-
Content Count
246 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
1
Luuc-87 last won the day on September 15 2019
Luuc-87 had the most liked content!
Community Reputation
18Personal info
-
You are:
ondernemer
-
Gender
Man
-
Address
Jan Tinbergenstraat 440, Hengelo, 7559ST, Netherlands
-
Country
Nederland
-
First name
Luuc
-
Last name
Rikken
-
Company or organization name
Incassobureau Luuc Rikken
- Website address
-
How did you find us:
via een kennis
Register
-
What age group do you belong to?
31-35
-
You are primarily interested in:
ondernemen algemeen
-
Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
Geef hier svp een aa
Company info
-
Location
Enschede
- Website address
Vision
-
My opinion about innovation
.
-
Eerste tip: duidelijk communiceren wat je van ons verwacht
-
Er zit wat mij betreft wel verschil tussen ondernemers die failliet gaan en leren van hun fouten/pech en ondernemers die keer op keer, op keer failliet gaan.
-
Incasso kosten klant reageert niet en nu?
Luuc-87 replied to Jeremy Homan's question in KvK, UWV en overige juridische zaken
Alternatief is om zelf in de auto stappen en een eerlijk gesprek aan te knopen. Zo is mijn incassobureau destijds ontstaan. Zolang je niet al te verwijtend bent kan het vrij succesvol zijn. Wellicht op een akkoordje gooien, vrijwel altijd voordeliger dan procederen. Als je debiteur in Twente zit dan kan ik mogelijk gratis nog iets voor je betekenen. Mocht je dit op prijs stellen. -
Incasso kosten klant reageert niet en nu?
Luuc-87 replied to Jeremy Homan's question in KvK, UWV en overige juridische zaken
Vetgedrukte is zéér belangrijk. Kwam dat vaak tegen. Heb jarenlang een eigen incassobureau gehad en jaren gewerkt voor een gerechtsdeurwaarder. Heb je niets op papier staan, vergeet het dan maar bij de rechter (uitzonderingen nagelaten). Een deurwaarder mag alleen op basis van een vonnis (uitspraak rechter) executeren (beslag leggen, openbare verkoop, enz). Mocht je een procedure starten en de tegenpartij komt opdagen (anders heb je een verstekvonnis) dan zie ik met wat aannames voldoende mogelijkheden voor de tegenpartij om jouw vordering van tafel te vegen (indien je niets hebt vastgelegd). -
Incasso kosten klant reageert niet en nu?
Luuc-87 replied to Jeremy Homan's question in KvK, UWV en overige juridische zaken
Waarom wordt er niet betaald? Zijn er verhaalsmogelijkheden? -
Eens. Ik maak natuurlijk net als de hoofdpersoon fouten, probeer mezelf te verbeteren en zet door omdat ik in mijzelf en mijn bedrijf geloof. Of ik stop met een activiteit als ik zie dat het niet gaat lukken. Absoluut niet leuk maar wel de realiteit. Doorzettingsvermogen vind ik een belangrijke eigenschap. Maar kritisch naar jezelf kijken en betrouwbaarheid zijn minstens zo belangrijk en dat mis ik bij de hoofdpersoon. Vooropgesteld dat ik Serge niet persoonlijk ken en ik hem (online) niet wil affakkelen. Hij lijkt me best een intelligente man. Mooi dat iemand een lans wil breken
-
Heeft iemand maandag de 2doc gezien over ondernemer Serge die in zwaar weer zit? Ik heb hem zelf gemist maar via uitzending gemist teruggekeken: https://www.2doc.nl/speel.KN_1703165.html Mist de hoofdpersoon alle goede eigenschappen van een ondernemer (behalve doorzettingsvermogen) of is dit een realistisch beeld? Klasse dat hij zo open is maar zelf begrijp ik vrijwel geen beslissing van hem.
-
Wat vinden jullie van mijn scooterzaak website?
Luuc-87 replied to joro's question in Wat vinden jullie van mijn...
Of zet een website met wordpress online en probeer gewoon wat uit. Daar leer je vaak nog het meeste van. Op websites zoals Frankwatching staan ook veel interessante artikelen die je kunt toepassen. Succes en houd ons op de hoogte -
Wat vinden jullie van mijn scooterzaak website?
Luuc-87 replied to joro's question in Wat vinden jullie van mijn...
Ik denk niet dat je dat voor elkaar krijgt. Investeer liever in een conversiegerichte/geoptimaliseerde website die bezoekers trekt. Je website is nu een supermarkt met obstakels en zonder volk. [*]Waarmee ga je je onderscheiden van de concurrenten? [*]Waar is je doelgroep actief (facebook, google, instagram, pinterest, enz) en hoe kan je hen overtuigen? [*]Kan je offline met online combineren (bijv. als je doelgroep niet online actief is of als adverteren te duur is). [*]Wie is je doelgroep? [*]Wie is niet je doelgroep? [*]Wat vinden zij belangrijk? [*]Wat vind jij bela -
Ondernemers met kleine yes momenten.
Luuc-87 replied to Christine's question in Commercie en marketing
https://www.higherlevel.nl/forum/bedrijfsstrategie-ondernemingsplannen-en-bedrijfsprocessen/commercie-en-marketing/aarch-deel-je-ondernemersleed-hier-132964?action=display;start=1080 ;) -
Failliet en een berg openstaande facturen :-(
Luuc-87 replied to robininho's question in Herrie in de zaak
Kleine kans omdat je het hebt over facturen.. was je (gedeeltelijk) in loondienst? -
Failliet en een berg openstaande facturen :-(
Luuc-87 replied to robininho's question in Herrie in de zaak
Heb je, naast die verzoeken, je facturen ook al ingediend bij de curator? Helaas een kleine kans dat je je geld alsnog ziet, via officiële wegen in elk geval. Je bent geen preferente schuldeiser. Wellicht een interessant artikel waarin de rangorde van schuldeisers wordt uitgelegd -
Klant betaalt niet. Wat is wijsheid?
Luuc-87 replied to Christiaan W.'s question in Contracten en aanverwante onderwerpen
Een betalingsregeling voor 150 euro? Waarom niet. Niet geschoten is altijd mis. Het alternatief is een incassoprocedure, dat moet je ook niet altijd willen. Die 14 dagen brief is voor zover ik weet alleen verplicht voor consumenten. Aangezien het om een logo en flyer gaat neem ik aan dat de klant als bedrijf handelt. Bedrijven mogen hiervan afwijken. Wanneer bedrijven onderling geen afspraken maken dan geldt dit ook voor bedrijven. Zo te lezen heeft TS niets vastgelegd. -
Klant betaalt niet. Wat is wijsheid?
Luuc-87 replied to Christiaan W.'s question in Contracten en aanverwante onderwerpen
Als ik de situatie goed inschat dan heeft je klant op dit moment even te weinig geld op zijn bankrekening maar probeert hij/zij dit te verbloemen met een smoesje. Trek geen voorbarige conclusie maar bel je klant even op. Handel proactief, bel je klant op en stel een betalingsregeling voor. :-) dreigen met rechtsmaatregelen zou ik alleen doen wanneer je daadwerkelijk wil overgaan tot dergelijke stappen. Krijg je geen contact en/of worden afspraken niet nagekomen? Dan overgaan tot actie. Om aanspraak te maken op de incassokosten zal er sowieso nog een ingebrekestelling gestuurd moeten -
In Nederland krijgen bekende "youtubers" (mensen die youtubefilmpjes maken) een vergoeding voor het promoten van een product. Voor meer info: http://www.redchocolate.nl/youtube-influentials