Momenteel heb ik een probleem met uitgaande mail. Als iemand wat bestelt in de webshop stuurt de shop geen email meer en ook geen bericht als de bestelling is verstuurd. Ik krijg zelf wel een notificatie van de bestelling.
Heb geen idee hoe dat opeens komt. Kan ook niet veel vinden behalve iemand die ongeveer hetzelfde heeft en het zo heeft opgelost:
WordPress gebruikt de standaard mail-server die op dezelfde machine zit als WordPress. Helaas is die server bij mij (nog) niet geconfigureerd (of foutief, dat kan ook nog), waardoor alle mail-messages in de queue voor uitgaande mail terechtkomen en daar tot in eeuwigheid blijven staan.
Ik probeer nu dan die mail-server (Postfix) te configureren zodat ik een werkende MTA heb, die de mail de buitenwereld in kan helpen.
Iemand die dat naar lekentaal kan vertalen? Of te wel moet ik ergens een instelling veranderen of wat in de code doen?
Als iemand er voor kiest om vooruit te betalen zou hij een scherm met de betalingsdetails (rekeningnummer ed) moeten zien en een zelfde email ontvangen. Dat gebeurd ook niet. Meteen krijgt iemand de bedank voor de bestelling melding.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Hans v N
Hans v N
Momenteel heb ik een probleem met uitgaande mail. Als iemand wat bestelt in de webshop stuurt de shop geen email meer en ook geen bericht als de bestelling is verstuurd. Ik krijg zelf wel een notificatie van de bestelling.
Heb geen idee hoe dat opeens komt. Kan ook niet veel vinden behalve iemand die ongeveer hetzelfde heeft en het zo heeft opgelost:
Iemand die dat naar lekentaal kan vertalen? Of te wel moet ik ergens een instelling veranderen of wat in de code doen?
Als iemand er voor kiest om vooruit te betalen zou hij een scherm met de betalingsdetails (rekeningnummer ed) moeten zien en een zelfde email ontvangen. Dat gebeurd ook niet. Meteen krijgt iemand de bedank voor de bestelling melding.
Voor de mensen die zelf even willen kijken
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36220-probleem-met-uitgaande-mail-wordpress-shop-wp-ecommerce/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag