Jump to content

Amazon

Junior
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    managementstart.nl
  1. @Dennis OK, snap je vraag. Ik adviseer en bemiddel klanten naar een verzekeraar, waarna de verzekeraar nazorg, onderhoud en beheer op zich neemt. Echter na 0107 heb ik er voor gekozen om naast het advies en de bemiddeling ook nazorg,onderhoud en beheer zelf in mijn agentschap te gaan doen tegen abb. vergoeding. Dus als ik het goed begrijp heb ik tot 0107 wel een btw verplichting (immers de klant kwam niet in mijn agentschap) en daarna dus niet meer want de werkgevers worden ook daadwerkelijk klant van mijn agentschap. Zie ik het zo goed?
  2. Klopt ik heb vanaf 011012 tot 010413 als zzp-er op een project gezeten bij een verzekeraar. In november 2012 mijn AFM vergunning verkregen en dus na 010413 gaan bemiddelen en adviseren. Is het je zo duidelijk. Of wil je nog meer achtergrond voor het beantwoorden van mijn vraag weten...
  3. Deze week doe ik mijn BTW aangifte, nu heb ik een vraag over diensten (ik adviseer en implementeer collectieve pensioenregelingen) waarover (zoals ik van collega ondernemers vernomen heb) geen btw verschuldigd is. Voor mij was dit tot voor kort niet helemaal duidelijk. Dus ik heb naar mijn klanten (alle zakelijke klanten) een factuur verzonden met daarin BTW. Deze zijn ook allemaal netjes betaald. Wat is nu wijsheid? gewoon de BTW afdragen? omdat de klanten van mij dit waarschijnlijk ook in hun BTW afdracht in mindering hebben gebracht?
  4. Wat is handig? ik heb al een half jaar een ontslagvergoeding staan bij mijn ex wg-er ben momenteel zzp-er zonder financieele ruimte. Zal ik nog even wachten met laten uitkeren (tussen oplossing zou banksparen kunnen zijn) maar beter is min wachten tot 01102012 en dan per direct een flx bv oprichten waar mijn ex werkgever het bedrag dan op kan storten (kan toch?) gaat hier om 15K de ex werkgever maakt het niet uit......zal er wel rente over vangen.
  5. Hoi Chris777, ik kan er weinig over zeggen ben ook leek en belazert :'( ,stap er dus even tussenuit excuus voor de sores van mij tussendoor. Hoop op goede tips van de experts. Blijf natuurlijk dit draadje volgen. Succes
  6. Hij is toch wel aan te pakken als FB? Hij is mede-directeur van dit acc kantoor dus mi heeft hij ook een voorbeeld functie voor de rest en "vriendjes met een BV" helpen zichzelf te verrijken door een bv dood te laten bloeden en tevens schriftelijk advies geven om een nieuwe op te richten en activiteiten over te hevelen is verre van integer handelen toch? maar de meneer zelf is tevens vertrouwens persoon bij de accountant organisatie ik zal het zelf wel erg warm krijgen als zijn "advies" uitlekt...en tegen het vriendje zeggen er zsm een punt achter te zetten voordat alles onder ede in de rechtbank uit zal komen....
  7. Joost bedankt voor je reactie heb overigens veel ontzag voor je expertise en snelheid op dit forum. De accountant is kwestie is FB en er lopen nog een aantal AA rond. Er is geen RA werkzaam. Men heeft wel een klokkenluidersregeling ingevolge art. 32 VAO. Nogmaals het is me niet te doen om dit bedrijf schade te betrokken. We willen dit gewoon als breekijzer inzetten voor de ontvlechting. De desbetreffende accountant heeft het namelijk heel goed voor met het stel andere dga's en zal het liefst dit advies in de versnipperaar zien verdwijnen. Is dit een handige zet? Uiteraard stappen we over van accounant want deze behartigt niet de belangen van de bv van mijn vrouw. Groet
  8. Ik lees stilletjes mee Criss77 wat ga je doen?, mijn vrouw zit echt is een identieke situatie. Ook tool(s) gemaakt en daar dag en nacht mee bezig geweest andere dga's hebben zich er nooit mee bemoeid. Ze werden echter wel op een betaalde abonnementen site gezet (onder andere BV waar zij geen belang in heeft) Ze bezit een hoger % aandelen in een werk bv waar ze met haar holding eigenaar van is. Zij zijn ook hele geslepen lui (ja ja bij de start was het allemaal koek en ei) en nu vertellen ze aan iedereen die het maar wil horen vertellen dat ze met d'r gezin op straat komt te staan en hebben we inmiddels al 3 belachelijke volledig onterechte claims via hun advocaat met aangetekende post hebben ontvangen. Hebben een accountant die advies geeft om de bv "een stille dood te laten sterven" via via zijn we hier achter gekomen en we hebben dit op schrift (die accountant is tevens acc van haar pers. holding) . O ja een AvA is er nog nooit geweest...misschien moet ik er maar een topic-je aan wijden..Alle tips zijn welkom. Kan ik de accountant vanwege gebrek aan integeriteit bij de AFM aangeven? Aandelen verkopen en zsm van de zaak af dat is het doel desnoods de accountant even vriendelijk laten weten dat hij aanzet tot fraude en we voornemens zijn dit te melden bij AFM (het is een buro met al snel 100 relaties) en hem laten zweten om zodoende de afwikkeling te voorspoedigen en hem er toen te bewegen dat de andere Dga's zsm afscheid te laten nemen / de aandelen over te kopen. Er ligt een voorstel waarvan de prijs is echt peanuts is maar met allerlei belachelijke voorwaarden/boetebedingen ect...
  9. Goedendag, Ik wil me inkopen in de BV van mijn partner. Zodat we beiden voor 50% eigenaar zijn, ben ik verplicht daadwerkelijk een bedrag te storten? op dit moment staat er maar 10.000 in de BV. Pas nadat ik me heb "ingekocht" zal ik een ontslagvergoeding inbrengen welke nu op een Bankspaarrekening Gouden-handdruk staat, kan dat als ik voor 50% eigenaar ben? Na deze constructie zal de BV werkmij worden en zullen we beide afzondelijker en holding er boven plaatsen. Wij willen zo min mogelijk netto spaargeld inbrengen en daarom een "kasrondje" maken. Is bovenstaande constructie handig? werkbaar? of kan ik me beter eerst als zzp-er door mijn partner laten inhuren en als de fiscale voordelen passe zijn dan de bovenstaande constructie alsnog in gang zetten?
  10. Nico en Marjan, bedankt voor jullie kritisch noten. Ik heb besloten voorlopig zelf in mijn eigen bv mijn ding te gaan doen. Het bewuste fam.lid van 1 van de DGA's stond geen eens op de loonlijst van de BV waar in me op in zou kopen maar op 1 van de andere BV's van de 1 van de 2 DGA's , maar toch moest ik me inkopen op dit reeds uitbetaalde halve jaar salaris, want dat bedrag/incl FTE zou worden doorgeschoven!???. Daardoor zou de BV opeens dik in de min staan ( 60K ) . Ik heb aangeboden dat ze me altijd tegen vergoeding mogen invliegen (als ik tijd over heb) en ik voor deze uren gewoon een nota stuur vanuit mijn eigen BV.
  11. Ik kan er natuurlijk voor kiezen om eigendomsrecht en gebruikersrecht voor de tools voor 50% bij mijn persoonlijke BV onder te brengen. En als ik nu een mooie MF onttrekt uit de werkmij. en de omzet stagneert daar, dan is er mi geen probleem toch (afgezien van de schuld van mijn persoonlijke holding aan de werkmij.) of is dat te kort door de bocht? en niet netjes?
  12. Hoi Nico, je hebt gelijk ik kan het ook prima zelf zonder een te grote investering. Het "werkende" familielid is familie van de 2 andere DGA's en dus geen familie van mij. Marjan, loon en MF moet idd komen uit leningen van de 2 anderen. Ik teken in op 1/3 van de schuld welke dus kan oplopen als er geen omzet gemaakt zal worden. Stel ik ben niet aansprakelijk zal worden voor het feitelijk bestuur? wat kan dan een risico voor mij zijn?
  13. Er is een medewerker (familielid) van de "investerings" BV al een half jaar aan het "werken" voor de BV waar ik me op inkoop. Enkel logo voor de website is inmiddels klaar en voor de rest is er niets noemenswaardig bijgedragen. Vandaar ook mijn "angst" op geen omzet...waar ik natuurlijk zelf wel voor kan dragen, maar met een medewerker welke misschien wel fungeert als blok aan mijn been....
  14. Kan er nog niet veel over zeggen maar komt op onderstaande neer. De BV zal een aantal interessante besparing tools voor verzekeraars ontwikkelen. Er zal gebruik worden gemaakt van bestaande tools die gebruiksklaar worden gemaakt voor besparingsmodellen tbv verzekeraars. Een aantal van deze ideeën komen uit mijn koker. Ik zal de taak/functie omschrijving "commercieel directeur" krijgen en "verantwoordelijk" dus voor de sales, DGA 1 en 2 houden zich niet operationeel bezig met deze BV. De BV waar de investering/lening vandaan komt is voor 50/50 van deze 2 DGA's
  15. Valt nu nog wel mee de Werk mij. BV waar ik me op inkoop heeft nu 25.000 schuld/lening van BV waar de 2 gedeeltelijk 50/50 eigenaar van zijn. Dus ben gelijk voor 1/3 eigenaar van deze schuld die er staat. Ze willen dat ik deze week een beslissing neem.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept