• 0

Probleem met uitgaande mail Wordpress shop (wp ecommerce)

Momenteel heb ik een probleem met uitgaande mail. Als iemand wat bestelt in de webshop stuurt de shop geen email meer en ook geen bericht als de bestelling is verstuurd. Ik krijg zelf wel een notificatie van de bestelling.

Heb geen idee hoe dat opeens komt. Kan ook niet veel vinden behalve iemand die ongeveer hetzelfde heeft en het zo heeft opgelost:

WordPress gebruikt de standaard mail-server die op dezelfde machine zit als WordPress. Helaas is die server bij mij (nog) niet geconfigureerd (of foutief, dat kan ook nog), waardoor alle mail-messages in de queue voor uitgaande mail terechtkomen en daar tot in eeuwigheid blijven staan.

 

Ik probeer nu dan die mail-server (Postfix) te configureren zodat ik een werkende MTA heb, die de mail de buitenwereld in kan helpen.

 

 

Iemand die dat naar lekentaal kan vertalen? Of te wel moet ik ergens een instelling veranderen of wat in de code doen?

 

Als iemand er voor kiest om vooruit te betalen zou hij een scherm met de betalingsdetails (rekeningnummer ed) moeten zien en een zelfde email ontvangen. Dat gebeurd ook niet. Meteen krijgt iemand de bedank voor de bestelling melding.

Voor de mensen die zelf even willen kijken

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Iemand die dat naar lekentaal kan vertalen?

 

Op de betreffende server draait software om e-mail te verzenden, een zogenaamde mail transfer agent (MTA). In dat verhaal kennelijk Postfix, dat is prima software die ik ook gebruik op mijn server.

 

Of te wel moet ik ergens een instelling veranderen of wat in de code doen?

 

Zo'n MTA heeft een mail queue, die door de systeembeheerder kan worden bevraagd/bekeken. Zo kan hij zien of de verdwenen mail daar nog staat in de wachtrij voor verzending.

 

Daarnaast heeft zo'n MTA een logfile (of logt het via een systeemlogservice), waarin foutmeldingen en problemen worden geregistreerd.

 

Als het op jouw server ook zo is ingericht, dan zou ik een systeembeheerder even naar de mail queue en logfile van de MTA laten kijken. Dat geeft vermoedelijk aanwijzingen wat er aan de hand is.

 

Misschien draait op jouw server andere software als MTA, of wordt de e-mail via een andere server met een MTA verstuurd, dat is zo niet te zeggen.

  • 0

Bedankt René,

 

Heb even een mail naar de helpdesk van InterIP gestuurd.

 

Ik heb nog geprobeerd de software te updaten (WP ecommerce en Wordpress) maar toen werkte het nog niet. Ook iDeal niet meer. Dat is met elke update weer een ramp. Met een al wat oudere back-up werkt Ideal weer wel maar ook de mail nog steeds niet. Het zit dus (waarschijnlijk) niet in mijn eigen software.

 

Zal de ontwikkelingen posten voor Google en HLers zodat anderen daar hun voordeel mee kunnen doen.

  • 0

Wat een ellende. Na upgraden, downgraden, wisselen van thema, alle instellingen talloze keren na gelopen, contact met de helpdesk van InterIP en de backup telkenmale terug gezet.

 

Zoëven had neef (student IT die het Kemdirect thema voor de webshop had gemaakt) tijd om er "even" naar te kijken. En na 1 minuut(!!) zegt hij: "oh ik zie het al, het email veld in het bestelformulier is op "text" gezet. Dan loopt het script niet meer. Wacht even ik pas het even aan.........., KLAAR. Alles werkt weer. In 2 minuten. Pfffffffffffff.

 

We hebben dat een tijdje geleden gedaan (blijkbaar vóór de laatste backup) om het aantal velden op de bestelpagina kleiner te maken. Naam werd: voorletters/naam. Adres werd Straat incl huisnummer en Plaats samen metPostcode één "text" veld. Niets gemerkt tot een klant belt waarom hij opeens geen bevestigingsmail meer kreeg.

 

Ja, zegt hij. Dit maak ik vrijwel elke dag mee. Het is altijd een minimale fout die zand in de machine gooit. 8)

  • 0

En na 1 minuut(!!) zegt hij: "oh ik zie het al, het email veld in het bestelformulier is op "text" gezet.

 

Ik zit met bijna hetzelfde probleem. De mailtjes naar de klant worden wel verstuurd, maar niet naar de admin. Misschien zit het em hier ook wel in. Zou je mij kunnen vertellen waar ik dit e-mail veld kan vinden? Alvast bedankt!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 34 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.