• 0

import service fee

Kan iemand mij vertellen waarom Import Service Fee betaald moeten worden en waar het op gebaseerd is.

 

Ik heb een CIF zending uit India ontvangen, nu krijg ik een rekening met hierop Import Service Fee. Navraag bij de expediteur levert in eerste instantie op dat dit uit India komt, in tweede termijn krijg ik te horen dat het het onderdeel is van de lokale kosten Rotterdam en bij elke zending horen.

Martin Maharadja Tenten

www.maharadja-tenten.nl

06-15489363

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Martin,

 

Import Service Fee is negen van de tien keer een verkapte betaling van de zeevracht. Dit is wel "normaal" in onze wereld wanneer je CIF geleverd krijgt. De expediteur in nederland die de lading krijgt toegewezen betaald dan een gedeelte terug aan de agent in India. Hier is in Nederland niets aan te doen wanneer je CIF hebt gekocht.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi martin,

 

De NL expediteur kan daar niets aan doen, anders dan jullie adviseren om lokaal (in NL) te laten boeken. Dan voorkom je dit. Ik snap dat hij wat meer moeite heeft met dit antwoord geven (slecht imago krijg je wellicht van dit) of je hebt een desk dame of heer welke niet weet wat het verschil is.

 

Algemene tip LCL altijd vergelijken ! En vraag altijd naar de coloader in Rotterdam zodat je daar kunt opvragen wat de lokale kosten zijn wanneer je de lading laat nomineren in India of China.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.