• 0

Cursus: hoe maak ik een pc-kassa

Beste forumleden,

 

Zoals ik al eerder gepost heb hier ben ik begin dit jaar weer helemaal zelfstandig winkelier. Nergens lid van en nergens aan meedoen: past precies bij mij!

Nu was wel mijn hele kassasysteem geregeld via mijn samenwerkingsverband en de kosten hiervan (netwerk + onderhoud) bedroegen €2000,- per jaar. Daarvoor had ik wel een goedwerkend kassasysteem met backoffice en updates en hulp op afstand. Ook het pinsysteem was hier onderdeel van.

Bij het verlaten van mijn samenwerkingsverband mocht ik het kassasysteem houden (was afgeschreven) en het onderhoudscontract bij de leverancier (Valk Software) bedroeg zo'n €1000,- per jaar. Ik heb besloten dit niet te doen. Ik heb simpelweg een te klein bedrijf voor een megasysteem met alle toeters en bellen. Ik ging me afvragen: is dit allemaal wel nodig? Kan ik zelf ook niet zoiets maken? Wat is er te krijgen op internet? En moet het allemaal wel zoveel kosten? Kan ik niet mijn oude zooi hergebruiken?

 

Momenteel heb ik dus een goedlopend kassasysteem maar ik moet rekening houden met het feit dat de techniek je soms in de steek laat (mijn auto start ook wel eens niet). Dus deze kassa kan rustig nog vijf jaar prima doorhobbelen maar kan ook deze zomer ineens de geest geven! En wat dan? Ik moet dus een tweede 'backup' kassa hebben.

Met deze onzekerheden kan ik niet leven dus ik ben eens wat gaan googlen en wat blijkt: het barst van de software en info om een eigen pc-kassa te maken. Een uitdaging!

 

Ik heb dus besloten om een kassa te gaan bouwen van een pc. De uitgangspunten zijn:

- het moet een volwaardige kassa zijn: scanner en bonprinter. Bediening via toetsenbord maar misschien ook touchscreen.

- pinsysteem zal wel apart moeten, maar daar ga ik ook onderzoek naar verrichten.

- het belangrijkste: het mag niks kosten. Kabeltje of wat extra hardware is toegestaan.

- zoveel mogelijk oude zooi hergebruiken.

 

Waarom wil ik nu deze informatie met jullie delen? Wel, er zijn vast wel jonge honden die ergens een kassa nodig hebben en er eens eentje 'in elkaar willen flikkeren' . Ook gaat mijn veldtocht aan het licht brengen of al die dure kassaystemen voor simpele retailers wel nodig zijn. Want het is natuurlijk fijn als je die kassazooi aan een ander kan overlaten maar 2 mille kan je ook andere leuke dingen voor doen.

 

Ik heb de komende twee maanden de tijd om dit te doen omdat het rustig is in de winkel. Ik kan het gewoon tussendoor op de toonbank in elkaar flansen en jullie op de hoogte houden. Ik zal elke keer posten als ik weer een stapje verder ben.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Inmiddels is er van OpenERP een nieuwe versie uit met een vernieuwde POS module (webbased). Deze kun je gratis gebruiken zonder beperkingen.

 

Kassanova was vroeger opensource maar is tegenwoordig een betaald pakket geworden.

 

Op nuzakelijk.nl zag ik een een filmpje van Sweebr, ziet er ook interessant uit en veelbelovend. Je iPad als kassa ;)

Link naar reactie
  • 0

Beste lezers,

 

Ik gebruik al jaren het kassa programma ESPOS voor op mijn pc, hier kan ik alles op aansluiten, kassalade, printer, scanner etc. Het kost mij jaarlijks € 79 dit is zelfs inclusief ondersteuning!

De website waar ik dit programma tegen ben gekomen is ### zelfpromotie

Link naar reactie
  • 0

Beste lezers,

 

Ik gebruik al jaren het kassa programma ESPOS voor op mijn pc, hier kan ik alles op aansluiten, kassalade, printer, scanner etc. Het kost mij jaarlijks € 79 dit is zelfs inclusief ondersteuning!

De website waar ik dit programma tegen ben gekomen is ### zelfpromotie

 

Zal ongetwijfeld spam zijn van je. En als dat niet zo is dan vraag ik me af waarom op die site het KvK logo gebruikt wordt. Lijkt me niet echt met toestemming van de KvK....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.