• 0

Mijn vorige werkgever gebruikt mijn naam als keyword, mag dat?

Ik ben bezig met het opstarten van mijn eigen onderneming. Als ik op google zoek naar mijn eigen naam, i.c.m. mijn belangrijkste taak, verschijnt bovenaan de zoekresultaten het bedrijf van mijn vorige werkgever. Op de site is mijn naam nergens meer te bekennen, dus gebruikt hij mijn (niet alledaagse) voornaam nog steeds als KEYWORD. Mag dat zomaar? Wij zijn in het verleden niet bepaald makkelijk uit elkaar gegaan, dus een eenvoudig telefoontje met het verzoek mijn naam te verwijderen behoort niet tot de opties...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het een advertentie die verschijnt of is het een resultaat in het organische gedeelte?

 

In het eerste geval kan je, onder bepaalde voorwaarden, contact opnemen met Google die eventueel de advertentie dan niet meer zullen laten zien op die zoektermen.

 

In het laatste geval heb je pech en zul je simpelweg een of meerdere sites moeten maken die beter scoren in Google.

Link naar reactie
  • 0
Op de site is mijn naam nergens meer te bekennen, dus gebruikt hij mijn (niet alledaagse) voornaam nog steeds als KEYWORD.

 

Is dat zo? Dan zou het in de broncode eenvoudig te zien moeten zijn.

 

Het alternatief is dat jouw naam in combinatie met de andere zoekwoorden niet voorkomt op het web, waardoor Google je naam uit de zoekvraag weglaat en de site van je ex-werkgever bovenaan komt op de resterende zoekwoorden.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben in het verleden werkzaam geweest bij dit bedrijf en was een belangrijke spil binnen de organisatie, zeker voor wat betreft mijn specifieke, technische kennis. In de branche waarin ik werkzaam ben, heb ik goede naamsbekendheid, maar mag volgens rechtswege geen vermelding maken van hun naam. Zij willen hws ook nog gevonden worden, wanneer ik gezocht word op het internet. Inmiddels ben ik daar nu een jaar weg. Het bedrijf en ik...dragen dezelfde achternaam. Mijn voornaam is echter vrijwel uniek..

Link naar reactie
  • 0

Maar verschijnt de website van je werkgever in de natuurlijke zoekresultaten of de gesponsorde (dat zijn de eerste 3 zoekresultaten in het gele vlak bovenaan en de rij aan de rechterkant)?

 

Gezien je laatste bericht: met weinig concurrentie op je achternaam zou het best kunnen dat je oude werkgever gewoon sowieso verschijnt, welke combinatie je ook maakt.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Ik ben bezig met het opstarten van mijn eigen onderneming. Als ik op google zoek naar mijn eigen naam, i.c.m. mijn belangrijkste taak, verschijnt bovenaan de zoekresultaten het bedrijf van mijn vorige werkgever. Op de site is mijn naam nergens meer te bekennen, dus gebruikt hij mijn (niet alledaagse) voornaam nog steeds als KEYWORD. Mag dat zomaar? Wij zijn in het verleden niet bepaald makkelijk uit elkaar gegaan, dus een eenvoudig telefoontje met het verzoek mijn naam te verwijderen behoort niet tot de opties...

Als je naam er eerder op gestaan heeft en deze werd inmiddels verwijderd, dan kan het aan Google liggen die die pagina nog niet opnieuw bezocht heeft. Kijk in de Google cache (voor die pagina) of je naam daarin voorkomt.

 

Als je wilt kan je mij een privé bericht sturen met vermelding van zoekopdracht + url van de betreffende pagina. Dan zal ik het nader bekijken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.