• 0

financiering potentiele koper

Wij bezitten een grootschalig pand welke wij al jaren in gebruik hebben als b&b en rijstal.

De omzet stijgt elk jaar, en afgelopen boekjaar hadden wij een omzet van 70.000 euro, welke in deze branche echt niet slecht is!

Vanwege gezondheidsredenen willen wij (echtpaar) stoppen en naar het buitenland verhuizen.Over 2 jaar is het geheel afgelost en willen wij graag wat verzilveren.

Ons pand staat nu bijna 3 jaar te koop, en alhoewel de interesse groot is, hebben we zojuist de 5de potentiële koper zien afhaken vanwege het niet willen financieren van de bank.

Nu is er een koppel wat wij een ideale match vinden en aan hen zouden wij het graag overdoen, mede vanwege het feit dat we ze jaren kennen en weten wat we aan ze hebben. Ook zij zijn bij de bank geweest en ook zij kregen niet voldoende krediet, terwijl het op papier toch goed zou moeten kunnen. Er is een hiaat van een ton.

Er is mij verteld dat er een mogelijkheid bestaat dat wij hen dit zouden kunnen lenen.

Wie is van deze constructie op de hoogte, en wat zijn de haken en ogen???

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

zie mij topic over banken.

 

Is er voldoende dekking voor die 100K ?

er is een garantiefonds die dacht ik 50% dekt.

Daarnaast kun je een microkrediet aanvragen voor max 50 K

 

Ik weet niet of je die beide mag optellen maar als dit zo is heb je het probleem opgelost.

 

Mijn stelling in mijn topic is echter dat de banken niet willen. Sommige zeggen heel duidelijk off the record dat men geen horeca financiert hoe goed de cijfers ook zijn. Nu weet ik niet of BB hier ook onder valt.

 

gr

Jan

Link naar reactie
  • 0

Er is een hiaat van een ton.

Er is mij verteld dat er een mogelijkheid bestaat dat wij hen dit zouden kunnen lenen.

Wie is van deze constructie op de hoogte, en wat zijn de haken en ogen???

 

Als die ton het enige probleem is, zou je als verkopende partij kunnen overwegen om die ton als achtergestelde lening aan de overname kanditaat te verschaffen, ( de kopende partij blijft dus een ton van de overnameprijs schuldig aan jou).Voor de financier het voordeel dat het als risicokapitaal geoormerkt wordt. Voor jou als nadeel dat je die ton pas kunt opvragen nadat de fianciering aan de bank is ingelost en/of nadat bank akkoord heeft gegeven dat de achtergestelde lening terug betaald mag worden, dus risico loopt. Van belang is dat jij alle vertrouwen hebt in de overnemende partij.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.