• 0

Zal het goedkomen met de Europese economie?

Hoeveel vertrouwen hebben jullie in de Europese economie? Zal het weer goedkomen? Hoe zullen de stand van zaken zijn na 10 jaar tijd?

 

Durven jullie grotere investeringen te doen in deze tijden? Hebben jullie het voor over om te emigreren als de economie nog verder in de elende zal belanden?

 

Met wie ik ook maar spreek , ik hoor alleen maar negatieve dingen over de economie. Er zijn zelfs mensen die zeggen dat binnen 1 jaar tijd de hell al zal losbarsten. Ik persoonlijk denk na 10 jaar tijd.

 

Ik persoonlijk heb momenteel een zaak in NL , maar ik zal mijn zaak absoluut niet uitbreiden. Ik heb de vertrouwen niet om in Europa te investeren. Iedere keer worden we weer voor de gek gehouden door de Europese leiders. Sinds gisteren is het bekend geworden dat Spanje én Engeland officieel in recessie zijn. Nederland zit ook al sinds 2 kwartalen in recessie.

 

Ik dacht eerst in het begin dat ik komende 30-40 jaar door zou gaan met mijn zaak in NL. Maar nu zie ik dat het echt heel snel de verkeerde kant op gaat , heb ik een plan B klaarstaan om binnen 10 jaar te vertrekken uit NL. Ik leef waar ik mijn centjes verdien.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Europa is momenteel een veelkoppig monster wat betreft besluitvorming. Dat moet echt beter, wil het gered worden. Wij zien elke keer dat er in een ander land ernstige financiele of politieke problemen ontstaan. Met de machteloze Europese politici is dat niet goed en snel genoeg op te lossen. Zou het een oplossing zijn dat er in tijden van acute crisis een tijdelijk mandaat voor, een nog te kiezen, Europese politicus komt om de crisis op te lossen?

Link naar reactie
  • 0

Europa is momenteel een veelkoppig monster wat betreft besluitvorming. Dat moet echt beter, wil het gered worden. Wij zien elke keer dat er in een ander land ernstige financiele of politieke problemen ontstaan. Met de machteloze Europese politici is dat niet goed en snel genoeg op te lossen. Zou het een oplossing zijn dat er in tijden van acute crisis een tijdelijk mandaat voor, een nog te kiezen, Europese politicus komt om de crisis op te lossen?

 

Dus je gelooft er wel in dat het ooit goed zal komen? Wie kan daarvoor zorgen dan? En hoe kunnen ze dat bewerkstelen?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Nee ik geloof niks ik ben juist bang dat de meeste politici niets leren van hun fouten. " Een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen."geldt voor wel voor ezels maar niet voor mensen. Dus ik denk dat als wij maar lang genoeg wachten de problemen alleen maar erger worden. Dit doordat er door allemaal nationale tegenstellingen politici in Europa niet snel genoeg de veenbrand kunnen en willen blussen.

Twee voorbeelden:

 

1. Al jarenlang willen een aantal landen, waarbij Nederland een voortrekkersrol vervult, één goedkoper Europees Octrooi, dat niet meer in alle talen vertaald hoeft te worden. Om de zoveel tijd staat er weer in alle vakbladen dat deze regel spoedig ingevoerd wordt. Maar nee hoor, dan wordt hij weer afgeblazen door protesten van Italie en Spanje, en gaan ze er weer jaren over verder onderhandelen. Je zou zeggen in deze tijd van economische crisis; kom tot een goede kostenbesparing voor innovatieve ondernemers.

Mijn octrooigemachtigde vertelde mij laatst dat het zelfs goed mogelijk is dat de regeling voor het nieuwe Europese octrooi nog nadeliger (=duurder) wordt dan het huidige Europese octrooi.

 

2. Ik heb een nieuwe elektrische fiets ontworpen. Daarbij hield ik rekening met de belofte cq. zekerheid ( geuit door alle elektrische fiets deskundigen die ik sprak):" Dat het elektrische vermogen van de motor voor trapkrachtondersteuning verdubbeld zou worden van 250 naar 500 Watt." In alle artikelen stond dat die richtlijn er door kwam. Dat zou mij goed van te pas zijn gekomen bij die velomobiel. Want dan heb je geen RDW keuring meer nodig, als hij als fiets wordt gezien.

Alle fietsfabrikanten waren voor, maar Europa besliste anders. "Te gevaarlijk voor mede weggebruikers."Datzelfde vonden fietsersverenigingen ook. Echter de RDW goedgekeurde scooters en brommers vormen een veel groter gevaar. Na de RDW keuring kunnen ze simpel worden opgevoerd en daar kijkt geen overheidsinstantie bij de handelaren naar.

 

Dit zijn gewoon twee voorbeelden dat Europa innovatie en ondernemen bepaald niet steunt.

Link naar reactie
  • 0

Met wie ik ook maar spreek , ik hoor alleen maar negatieve dingen over de economie.

Dan ga je óf alleen maar om met negatieve mensen óf je luistert slecht.

 

It's all in the eye of the beholder...

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Wat nog erger is , in Europa heb je zoeen regel waarbij jij als land verplicht bent om mee te betalen aan landen die failliet gaan. Dat is nog veel erger dan wat jij hierboven verteld.

 

Spanje is in recessie met 2 kwartalen achteruitgang + 25% aan werkloosheid. Stel dat zij ook aan de deur van Europa kloppen. Dan moeten ze intotaal 700 miljard euro betalen aan Spanje. Ik vraag me echt af hoeveel NL dan wel niet moet bezuinigen. Als zoiets gebeurd zal alles binnen 2-3 jaar in elkaar storten , laat staan 10 jaar. Ik ben zelfs van plan om mijn voorraad naar een wat lager niveau te brengen. Het kan zo zijn dat ik niet snel genoeg kan ingrijpen als de EU in elkaar stort. Ik ben tegenwoordig echt heel erg voorzichtig geworden. Je weet maar nooit wat je tegen komt met de huidige crisis.

 

Zelfs Engeland zit in recessie. Als zelfs Engeland nu al in recessie zit , wat zal er dan wel niet gebeuren als Spanje ook aan de deur van EU gaat kloppen om een uitkering van 700 miljard euro ?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Met wie ik ook maar spreek , ik hoor alleen maar negatieve dingen over de economie.

Dan ga je óf alleen maar om met negatieve mensen óf je luistert slecht.

 

It's all in the eye of the beholder...

 

 

 

Ik heb tot nu toe geen enkel Hollander zeggen van: Jaaa het gaat wel goed met het economie etc. Behalve de leugenaars in de politiek die ons voor de gek proberen te houden. Als je 2 kwartalen achterelkaar verlies draait met meerdere EU landen samen , dan weet je automatisch al hoe laat het is. Mensen die zeggen dat het goed gaat met de Nederlandse/EU economie , die zijn in de ontkenning fase. Vaak kunnen mensen het niet accepteren dat Nederland/EU in deze positie is beland.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • -2

Als je 2 kwartalen achter elkaar verlies draait met meerdere EU landen samen , dan weet je automatisch al hoe laat het is.

Als ik de kooi van mijn cavia niet had open laten staan dan was hij niet weggelopen. :-K

 

 

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • -1

Als je 2 kwartalen achter elkaar verlies draait met meerdere EU landen samen , dan weet je automatisch al hoe laat het is.

Als ik de kooi van mijn cavia niet had open laten staan dan was hij niet weggelopen. :-K

 

 

 

Nu begrijp ik waarom er tijdens college bij de hoge school gezegd werd dat vele mensen in de ontkenning fase zitten. Jij bent de levende voorbeeld van wat die gene bedoelde.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0
Hoeveel vertrouwen hebben jullie in de Europese economie? Zal het weer goedkomen? Hoe zullen de stand van zaken zijn na 10 jaar tijd?

 

Hoe het er over 10 jaar uitziet? is koffiedik kijken. Verder heb ik er momenteel weining vertrouwen in.

 

Teveel zwakke landen, krimp, weinig consumentenvertrouwen. Iedereen houdt de hand op de knip en dat is juist funest voor de groei van de economie. Kijk alleen maar naar de huizenmarkt. Helemaal op slot en dat werkt naar heel veel branches door.

 

Het enige wat we kunnen is positief blijven en hopen dat er op korte termijn oplossingen komen vanuit Europa zelf. Ieder land voor zich is toch ook geen optie.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel vertrouwen hebben jullie in de Europese economie? Zal het weer goedkomen? Hoe zullen de stand van zaken zijn na 10 jaar tijd?

 

Hoe het er over 10 jaar uitziet? is koffiedik kijken. Verder heb ik er momenteel weining vertrouwen in.

 

Teveel zwakke landen, krimp, weinig consumentenvertrouwen. Iedereen houdt de hand op de knip en dat is juist funest voor de groei van de economie. Kijk alleen maar naar de huizenmarkt. Helemaal op slot en dat werkt naar heel veel branches door.

 

Het enige wat we kunnen is positief blijven en hopen dat er op korte termijn oplossingen komen vanuit Europa zelf. Ieder land voor zich is toch ook geen optie.

 

 

 

Hoe het er nu uit ziet denk ik persoonlijk dat emigreren toch een goed plan is. Eigenlijk moet iemand iemand meer info geven over Brazilie/China/Turkije/India etc. Waar ondernemers bijvoorbeeld in kan investeren om grof geld te verdienen. Wanneer je emigreert betekend niet dat je je banden met Nederland definitief stop zet. Als je in andere landen veel geld kunt verdienen , kun je bijv ook een deel van je inkomsten aan de belastingdienst van Nederland storten.

 

Tenminste , als je vind dat als je Nederland verlaat , een land verrader bent , dan kun je best naar een andere land emigreren en daar zaken doen en een deel van je winst storten op de rekening van de Nederlandse belastingdienst.

 

Dit is maar een initiatief. Als je nuttig wilt zijn , dan kun je dit het beste doen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens naar de geschiedenis.

 

Natuurlijk is het crisis en natuurlijk zal er links en best een klap vallen. Uiteindelijk is het een normaal proces.

 

Als je hierin interesse hebt dan google eens op: Nikolai Kondratieff.

 

Het is gewoon macro-economie.

 

 

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.