Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Little Things
Hallo forummers,
Weet niet zeker of dit het juiste subforum is. Als ik het moet verplaatsen hoor ik het wel.
Ik heb een partij kleding geimporteerd vanuit Peru (nov vorig jaar). Nu moet ik een deel
ervan terugsturen ter reparatie. Omdat ik niet opnieuw belast wil worden voor de btw
hoop ik op wat tips.
Wat achtergrondinfo; de zending destijds ging via een cargo agent en betrof 1500 stuks via
luchtvracht. De inklaring werd op Schiphol gedaan en daar hebben we de dozen opgehaald (6 dozen).
Geen invoerrechten ivm regeling Peru. Voor de btw heb ik een vergunning 23.
Nu moet ik 50 stuks terugsturen voor reparatie. De cargo agent gebruik ik niet meer omdat
het niet lekker liep tussen agent en leverancier.
Omdat het maar 50 stuks betreft wilde ik het pakket gewoon via PostNL zakelijk versturen.
En dan op het formulier 15 aangeven dat het een RMA is, tezamen met een kopie v/d
inkoopfactuur van destijds?
En als de leverancier mij weer terugstuurt, hoe dan? Zij doen hetzelfde als ik hierboven heb
gedaan?
De leverancier heeft geen ervaring met RMA, dus ik hoop op wat tips zodat ik rompslomp en vertraging
kan voorkomen.
www.lovelylittlethings.nl