• 0

Nieuw aanbodmodel? Hefboommarketing?

Ofschoon ik niet direct tot de doelgroep behoor krijg ik een aanbod van de Libelle onder de ogen. Prima zul je denken, gewoon aan de kant leggen. Maar wacht eens even wat staat hier eigenlijk. "2 jaar Libelle + een iPad vanaf € 25,95 per maand". Huh, wat is dit. Ik kijk eens even verder: "dat betekent heel veel leesplezier én een iPad voor jezelf, je man, vriend of kinderen!". Okay, er valt weer een kwartje in de marketingmachine: je gunt je kinderen toch ook een iPad!

 

Maar wat is dit eigenlijk voor aanbod?

 

24 maanden x € 25,95 ... mmm, dat is € 622,80!

 

2 jaartjes de Libelle kost volgens hun site € 158,00 ...

 

Dus je betaalt in 24 maanden dus bijna € 465,00 voor een instapmodel iPad.

 

Tsja, als je die centen niet hebt liggen en je kinderen willen niet meer afwassen als ze geen iPad hebben dan denk je, hupsakee, vul in die bon.

 

Maar is Sanoma (de uitgever van Libelle) hier niet in overtreding? Zou er niet ergens moeten staan "Geld lenen kost geld". Het is immers gewoon een iPad kopen op afbetaling?

 

Maar het model is dus: je saaie, goedkope (abonnements)product verkoop je door het samen aan te bieden met een gewild product wat een veelvoud van de waarde heeft.

 

Wat wordt het volgende voorbeeld met deze "hefboommarketing:

"nu 1000 belminuten per maand + een Mini voor maar € 695,00"?

 

(en ja, ik weet dat dure gsm's ook al jaren zo aan de man gebracht worden ;) )

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan inderdaad een leuke case zijn voor een jurist.

 

Bij een auto op afbetaling kopen krijg je altijd al de waarschuwing "geld lenen kost geld", ook al betaal je meestal 0% rente over het bedrag wat je leent om hem te kopen. Addertje is in dat geval dat je korting krijgt als je hem vooraf betaalt ipv. met een lening.

Link naar reactie
  • 0

Even een toevoeging.

 

Je krijgt dus ook een "Libelle op iPad"-abonnement ... Jaja. Dan is het "geld lenen"-verhaal natuurlijk meteen aan de kant gezet. Dan is het vergelijkbaar met een minutendeal en je smartphone.

 

Maar toch blijft het een interessant model. Makkelijkste bruggetje is gemaakt naar een krant. Hoe heette die gratis krant die verleden week is gestopt? Een nieuw verdienmodel? Lees onze krant voor 1 euro per dag en ontvang iedere 2 jaar een nieuwe iPad? Dan krijg je toch heel wat "smartkids" als klant?

 

Edit: ik bedoel "de Pers"

Link naar reactie
  • 0

In principe gebeurt dat toch al jaren met mobiele telefoonabonnementen. Bij dure abonnementen 'krijg' je een duur toestel er bij. Maar dat haal je er alleen uit als je vervolgens enorm veel belt en smst, wat bij lange na niet iedereen doet. Als je het toestel los zou kopen en dan een gewone abbo neemt, ben je op de lange termijn 9 van de 10 keer goedkoper uit. Maar ja, een beetje foon kost tegenwoordig zo 450,- en dat wil niet iedereen er in 1 keer even voor neerleggen.

 

 

[edit]Oh, je zei het zelf al in de laatste zin. Even overheen gelezen. Solly.[/edit]

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.