Ga naar inhoud

RMA, goederen ter reparatie terugsturen, hoe zit het met de BTW? Tips?

Geplaatst:

Little Things

Hallo forummers,

Weet niet zeker of dit het juiste subforum is. Als ik het moet verplaatsen hoor ik het wel.

Ik heb een partij kleding geimporteerd vanuit Peru (nov vorig jaar). Nu moet ik een deel

ervan terugsturen ter reparatie. Omdat ik niet opnieuw belast wil worden voor de btw

hoop ik op wat tips.

Wat achtergrondinfo; de zending destijds ging via een cargo agent en betrof 1500 stuks via

luchtvracht. De inklaring werd op Schiphol gedaan en daar hebben we de dozen opgehaald (6 dozen).

Geen invoerrechten ivm regeling Peru. Voor de btw heb ik een vergunning 23.

Nu moet ik 50 stuks terugsturen voor reparatie. De cargo agent gebruik ik niet meer omdat

het niet lekker liep tussen agent en leverancier.

Omdat het maar 50 stuks betreft wilde ik het pakket gewoon via PostNL zakelijk versturen.

En dan op het formulier 15 aangeven dat het een RMA is, tezamen met een kopie v/d

inkoopfactuur van destijds?

En als de leverancier mij weer terugstuurt, hoe dan? Zij doen hetzelfde als ik hierboven heb

gedaan?

De leverancier heeft geen ervaring met RMA, dus ik hoop op wat tips zodat ik rompslomp en vertraging

kan voorkomen.

www.lovelylittlethings.nl

Featured Replies

Geplaatst:

Tim Haa

50 stuks heen en weer sturen? Voor een beetje textiel?

Ik denk dat ze liever 50 stuks extra gaat leveren bij de volgende bestelling.

Wellicht handiger en goedkoper voor ieder.

Je betaald bovendien toch geen invoerrechten en de BTW is al verlegd. ???

Geplaatst:

Little Things

• Auteur

Bedankt voor je reactie.

Het gaat om wat drukknoopjes die verkeerd zijn aangezet. En omdat ik begin met een kleine

voorraad heb ik de kleding liever gerepareerd retour dan 50 stuks gratis bij mijn volgende

order.

Dus omdat de btw is verlegd maakt het niet uit hoe ik de goederen verstuur/retour ontvang?

Geplaatst:

Iwan van Geelen

inderdaad, het moet wel heel bijzonder zijn dat je dit gaat terug sturen!

Laat 50 stuks gewoon opnieuw komen en betaal een beetje voor deze b-keuze stuks.... laat ze vervolgens hier herstellen of verkoop ze voor 'weinig'

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Geplaatst:

Little Things

• Auteur

Ik zal daar dan nog even naar kijken.

Uiteraard vind ik het prima om nieuwe te ontvangen, alleen vraag ik me af of dit

goedkoper is voor de leverancier.

Ze zijn relatief klein en hebben een MOQ van zoveel kilo katoen.

Ze produceren niet de hele tijd door volgens mij.

Ze betalen ook de verzendkosten heen en terug en dus het herstellen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.