• 0

Internet & KvK?

Hoi allemaal,

 

Ik heb een tijdje niks gepost, maar ben ondertusen op de volgende vraag gestuit.

 

Als ik een website wil opzetten waarin ik een dienst aanbied aan mensen en daaraan verdien, moet ik waarschijnlijk ingeschreven staan bij de Kvk.

Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

 

Groetjes,

Mirjam

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Via de KvK website, klik formulieren, download je de formulieren benodigd voor inschrijving.

 

Bij een belastingdienst-kantoor haal je het handboek ondernemen 2004, en een formulier voor opgaaf van je onderneming.

 

De formulieren van de KvK lever je in en het formulier van de belastingdienst stuur je op. Voilá.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Mirjam,

 

 

Zowel in de periode van de vrijwillige schuldhulpverlening (via de gemeente) als de periode van de wettelijke schuldsanering zul je absoluut moeite moeten doen om (meer) inkomen te verwerven. In het kader hiervan zie ik geen problemen met het starten van een onderneming gedurende de periode van vrijwillige schuldhulpverlening.

Ik weet verder niet of je naast het internetbedrijfje ook nog werk hebt, dat zou de situatie wel wat makkelijker maken.

 

Op het moment dat de wettelijke schuldsanering (via de rechtbank) van kracht wordt, krijg je wel te maken met een bewindvoerder en een postblokkade. De kans dat je dan een onderneming kan starten wordt erg klein. Vaak is het zo dat wanneer er sprake is van een onderneming deze "verkocht" wordt om zoveel mogelijk middelen vrij te krijgen voor de schuldeisers.

In een aantal gevallen kan de onderneming worden voortgezet maar wordt deze eveneens onder het beheer van de bewindvoerder gesteld.

Ik kan me indenken dat je hier niet op zit te wachten.

 

Zit je nu in het traject van de vrijwillige schuldhulpverlening dan zou ik je plannen voorleggen bij de instantie die jou hierin bijstaan.

 

Veel sterkte en succes

 

 

 

 

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Misschien wel heel gemeen, maar ik wou niks op mijn naam laten zetten.

Pas als ik uit een eventuele WSNP ben.

 

Verder ben ik ook niet de enige die hier mee bezig zal zijn.

Er is in principe sprake van een partner.

 

Kan ik bij de kvk ook vinden wat de voorwaarden e.d. zijn voor een B.V.?

 

Groetjes,

Mirjam

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mirjam

 

In een Besloten Venootschap ben je niet prive-aansprakelijk. Mocht de BV faiiet gaan wegens slecht management is het wel mogelijk dat de schulden bij het "management" worden verhaald. Bij een BV moet je wel minimaal 18.000 euro startkapitaal inbrengen.

 

Als je mijn persoonlijke mening wilt weten, ik denk dat je beter kunt beginnen met een eenmanszaak. Begint het bedrijf te lopen kun je altijd nog later op een BV overgaan.

 

Informatie BV : http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=39401

Informatie eenmanszaak: http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=39396&sectieID=59

Informatie VOF : http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=39397&sectieID=59

 

Hou ons op de hoogte van de vorderingen!

 

Groeten, Erik-Jan

Als je jezelf niet serieus neemt, doen andere dat ook niet!

Link naar reactie
  • 0

Ik snap de redenen waarom het beter is om met een eenmanszaak te beginnen, maar ik wil niet dat mijn partner enige risico loopt, aangezien dat bij de eerste wnikel wel het geval geweest is.

 

Heel appart misschien, maar mijn partner is tevens een schuldeiser...van een vorige poging.

Vandaar dat ik geen enkel risico open wil laten.

 

Groetjes,

Mirjam

Link naar reactie
  • 0

Misschien wel heel gemeen, maar ik wou niks op mijn naam laten zetten.

Pas als ik uit een eventuele WSNP ben.

Kan ik bij de kvk ook vinden wat de voorwaarden e.d. zijn voor een B.V.

 

Dan zou je in dit geval zeker niet als bestuurder/aandeelhouder moeten gaan optreden binnen een BV.

Wel kun je uiteraard in dienst treden bij de BV van je partner. Afhankelijk van het verloop van de schuldsanering zou je kunnen opteren voor een gedeeltelijke aandelen overdracht op termijn.

 

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Mijn partner is in dit geval mijn moeder.

En de onderlinge verstandshouding is gelukkig prima, omdat mijn moeder weet dat de eerste keer niet fout gegaan is door een persoonlijke fout.

Door mijn inspanningen heb ik de eerste winkel zelfs langer open weten te houden dan mogelijk leek.

 

Over een constructie zijn we nog niet echt veel wijzer geworden.

Maar daar komen we wel over uit.

 

Groetjes,

Mirjam

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.