• 0

Onlangs ben ik een zelfstandig ondernemer (eenmanszaak), nu heb ik aardig wat uitgaven gehad voor het bedrijf en nu moet ik voor het eerst de omzetbelasting opgeven.

Nu vraag ik mijzelf af, of ik nu omzetbelasting moet doen met alle uitgaven die ik heb gehad.

Ik heb immers nog geen inkomsten, dus valt er geen belasting af te trekken?

Moet ik dan nu op het omzetformulier, alles op 0 invoeren?

Of is het verstandig om alle uitgaven hierin mee te nemen? of ben ik zelfs verplicht deze uitgaven op te geven?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36378-omzetbelasting-doen-zonder-inkomen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Nu vraag ik mijzelf af, of ik nu omzetbelasting moet doen met alle uitgaven die ik heb gehad.

Het gaat niet om aftrekken, je vraagt en krijgt terug. Ja dus, niet alleen ben je verplicht een volledige en correcte aangifte te doen, het levert je ook nog eens geld op.

• 0

Het gaat niet om aftrekken, je vraagt en krijgt terug. Ja dus, niet alleen ben je verplicht een volledige en correcte aangifte te doen, het levert je ook nog eens geld op.

Maar dan heb jij het over het starteraftrek? Dus stel ik heb daar geen recht op, dan zou ik ook geen BTW terug kunnen krijgen ZONDER inkomen?

Of zit ik nou fout?

• 0

Omzetbelasting (BTW) is geen aftrekpost en heeft niets met startersaftrek e.d. te maken. Het is iets wat je elk kwartaal moet opgeven. Als je meer uitgaven dan inkomsten hebt, krijg je btw terug en andersom. Startersaftrek pas je pas toe bij de IB aangifte.

Zelfstandige loonslaaf

• 0

Starteraftrek heeft niets met de BTW te maken.

Jij hebt dingen gekocht voor het bedrijf en daarover BTW betaalt, deze betaalde BTW vorder je terug middels de aangifte omzetbelasting. Eventuele BTW die jij in rekening hebt gebracht geef je ook op en dan blijft er een post over wat je terugkrijgt of moet betalen.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar