• 0

Koppelverkoop door KvK

ik heb er al 's eerder iets over gezegd, maar het blijft me verbazen dat de Kamer van Koophandel ongestraft aan koppelverkoop kan doen. Een onderneming is verplicht geregistreerd in het handelsregister. Dat is ondergebracht bij de KvK. Je betaalt voor de registratie, je betaalt voor uittreksels, je betaalt voor alle diensten van het handelsregister. Maar er is geen wet die zegt dat een onderneming verplicht lid moet zijn van de KvK. Dat maakt de KvK er van, door je alleen te willen inschrijven in het handelsregister als je ook lid bent van de KvK. Als je je contributie van de KvK niet betaalt, dan schrijven ze je uit uit het handelsregister, terwijl dat in mijn perceptie toch een andere dienst is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik heb er al 's eerder iets over gezegd, maar het blijft me verbazen dat de Kamer van Koophandel ongestraft aan koppelverkoop kan doen. Een onderneming is verplicht geregistreerd in het handelsregister. Dat is ondergebracht bij de KvK. Je betaalt voor de registratie, je betaalt voor uittreksels, je betaalt voor alle diensten van het handelsregister. Maar er is geen wet die zegt dat een onderneming verplicht lid moet zijn van de KvK. Dat maakt de KvK er van, door je alleen te willen inschrijven in het handelsregister als je ook lid bent van de KvK. Als je je contributie van de KvK niet betaalt, dan schrijven ze je uit uit het handelsregister, terwijl dat in mijn perceptie toch een andere dienst is.

 

Niet helemaal juist.... maar het begrip Basis is wat vreemd;

 

Wij Beatrix, bij de gratie Gods, Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz. enz. enz.

 

Allen, die deze zullen zien of horen lezen, saluut! doen te weten:

 

Alzo Wij in overweging genomen hebben, dat het ter bevordering van een goede vervulling van publiekrechtelijke taken wenselijk is om het handelsregister uit te breiden en om te vormen tot een basisregister van ondernemingen en rechtspersonen;

 

Zo is het, dat Wij, de Raad van State gehoord, en met gemeen overleg der Staten-Generaal, hebben goedgevonden en verstaan, gelijk Wij goedvinden en verstaan bij deze:

 

http://wetten.overheid.nl/BWBR0021777/geldigheidsdatum_21-02-2012

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Blijft dat ik het prima vind om mijn BV in een register te registreren, maar ik wil geen lid zijn van een Kamer van Koophandel of van welke organisatie dan ook. Temeer daar de KvK veel geld kost en niks doet waar de gemiddelde ondernemer iets aan heeft.

 

Ja Christine mee eens.... maar dit is al een hele oud discussie (hier) ... dat weet jij toch ook?

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Blijft dat ik het prima vind om mijn BV in een register te registreren, maar ik wil geen lid zijn van een Kamer van Koophandel of van welke organisatie dan ook. Temeer daar de KvK veel geld kost en niks doet waar de gemiddelde ondernemer iets aan heeft.

 

Ja Christine mee eens.... maar dit is al een hele oud discussie (hier) ... dat weet jij toch ook?

 

Ik zei al, "ik heb het vaker opgemerkt". Moet toch maar 's wat in de politiek gaan lobbyen denk ik.

Link naar reactie
  • 0
Ik dacht dat er sprake was dat de verplichte bijdrage geschrapt zou worden?

 

 

Klopt hoor. De jaarlijkse bijdrage aan de Kamer van Koophandel (KvK) is voor 2012 met 10% verlaagd.

In 2013 verdwijnt de heffing helemaal.

 

Elke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.