Jump to content

robininho

Junior
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Misschien belangrijk om te weten in dit geval; er werd al twee maanden niet meer betaald, er werd gevraagd te vertrouwen op een goede afloop, en bovendien werden er dus nieuwe docenten aangenomen. En ook belangrijk wellicht; de voormalig eigenaar is verder gegaan met een nieuwe stichting. Hij heeft een emailadres dat bij de stichting hoort, en daar stuur ik mijn emails naartoe met de vraag of hij alsnog wil betalen (dus geen persoonlijke email). Ik snap dat dit niet als vriendelijk gezien kan worden (als reactie op Hihgio, maar eerlijk gezegd vind ik niet dat ik nu nog vriendelijk zou moeten zijn) en dat ook hier de kans van slagen klein is, maar iedere week een nette email sturen is een kleine moeite, en wellicht gaat ie een keer overstag na zoveel emails?
  2. De facturen zijn ontstaan omdat de eigenaar ons verzekerde (er zijn meerdere mensen de dupe) dat alles goed zou gaan komen. Hij deed dus een beroep op onze loyaliteit, en bovendien zijn in de tussentijd ook weer nieuwe docenten (ik was docent bij deze organisatie) aangenomen, terwijl de eigenaar dus kon weten dat het mis zou gaan. Er zijn heel veel partijen (meer dan 15 docenten, meerdere verhuurders van locaties waarop we lesgaven) die nog geld krijgen van deze organisatie. Dus de kans dat ik ooit nog geld krijg (een bescheiden bedrag, maar voor mij toch een aardige som) via de juridische weg is nihil. Ik had toch het gevoel dat ik er persoonlijk nog achteraan moet gaan. En als ik eens in de week een net mailtje stuur met het verzoek te betalen is dat toch zeker niet 'aangiftewaardig'? Al moet ik erbij zeggen dat ik omgeving en entourage heb aangehaald waarbij ik mensen of organisaties bedoel die de schuld die hij bij mij heeft openstaan kunnen overnemen en alsnog aan mij kunnen betalen. Maar als dat strafbaar is zal ik het uiteraard niet doen.
  3. Ok duidelijk. Jammer dat je als ZZP'er na een faillisement eigenlijk niets uit kan halen. Het was een B.V. die in de zomer failliet is gegaan. De advocaat zei dat we erg weinig kans hadden het geld nog terug te zien. dus ik dacht dat ik er op andere , wat persoonlijke manier nog iets van terug zou kunnen zien. Misschien naief, omdat ik hoopte dat de voormalige eigenaar mij financieel tegemoet wilde komen.
  4. Punt is dat ik die 'weg' inderdaad al heb opgegeven. Ik stuur mijn voormalig opdrachtgever nu persoonlijke emails waarin ik netjes vraag of hij mij 'toch wil betalen; hoe maakt me niet uit'. Mijn idee nu is dit met een hoge frequentie te gaan doen om hem niet te makkelijk te laten wegkomen met deze situatie. Nu dreigt hij met aangifte doen vanwege mijn mailtjes. Maar ik doe toch niets verkeerds?
  5. Goedemiddag leden, een vraag: Ik wil mijn openstaande facturen van een opdrachtgever die failliet is gegaan alsnog verhalen. Dit doe ik via nette verzoeken via email aan de voormalig eigenaar van het bedrijf; mag dat? En hebben enkele leden ervaring met een soortgelijk incident? En hoe hebben jullie dat aangepakt? Ik ben al reeds naar het Juridisch Loket gegaan (niet voor ZZP'ers) en heb mijn vraag gesteld via het ondernemersplein. Graag hoor ik van jullie over soortgelijke ervaringen, en een zaak waarbij uiteindelijk toch betaald is na een faillisement zou ik extra graag horen;-) Groet en een fijn weekend!! >
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept