• 0

geautomatiseerd dropshipping

Goedendag,

 

Ik zal me zelf even voorstellen:

ik ben sander en ben 24 en net me studie afgerond.

 

Mijn vraag is,

geautomatiseerd dropshipping is dat haalbaar en winstgevend?

 

Kwam vorig jaar op me vakantie in Australië een persoon tegen op een universiteit daar

die zijn geld met die formule verdiende.

Uitleg: Hij deed niks hij maakte de site benaderde een dropshipper en die deed alles van:

bestelling ontvangen

betaling afwachten / ontvangen

pakket versturen

retourneren/ annulering

vragen beantwoorden

garantie afhandeling

 

Hij maakte alleen de site en update hem om de 2 weken met nieuwe producten.

hij zij er wel bij dat zijn marge`s kleiner waren dan als hij zelf al het werk zou doen.

 

Na enige tijd zoeken kon ik zoiets niet vinden hier in Nederland, zijn er zulke bedrijven hier?

of is het een raar iets wat die persoon doet?

 

hoor graag van jullie

mvg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Sorry der ging wat fout de eerste keer der stond: vraag nee,

dus ik dacht dat ik alles opnieuw moest doen dus heb hem weer neergezet met vraag

maar toen zag ik opeens dat hij er 3 keer op staat en zie nergens waar ik het kan weghalen die andere 2

 

mijn excuses mijn fout

Link naar reactie
  • 0

Het is uiteraard mogelijk, maar het is wel belangrijk om je af te vragen wat je precies wilt: Als je zoals voorgesteld automatisch gaat dropshippen dan moet je behoorlijke marges halen, want je bent wel de retailer, en daarmee verantwoordelijk voor retouren, garanties, aansprakelijkheid etc.

 

Als je eigenlijk alleen de producten wilt marketen, kan het verstandig zijn om eens te kijken naar affiliate marketing, waarbij je de consument dus uiteindelijk doorstuurt naar de webwinkel van een andere verkoper, die vervolgens ook verantwoordelijk is voor de retouren en dergelijke problemen.

 

Overigens kan het best zijn dat een dropshipper ook garantie voor je afhandelt, maar dan is het wel zaak dat op papier te zetten gezien je als retailer toch het (juridische) aanspreekpunt voor de consument blijft, ongeacht wat je met leveranciers afspreekt.

Link naar reactie
  • 0

Vraag je dit af: als het zo simpel is, waarom doet niet iedereen het? ;)

 

Misschien omdat je als webshophouder toch een bepaalde vrijheid wilt die je bij dropshipping niet hebt?

 

- assortiment

- prijzen

- levertijd

 

Het is een simpel systeem wat voor de starter voordelen biedt, maar het heeft ook zo z'n beperkingen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.