Jump to content

Christiaan W.

Junior
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    anders
  • Gender
    Male
  • First name
    Christiaan
  • Last name
    Wiggers
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    < 18
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    http://www.thewholes
  1. Onlangs heb ik een soortgelijke vraag gesteld aan ICTRecht. Wellicht dat het antwoord relevant is voor dit topic:
  2. Cosara dankjewel voor je snelle antwoorden. Het is helder nu. Fijne jaarwisseling allemaal! ;D
  3. Dien ik deze factuur helemaal niet op te nemen in de btw aangifte? Of moet deze onder een andere rubriek vallen? Ik neem aan dat ik wel 21% over moet afdragen over het totaal bedrag van de factuur?
  4. Dankjewel Cosara helder antwoord het is me duidelijk. Ik boek de factuur in als binnenlandse factuur en verwerk deze onder rubriek 2a in de btw aangifte. Correct me if i'm wrong :)
  5. Het rekeningnummer is overigens wel Nederlands. Het maakt dus niet uit dat er geen land en vestigingsadres vermeld wordt op de factuur?
  6. Goedemiddag allemaal, Even een korte vraag waar ik niet uit kom; Ik heb via een internet forum iemand ontmoet die teksten voor mij gaat schrijven. Nu zijn de eerste twee teksten geschreven en ontvang ik hiervoor een factuur. Op deze factuur is geen vestigingsadres en btw nummer vermeld. Hierop heb ik haar een mailtje gestuurd met de vraag of ze deze wil vermelden aangezien er op de factuur vermeld wordt dat de btw verlegd wordt. Nu krijg ik de volgende reactie; ''alle klanten vinden het prima dat ik btw verlegd op de factuur vermeld. ik werk particulier'' Ze schrijft mij tevens dat ze in Turkije woont en werkt en daar nog geen vestigingsadres heeft. Hoe dien ik hiermee om te gaan? Kan ik deze factuur wel accepteren en inboeken? (zonder btw nummer en vestigingsadres) Edit: zelf heb ik gevonden dat deze dienst belast is in Nederland.(bron: Belastingdienst) Maar kan ik deze factuur dan wel accepteren aangezien er geen vestigingsadres en land op vermeld staat?
  7. Je kunt via de KVK een wijziging doorgeven. Hierbij kun je een handelsnaam toevoegen of wijzigen. Handelsnaam wijzigen/toevoegen
  8. Ik heb dit niet gedaan omdat ik er geen goed gevoel bij had. Er waren al meerdere beloftes gedaan met betrekking tot het betalen van de factuur die telkens niet nagekomen werden. Daaruit kwam het onderbuikgevoel voort dat het wellicht niet goed zou zitten en heb ik aangegeven dat ik het gewoon per bank betaald wou hebben.
  9. UPDATE: Ik heb in het weekend van 19 en 20 november nog contact gehad met mijn klant. Er werd aangegeven dat de factuur a.s. maandag (21 nov.) voldaan zou worden. Zoals ik al een beetje had verwacht heb ik die maandag niks ontvangen. Hierop heb ik de laatste herinnering verstuurd per post en e-mail. Daarnaast heb ik dit ook in het kort vermeld via whatsapp. In de brief heb ik een nieuwe betaaltermijn van 5 dagen vermeld en wanneer daar geen gehoor aan gegeven zou worden een incassotraject. Tevens heb ik vermeld dat ik geen toestemming geef voor het gebruik van mijn ontwerpen totdat de factuur voldaan is. De klant kwam uiteindelijk afgelopen zaterdag met het verhaal of hij het niet ''zwart contant'' kon afrekenen en dan mocht ik het geld zelf komen ophalen. Ik ben hier kort van stof geweest en heb aangegeven dat de factuur per bank betaalt moet worden. Nu maandag 28 november heb ik het geld mogen ontvangen op mijn rekening. Dus al met al is dit verhaal tot een goed einde gekomen in zekere zin. :)
  10. Ik ben het eens dat ik dit natuurlijk niet zomaar voorbij kan laten gaan. Ik wil alleen niet onnodig veel energie gaan steken in een klant waarvan ik het geld hoogstwaarschijnlijk niet ga krijgen. Klant heb ik vandaag nog even telefonisch proberen te benaderen maar geen gehoor. Ook op een whatsapp bericht wordt niet meer gereageerd. A.s. maandag zal ik nogmaals proberen contact op te nemen. Bij geen gehoor doe ik de derde herinnering de deur uit met daarin een nieuwe betalingstermijn en vermeld ik tevens dat ik geen toestemming geef voor enige vorm van publicatie en gebruik van mijn ontwerpen. De brief zal ik per post en e-mail versturen. Mocht ik hier geen reactie op krijgen zal ik proberen via facebook en instagram de afbeeldingen te laten verwijderen en schakel ik een incasso bureau in. (Iemand nog een tip voor een goed incasso bureau?) Erg vervelend allemaal, ben bezig met een webshop die bijna zo goed als klaar is. Steek liever daar mijn tijd en energie in.. ;D
  11. Klant is naar wat blijkt een consument. (geen gegevens beschikbaar bij de kamer van koophandel) Het logo en de flyer worden al gebruikt op facebook en instagram. Even voor jullie info; er wordt een evenement georganiseerd door mijn klant. Het logo is zijn organisatie naam (deze staat niet geregistreerd bij de kvk) en de flyer is voor dit evenement. Ik beschik over een 06 nummer, en adres gegevens. Wat ik nu ga doen is; de termijn van 30 dagen aanhouden. Mocht er vervolgens geen betaling binnen zijn, dan zal ik telefonisch contact op nemen om te vragen hoe het zit. Aan de hand van dat gesprek zal ik kijken of het nodig is een derde herinnering te sturen per post met daarin een nieuwe betalingstermijn van 5 dagen. Ik wil hier niet te veel romp slomp van gaan maken. Het kost veel tijd en energie die ik liever ergens anders aan besteed. In de toekomst laat ik mijn klanten 50% aanbetalen en ga ik duidelijk mijn voorwaarden communiceren. (en opstellen)
  12. Bedoel je met doorpakken, de derde herinnering de deur uit doen? Ben ik dan niet te snel? Ik heb bij mijn offerte geen betalingstermijn vermeld. Wat dus neer komt op een termijn van 30 dagen zoals ik begreep uit de reactie van Roel.
  13. Gisteren de eerste bestelling via de webshop binnen gekregen ;D. Webshop is nog niet "officieel" live en er is ook niks aan actieve marketing gedaan. Klant heeft de webshop gevonden via google. Ik heb goede hoop voor de toekomst! Eind dit jaar gaat de shop ''echt'' live. Zelf heb ik te maken gehad met een depressie het afgelopen jaar, de energie die ik uit deze ene bestelling haal geeft mij zoveel positieve energie. Daarom is dit mijn kleine yes moment.
  14. Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik zie in dat ik zelf waarschijnlijk te snel heb gehandeld. Dit is mijn eerste keer dat een klant zo met de betaling omgaat. Ik zie deze 150 euro dan ook maar als ''les geld''. Kort nog even contact gehad met de klant. Klant geeft als antwoord op de vraag waarom de factuur niet tijdig is voldaan; ''Ik kan niet 1 2 3 bij mijn rekening'' Hierop heb ik nog gevraagd op welke termijn ik het wel kan verwachten. Geen reactie tot op heden. Ik zal het nu even met rust laten een week of 2-3. Waarna ik nogmaals een herinnering ga sturen per post mocht de factuur nog steeds niet voldaan zijn. Hierin stel ik een termijn van een aantal dagen mocht de betaling uit blijven dan zet ik het door naar een incasso bureau.
  15. Goedemiddag allemaal, Ik heb een tijd terug een logo en flyer ontworpen voor een klant van mij. (Ik heb geen algemene voorwaarden of leveringsvoorwaarden) We zijn per e-mail en whatsapp communicatie de prijs overeengekomen. Alles was goed, en ik heb de bestanden aangeleverd. Nu hanteer ik een betaal termijn van 14 dagen, welke een tijd zijn verstreken. Ik heb de factuur op 20 okt. verzonden. Tot op heden is deze niet betaald. Na het verstrijken van de betaaltermijn heb ik een herinnering per mail verstuurd en een whatsappje met de herinnering hieraan. Een week later nogmaals een herinnering gestuurd met nogmaals een whatsappje. Klant gaf toen aan de factuur voor maandag 14 nov. te betalen. Dit is tot op heden nog niet gedaan. Het gaat om ongeveer 150 euro. Wat is is nu wijsheid? Een derde herinnering sturen per post met daarin een nieuwe betaaltermijn van 5 dagen waarna het doorgezet wordt naar een incasso traject? Of nogmaals een normale herinnering sturen en weer wachten? Op de vraag waarom de factuur nog steeds niet voldaan is krijg ik het antwoord; ''momenteel geen rekening mee gehouden'' Ik zie graag jullie feedback tegemoet. (Dit is de eerste keer dat mij dit overkomt, ik ga direct mijn voorwaarden opstellen en deponeren.)
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept