• 0

Inbrengverklaring voor BV's onder nieuwe holding?

Ik heb momenteel een v.o.f. en wil deze inbregen in een B.V. Om precies te zijn wil ik een Holding oprichten om vervolgens de pandne door te laten zakken naar een onroerend goed b.v. en de activiteiren door laten zakken naar een werkmaatschappij. Uiteindelijk wil ik dus 3 nieuwe bv's oprichten. Om aan de stortingsplicht te voldoen heb ik vernomen dat ik moet beschikken over een inbrengverklaring. Hoeveel inbrengverklaring zijn er in mijn voorbeeld nodig, 1 inbrengverklaring die alles in 1 keer dekt of heb ik 3 afzonderlijke inbrengverklaringen nodig? Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

volgens mij niet VNIS,

 

BW2:204 e.v. beschrijft de inbrengverklaring. Er wordt gesproken over de vennootschap en de inbrengverklaring (die overigens ook vergezeld moet worden van een accountantsverklaring). Immers moet per BV omschreven worden wat ingebracht wordt vanuit de VOF. Zeker als het pand in een BV achterblijft en andere bezittingen van de VOF in een andere BV kan niet met een verklaring volstaan worden. Althans, ik zie in de wet geen reden om te veronderstellen dat alles in een verklaring opgenomen mag worden.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.