.

Bedankt!

Featured Replies

Geplaatst:

kakafoon

in eerste instantie (dus niet bij mismanagement) is je financiele risico 6000 euro.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.