Als kleine brouwerij lever ik bier aan slijterijen en horeca met mijn auto. Nu kreeg ik de vraag om flink ver te leveren en nu vraag ik mij af hoe ik dat verreken:
optie 1: de prijs van het bier iets verhogen. Dan bereken ik de BTW over het aantal geleverde flesjes en bijbehorende prijs. Dat is duidelijk.
optie 2: de districturiekosten apart vermelden. Moet ik dan 19% BTW erbij berekenen omdat dit een dienst is (vervoer van bier)??
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
AntoinetteBL
AntoinetteBL
Als kleine brouwerij lever ik bier aan slijterijen en horeca met mijn auto. Nu kreeg ik de vraag om flink ver te leveren en nu vraag ik mij af hoe ik dat verreken:
optie 1: de prijs van het bier iets verhogen. Dan bereken ik de BTW over het aantal geleverde flesjes en bijbehorende prijs. Dat is duidelijk.
optie 2: de districturiekosten apart vermelden. Moet ik dan 19% BTW erbij berekenen omdat dit een dienst is (vervoer van bier)??
Het leven is te kort om slecht bier te drinken
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35293-distributiekosten-in-prijs-bereken-of-apart-hoe-de-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag