Hoe red je de "beste" boekenwinkels van Nederland?

Aanbevolen berichten

Even terug naar het redden van de "beste boekenwinkels"

 

Een gemiddelde boekenwinkel heeft voor mij weinig toegevoegde waarde. Via internet kan je boeken inkijken lees je reviews en kan je snel bepalen of iets naar je zin is. En Bol heeft zelfs de mogelijkheid om de boeken terug te sturen. Iets waar ik nauwelijks ge-(mis)bruik van maak. Is me 1 x overkomen dat het boek iets anders was dan ik dacht en zonder gezeur gewoon terug kunnen sturen.

 

De Slegte vind ik een leuke winkel om een middag te neuzen in al die boeken die je vaak in de reguliere boekhandel niet aantreft. Maar ja van die paar bezoeken van mij op jaarbasis kunnen ze niet bestaan.

 

Een combinatie van nieuw, ramsj en misschien een verhuurmogelijkheid of inkoop van boeken voor anders dan een kiloprijs zouden voor mij opties kunnen zijn om vaker naar binnen te lopen. Ondanks de computer en internet lees ik best nog veel boeken.

Link naar reactie

parkeren en aanverwante zijn zeker een reden waarom het met stenen winkels steeds slechter gaat.

 

Toevallig pas nog een discussie over gehad met een winkelier die er niks van begreep.

Ging niet om boeken maar om electronica maar komt op hetzelfde neer.

 

Ik stelde een vraag over de prijs van ene product waarop winkelier enigzins geiriteerd reageerd dat ik het dan zeker op internet goedkoper gezien heb.

Wat ik dus bevestig.

 

Daarop gaat de winkelier mij proberen te overtuigen waarom ik beter bij hem kan kopen als (goedkoper) op internet. zijn motivering:

 

* op internet kan je product niet goed vooraf bekijken (deels juist, bij dit product ging het echter meer om specificaties als uiterlijk).

 

* als product stuk gaat kan ik als ik bij hem gekocht heb gewoon daar langs brengen, als ik via internet koop moet ik het helemaal naar het postkantoor brengen en opsturen wat veel langer duurt. - mijn reactie: postkantoor zit 5 minuten bij mij vandaan, winkel zit bijna 40 minuten bij me vandaan. en op de vraag of hij het product als het stuk is direct zelf repareerd is het antwoord dat dat niet het geval is maar dat hij het ook naar fabrikant moet sturen. oftewel omslachtig en duurt net zo lang of zelfs langer.

 

* op internet moet je verzendkosten betalen - mijn reactie: dat klopt maar hier ben ik tijd kwijt om langs te komen en betaal je kosten voor parkeren of de bus en dat is hoger als de verzendkosten in een webshop.

 

Toen had ik nog wel wat argumenten over maar toen was de verkoper zo geiriteerd en onvriendelijk dat ik maar gewoon weggegaan ben.

 

Terwijl er ook best redenen kunnen zijn om in een winkel te kopen zoals direct willen hebben en persoonlijke advisering en het willen hebben van een persoonlijk contact met een verkoper.

 

Maar dit was wel een typisch geval van een winkelier die echt geen idee heeft hoe hij met internet moet omgaan en daardoor in de toekomst het steeds moeilijker zal gaan krijgen om daarmee te concureren en het hoofd boven water te houden.

Link naar reactie

Inderdaad de starre winkelier is aan het eind van zijn houdbaarheidsdatum. Nu het detailhandelslandschap zo snel veranderd zal je als winkelier mee moeten veranderen.

 

 

Zit net een stukje over ontbijten bij Ikea Hema en Intratuin te lezen in de Kampioen. Voor een euro een snelle hap en koffie of thee. Hoewel het voedingscentrum niet enthousiast is is het wel een schot in de roos voor de winkeliers getuige de uitspraak van Ronald Booij keukenmanager bij Ikea in Barendrecht.

 

"Wees eerlijk; voor € 1,00 kun je thuis geen ontbijt op tafel zetten. Maar we blijven wel natuurlijk wel een bedrijf; wil je naar de uitgang, dan voert de route je dwars door de winkel."Hij grijnst: "Precies langs allerlei producten die je gemakkelijk mee kunt nemen."Ronald schat dat in zijn filiaal zo'n 30 procent van de ontbijters aansluitend gaat shoppen.

 

Misschien een idee voor de wat grotere Selexyz boekhandels. ;)

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 79 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.