Mensen, ik dacht dat ik alles goed zou doen bij de IB aangifte 2011 maar loop bij activa / passiva zo vast als het maar kan :(
Zou iemand aub een handje willen helpen ? Ben uren bezig met nalopen en lezen wat ik misschien niet zie maar lukt nog steeds niet. Mijn details zijn (denk ik) simpel (getallen beetje afgerond voor leesgemak):
2011, eenmanszaak, WUO;
- Ondernemingsvermogen begin boekjaar: 9000 eu
- Netto omzet: 38000 eu
- Bedrijfskosten: 12000 eu (waarvan investering 3500 eu voor nieuwe server en 2000 eu voor backup server)
- Lening bij bank aangegaan voor: 12000 eu (rentevergoeding aan bank voor 2011 is 277 eu) en 3 termijnen van 250 eu betaald.
(Afschrijvingen voor 2011 is tijdelijk 50 % voor zover ik heb begrepen dus betrekking op 3500 eu en 2000 eu servers)
Winst/verlies-rekening heb ik zo ingevuld:
- Netto opbrengst: 38000 eu
- Afschrijvingen machines/installaties: 2750 eu
- Overige bedrijfskosten: 9250 eu
- Financiele baten/lasten: 277 eu
Saldo winst/verliesrekening: 25723 eu
Maar kom ik bij ACTIVA en PASSIVA dan weet ik het even niet meer met alle mogelijke opties:
Bij ACTIVA moet ik dan zoiets als volgt invoeren:
- Materiele vaste activa: 2750 boekwaarde einde boekjaar (restwaarde is dan 2750 eu) (servers investering)
- Liquide middelen : saldo zakelijke rekening per 31-12-2011 ?
Bij PASSIVA zou ik dan deze opties moeten invullen:
- Ondernemingsvermogen ? Saldo zakelijke rekening per 31-12-2011 ?
- Langlopende Schulden ? Die 12000 eu lening neem ik aan
En die 3 termijnen wat ik heb afgelost, waar kan ik die laten ?
Zouden jullie aub een beetje kunnen helpen met vooral die activa/passiva ?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
itmarkies
itmarkies
Mensen, ik dacht dat ik alles goed zou doen bij de IB aangifte 2011 maar loop bij activa / passiva zo vast als het maar kan :(
Zou iemand aub een handje willen helpen ? Ben uren bezig met nalopen en lezen wat ik misschien niet zie maar lukt nog steeds niet. Mijn details zijn (denk ik) simpel (getallen beetje afgerond voor leesgemak):
2011, eenmanszaak, WUO;
- Ondernemingsvermogen begin boekjaar: 9000 eu
- Netto omzet: 38000 eu
- Bedrijfskosten: 12000 eu (waarvan investering 3500 eu voor nieuwe server en 2000 eu voor backup server)
- Lening bij bank aangegaan voor: 12000 eu (rentevergoeding aan bank voor 2011 is 277 eu) en 3 termijnen van 250 eu betaald.
(Afschrijvingen voor 2011 is tijdelijk 50 % voor zover ik heb begrepen dus betrekking op 3500 eu en 2000 eu servers)
Winst/verlies-rekening heb ik zo ingevuld:
- Netto opbrengst: 38000 eu
- Afschrijvingen machines/installaties: 2750 eu
- Overige bedrijfskosten: 9250 eu
- Financiele baten/lasten: 277 eu
Saldo winst/verliesrekening: 25723 eu
Maar kom ik bij ACTIVA en PASSIVA dan weet ik het even niet meer met alle mogelijke opties:
Bij ACTIVA moet ik dan zoiets als volgt invoeren:
- Materiele vaste activa: 2750 boekwaarde einde boekjaar (restwaarde is dan 2750 eu) (servers investering)
- Liquide middelen : saldo zakelijke rekening per 31-12-2011 ?
Bij PASSIVA zou ik dan deze opties moeten invullen:
- Ondernemingsvermogen ? Saldo zakelijke rekening per 31-12-2011 ?
- Langlopende Schulden ? Die 12000 eu lening neem ik aan
En die 3 termijnen wat ik heb afgelost, waar kan ik die laten ?
Zouden jullie aub een beetje kunnen helpen met vooral die activa/passiva ?
Dank !
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35872-activa-passiva-om-gek-van-te-worden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag