In 2011 heb ik als fysiotherapeut (eenmanszaak) in een bestaande maatschap, (6 actieve maten), een stuk van het maatschapsaandeel overgenomen van een vertrekkende fysiotherapeut. Hier heb ik 25000euro voor betaald. Mijn aandeel in de maatschap is na deze transactie 15,5% van het geheel. Mijn maatschapskapitaal, waar de opnamen er al af zijn gehaald, per 31-12-2011 bedraagt 10.750euro.
Nu wil ik de jaarstukken opstellen voor mijn eenmanszaak, althans een poging doen. Voor als nog kom ik er niet uit.
Op de debetzijde van de balans heb ik:
goodwill 22500 (25000-/-2500afschrijving) 10jaar. Klopt dit? Of moet ik hier juist deelneming als financiële vaste activa vermelden.
Daarnaast heb ik de 10.750euro als een vordering op de maatschap opgenomen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
harold bezerm
harold bezerm
Beste adviesverstrekkers van higherlevel,
In 2011 heb ik als fysiotherapeut (eenmanszaak) in een bestaande maatschap, (6 actieve maten), een stuk van het maatschapsaandeel overgenomen van een vertrekkende fysiotherapeut. Hier heb ik 25000euro voor betaald. Mijn aandeel in de maatschap is na deze transactie 15,5% van het geheel. Mijn maatschapskapitaal, waar de opnamen er al af zijn gehaald, per 31-12-2011 bedraagt 10.750euro.
Nu wil ik de jaarstukken opstellen voor mijn eenmanszaak, althans een poging doen. Voor als nog kom ik er niet uit.
Op de debetzijde van de balans heb ik:
goodwill 22500 (25000-/-2500afschrijving) 10jaar. Klopt dit? Of moet ik hier juist deelneming als financiële vaste activa vermelden.
Daarnaast heb ik de 10.750euro als een vordering op de maatschap opgenomen.
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.
Mvg,
Harold
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36078-inkopen-als-fysio-in-bestaande-maatschap/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag