Leren van de Consumentenbond

Aanbevolen berichten

Ik heb eens even een initiatief van de Consumentenbond bekeken, het energiecollectief. Nu gaat het me even niet om het inhoudelijke ervan, samen energie inkopen. Maar meer om de manier waarop de Consumentenbond "intekenaars" naar binnen hengelt, dat gebeurt namelijk volgens zeer slimme methodes. Belangrijkste kenmerken van de methode zijn fasering en dosering. Dus eerst een paar vragen stellen en dan het scherm af laten sluiten. Vervolgens opent zich een nieuw scherm waarop enkele nieuwe vragen staan.

 

Wat de bond ook goed geregeld is dat ze 30 euro per aanmelding krijgen (ze vertellen niet van wie ...). Ze hebben nu dik 30.000 aanmeldingen dus dat is in ieder geval een opbrengst van richting de 1 miljoen euro. Of ze nog een succesfee ontvangen vertellen ze niet.

 

Het zit knap in elkaar. Eens kijken hoe het vervolg is ...

Link naar reactie

Vereniging Eigen Huis doet dit ook.

 

Volgens mij krijgen zij enkel betaald voor deelnemers die ook daadwerkelijk overstappen. Het staat er niet bij de Consumentenbond maar mij lijkt dat de vergoeding enkel is voor deelnemers die ook overstappen. Anders is het helemaal lucratief.

Moet zeggen dat mijn energiekosten met 50 euro per maand gedaald zijn tov zelf shoppen. Laatste veiling van VEH (2 weken geleden) heeft een besparing van 24% opgeleverd tov de huidige prijzen bij de grote jongens.

 

Je wordt wel automatisch lid van VEH. Het eerst jaar is gratis maar daarna wordt je automatisch een betalend lid. Ik ben er altijd wel kien op om dat op te merken maar het is mij niet opgevallen bij het aanmelden dat het verlengd wordt naar een betalend lidmaatschap.

www.nexuscleaning.nl | Schoonmaakbedrijf | Venray | Helmond | Venlo | Boxmeer

Link naar reactie

Je wordt wel automatisch lid van VEH. Het eerst jaar is gratis maar daarna wordt je automatisch een betalend lid. Ik ben er altijd wel kien op om dat op te merken maar het is mij niet opgevallen bij het aanmelden dat het verlengd wordt naar een betalend lidmaatschap.

ik krijg altijd een nare smaak van dit soort verplichtingen in de kleine lettertjes ...

was er niet zojuist een stuk wetgeving gemaakt tegen dergelijke automatische verlengingen?

 

ik snap wel dat het een ledenvoordeel betreft, maar dan zou er toch duidelijk gecommuniceerd moeten worden dat het voordeel alleen genoten kan worden als men lid wordt van de vereniging, wees dan gewoon eerlijk en open.

(ik ben overigens al lid van deze club)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

 

ik snap wel dat het een ledenvoordeel betreft, maar dan zou er toch duidelijk gecommuniceerd moeten worden dat het voordeel alleen genoten kan worden als men lid wordt van de vereniging, wees dan gewoon eerlijk en open.

(ik ben overigens al lid van deze club)

 

Nou iedereen kan meedoen maar als extraatje wordt je een jaar lang gratis lid bij VEH als je via hun veiling energie gaat afnemen. Ik ging er vanuit dat je tegen het einde van deze periode werd aangeschreven of je dit wilt verlengen naar een betaald lidmaatschap. En dat doen ze dus niet. Wordt automatisch verlengd naar een betaald lidmaatschap.

 

Kennelijk heeft dit wel ergens gestaan maar mij is dit niet opgevallen. Vind dus dat ze dit duidelijker hadden moeten vermelden.

 

www.nexuscleaning.nl | Schoonmaakbedrijf | Venray | Helmond | Venlo | Boxmeer

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 53 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.