• 0

oude facturen uit openstaande posten krijgen (exactonline)

Ik heb een probleempje met de openstaande posten in exactonline.

Ik heb in 2009 en 2010 een hoop facturen nooit in mijn administratie verwerkt en dus nooit geboekt.

Deze facturen zijn echter wel in 2009 en 2010 betaald.

Probleem is dat 2009/2010 en 2011/2012 aparte administraties zijn.

Facturen zijn geboekt in de periode december 2011 maar hebben dus verloopdata in 2009 en 2010.

De facturen zijn dus betaald maar staan in de administratie van 2011 nog als openstaande posten.

Facturen zijn ook al afgeletterd (naar grootboekrekening "facturen 2010 en eerder"

Hoe krijg ik deze facturen nu van de lijst met openstaande facturen?

Wie heeft er enig idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

• 0

In beginsel zijn die facturen verzonden, wat ze dus debiteuren maakt. De juiste omgang is dan ook dat je dus op de beginbalans 2011 hadden moeten staan als zijnde debiteuren. De betalingen daar vervolgens tegenaan wat ze wegboekt. Als het geen debiteur is maar je krijgt wel een betaling krijg je anders negatieve debiteuren. Mensen die nog geld krijgen als debiteur eigenlijk. Dit omdat ze geen factuur hebben maar wel een betaling gedaan.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

het gaat om facturen van leveranciers (crediteuren dus).

Ik heb dus facturen ontvangen (of beter gezegd ik had die facturen zelf ergens moeten downloaden maar dus niet gedaan) en deze facturen zijn met een machtiging aan de leverancier voldaan.

In 2011 kwam ik er achter dat ik van die leverancier dus nooit de facturen gedownload had (die dus wel betaald waren) en heb alsnog alle facturen van 2009 en 2010 gedownload en in december 2011 alsnog in de boekhouding geboekt.

• 0

In memoriaal kun je volgens mij alles regelen. Althans in snelstart kun je in memoriaal de fakturen oproepen en tegen boeken met een rekening bijzonder lasten.

• 0

als ik memoriaal boeking aanmaak en relatie selecteer en dan bij onze ref via f2 ga zoeken staan die facturen daar niet tussen.

Facturen zijn namelijk wel al aan een grootboek rekening gekoppeld via afletteren.

Kan enkel dus niet ontdekken hoe ik ze op betaald kan krijgen.

• 0

heel vreemd... gister had ik dus alle facturen die nog als openstaand stonden maar al in eerdere jaren betaald waren afgeletterd door ze aan een specifieke grootboek rekening te koppelen.

Echter bleven die facturen dus in de lijst met openstaande facturen staan.

Net log in opnieuw in om er verder naar te gaan kijken en nu zijn die facturen ineens wel uit de lijst met openstaande posten verdwenen.

lijkt dus of er een vertraging ofzo in het systeem zat.

• 0

::) ik bleek de logica van exactonline niet te begrijpen.

ik zat in overzicht openstaande posten te kijken met als instelling 2011. en daar stonden dus een heleboel facturen open die ik ondertussen dus had afgeletterd.

Soms waren die facturen echter weer weg en dan weer terug.

Dacht echt dat ik gek begon te worden.

Blijkt dus dat als je overzicht van 2011 opvraagde hij ook echt kijkt naar dat moment wat er toen openstond en niet zoals ik dacht dat hij alle facturen liet zien van 2011 die nu nog open staan.

Daardoor liet/laat hij als ik 2011 als tijdvak neem dus allemaal facturen zien als open die ik in 2012 dus heb afgeletterd.

geheel bleek dus een fout te zijn tussen wat systeem weergaf en wat ik dacht dat hij weergaf.

In elk geval bedankt voor het meedenken.

• 0

Hoi Daniel,

De peildatum is inderdaad een filter die ervoor zorgt dat je de openstaande posten van die datum ziet. Als tip kun je ook wel eens naar de saldilijst kijken. Hierin staat precies in hoeveel er bij debiteuren precies nog openstaat en ook het bedrag wat al betaald is. Voor de totalen kan dit toch een beter beeld geven:)

Groet,

Dimitri

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar