Verhuizen

Aanbevolen berichten

Ik ga terugverhuizen naar Amsterdam. Tenminste, als het de goden op de Olympus behaagt. Ik maak me zorgen over twee dingen. Als je zzp'er bent, dan heb je geen normale loonstroken, en de winst en verliesrekeningen en zo die je dan moet overleggen moeten dan maar geinterpreteerd worden. Hoewel ik ruimschoots genoeg verdiend heb vorig jaar, weet je nooit wat zo'n verhuurder daar nou van vindt. Daarnaast, toen mijn bedrijf failliet ging heb ik korte tijd wat problemen met de huur gehad, dat is wel heel lang geleden, maar nu heb ik er toch nare dromen van dat ik geen goede "verhuurdersverklaring" krijg. Vandaag koninginnedag, verhuurder neemt de telefoon niet op, en de tijd tikt. Het is wel een beetje raar, ben eervorig jaar een paar maanden in loondienst geweest, en toen kon ik met wat loonstroken alles voor elkaar krijgen, nu verdien ik meer en moet ik meer moeite doen om te laten zien dat ik "kredietwaardig" ben.

 

Zo. Nu weer aan het werk.

Link naar reactie
Een aanmoediging voor andere ondernemers dat als je bedrijf failliet gaat, je daar dan meer dan vijf jaar later nog last van kunt hebben. :-)

 

En gelukkig maar, anders zou er nog meer misbruik gemaakt worden. Stel je voor dat je zonder gevolgen de boel zou kunnen laten klappen.

Link naar reactie

Het feit dat je failliet bent gegaan vijf jaar geleden heeft natuurlijk niets te maken met hoe jouw nieuwe verhuurder de winst en verliesrekening van je bedrijf nu interpreteert. Verhuurders willen, net als hypotheekverstrekkers, natuurlijk liefst zoveel mogelijk zekerheid.

 

Zeker in Amsterdam valt er genoeg te kiezen als verhuurder. Dan is het voor hem makkelijk om de woning te verhuren aan iemand met een vast contract met een vast salaris, dan aan een zpp'er met variabel inkomen, gedoe met winst en verliesrekeningen, etc. Het staat simpelweg tot de vrije keus van verhuurders om te vragen wat ze willen; voor de een is je belastingaangifte van 2011 genoeg en voor de ander zal een WV-rekening van de afgelopen drie jaar nog te summier zijn. Heeft allemaal niets met faillissementen die je achtervolgen te maken.

 

Uiteraard zal het wellicht lastig zijn om een verklaring van je huidige verhuurder te krijgen als je in het verleden problemen met hem hebt gehad. Als dat lang geleden is en je betaalt nu weer netjes dan is de kans groot dat hij die verklaring gewoon wil verstrekken, je kunt in ieder geval je nieuwe verhuurder uitleggen wat de situatie is. Uit je post blijkt niet dat jou een dergelijke verklaring is geweigerd en/of dat je nieuwe verhuurder bezwaar heeft gemaakt omdat je de verklaring niet kan overleggen. Ik begrijp dus niet goed waar je 'rant' vandaan komt: hij lijkt me nogal voorbarig.

www.greenmini.nl - Groene Apple Mac Mini hosting in een topklasse datacentrum - Voor de echte Apple-fanaat, maar ook voor de maatschappelijk betrokken ondernemer.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.